Bruker-162103 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg går rett på sak: Hele tiden da jeg er på Spotify har jeg tilkoblings problemer. Jeg har ikke Spotify på Offline mode. Jeg har sjekket og åpnet porrene 80 og 4070. Når Spotify er koblet opp mot nettet skal "baren" som er oppe være Gul/Oransje noe den aldri er. Den er alltid blå som står for at den ikke er tilkoblet. Når den er online (da er baren gul/oransje) er den bare online i et par minutter så går den offline. I tillegg så bruker Spotify år på å synkronisere en eneste sang og høre på dem når jeg først er online. Jeg har funnet ut at det virker når jeg er koblet til et annet wi-fi, men jeg skjønner ikke hva som er galt med mitt wi-fi. Internett og alt annet funker på PS3, X360, PC, PSP, PC osv. Alt unntatt Spotify funker. Jeg trenger hjelp! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg er ingen kløpper på nettverksproblemer, så jeg skal holde meg unna det problemet. Det jeg derimot kan si er at "baren" er grønn når du er online og blå når du er offline. Om det dukker opp en gulfarge ville jeg tatt det som et signa på at noe er galt (obviously). Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Mente grønn farge Har aldri hatt gul. Endret 20. juni 2010 av fantomena Lenke til kommentar
Angel_InnleggNO Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Jeg går rett på sak: Hele tiden da jeg er på Spotify har jeg tilkoblings problemer. Jeg har ikke Spotify på Offline mode. Jeg har sjekket og åpnet porrene 80 og 4070. Når Spotify er koblet opp mot nettet skal "baren" som er oppe være Gul/Oransje noe den aldri er. Den er alltid blå som står for at den ikke er tilkoblet. Når den er online (da er baren gul/oransje) er den bare online i et par minutter så går den offline. I tillegg så bruker Spotify år på å synkronisere en eneste sang og høre på dem når jeg først er online. Jeg har funnet ut at det virker når jeg er koblet til et annet wi-fi, men jeg skjønner ikke hva som er galt med mitt wi-fi. Internett og alt annet funker på PS3, X360, PC, PSP, PC osv. Alt unntatt Spotify funker. Jeg trenger hjelp! Hei du sier det virker når du er koblet til en annen wi-fi, så da er det nok noe i ruterinnstilligene dine. For eksempel kan du prøve en annen trådløs kanal, eller så er det noe i filterinnstllingene etc. Endret 20. juni 2010 av Angel Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Kan du forklare meg hvordan jeg gjør dette? ER ingen ruter eksepert. Dette er det eneste jeg vet om ruteren min: Har Windows Vista Home Premium og bruke anti-virus AVG akkurat nå, men er snart å flytte til Norman. Ruteren jeg har er en D-Link 802.11g/2.4 GHz trådløs ruter. Så kunne du forklare meg hvordan du gjør det. Bruke både standard Windows-brannmur og AVG brannmur. Dette er et bilde av D-Link jeg har: Lenke til kommentar
Angel_InnleggNO Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Kan du forklare meg hvordan jeg gjør dette? ER ingen ruter eksepert. Dette er det eneste jeg vet om ruteren min: Har Windows Vista Home Premium og bruke anti-virus AVG akkurat nå, men er snart å flytte til Norman. Ruteren jeg har er en D-Link 802.11g/2.4 GHz trådløs ruter. Så kunne du forklare meg hvordan du gjør det. Bruke både standard Windows-brannmur og AVG brannmur. Dette er et bilde av D-Link jeg har: Hei igjen. Ja alle ruterprodusenter og rutere har forskjellige ruterinnstilliger, derfor burde du sjekke i bruksanvisningen til d-link ruteren din hvordan du går inn i ruterinnstillingene. Vanligvis må man være tilkoblet ruteren din, så går man i nettleseren og skriver inn adressen til ruteren (eksempel 192.168.1 den riktige adressen til ruteren din står i bruksanvisningen). Deretter kommer det opp et vindu der du blir bedt om å skrive brukernavnet og passordet til ruterinnstillingene (dette passordet er ikke det samme som det du bruker til å koble til ruteren). Det riktige brukernavnet (for eksempel admin eller administrator) og passordet står i bruksanvisningen om du ikke allerede har forandret dette. Når du er inni ruterinnstilligene er det bare å lete seg frem. Vær forsiktig så du ikke skrur av passord, krypteringen eller andre sikkerhetselementer. Endret 20. juni 2010 av Angel Lenke til kommentar
Angel_InnleggNO Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Og mener du Spotify på iPhone eller på PC-en? Hvis det er på PC-en så kan det hende om det virker hvis du legger til Spotify i tillatelseslisten på både antiviruset og brannmuren så ingenting blokkerer programmet fra å bruke internett. Endret 20. juni 2010 av Angel Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg har gjort alt det du sa. Men ingenting virker. Og ja det er på iPhone Spotiffy ikke virker. Lenke til kommentar
Angel_InnleggNO Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Jeg har gjort alt det du sa. Men ingenting virker. Og ja det er på iPhone Spotiffy ikke virker. Ok da er jeg veldig sikker på at det er noe i nettverksinnstillingene på iPhone eller så er det noe galt med selve Spotify programmet, kanskje en bug eller noe. Eller om det har kommet en ny versjon av programmet, så kanskje du burde reinstallere eller oppdatere. Håper du får det til Endret 20. juni 2010 av Angel Lenke til kommentar
Angel_InnleggNO Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Og en ting til, den andre wi-fien du koblet til er den uten sikkerhet (passord)? Er det WEP, WPA eller WPA2 kryptering? Og er det b, g eller n standard? Endret 20. juni 2010 av Angel Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Og en ting til, den andre wi-fien du koblet til er den uten sikkerhet (passord)? Er det WEP, WPA eller WPA2 kryptering? Og er det b, g eller n standard? Jeg erkke sikker på om det er WEP, WPA eller WPA2 kryptering.Da jeg skallogge meg innpå wifienkommer det opp en nettside der man må skrive inn brukernavn og passord. Lenke til kommentar
Angel_InnleggNO Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Og en ting til, den andre wi-fien du koblet til er den uten sikkerhet (passord)? Er det WEP, WPA eller WPA2 kryptering? Og er det b, g eller n standard? Jeg erkke sikker på om det er WEP, WPA eller WPA2 kryptering.Da jeg skallogge meg innpå wifienkommer det opp en nettside der man må skrive inn brukernavn og passord. Ok, i alle fall så har den ruteren en annerledes innstilling som gjør at Spotify på din iPhone virker. Du kan sjekke hvilken type kryptering den har ved å gå på PC-en og så går du ned på oppgavelinjen nederst til høyre. Der er det et nettverksikon. Klikk på den så får du opp en liste over wi-fiene i området inkludert ditt eget. Før musepekeren over for å sjekke detajer over wi-fien som Spotify virker på. Der står krypteringen, wi-fi type, SSID etc. Så gjør du det samme over din wi-fi og sammenlikner hva som er forskjellig. Og har du spesialtegn eller andre bokstaver enn a-z som æøå i din SSID (nettverksnavnet)? Det er mulig dette også kan være problemet, da noen applikasjoner ikke kan "lese" andre tegn enn bokstavene a-z Endret 21. juni 2010 av Angel Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) I en eller annen grunn virker alt som det skal etter jeg oppgraderte Iphonen min til det nyeste OSet (iOS4) Tråden kan stenges! Endret 22. juni 2010 av fantomena Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå