Gå til innhold

3D Gaming Diskusjon

Bromlexl

Anbefalte innlegg

Når jeg går på kino å ser 3D pga alle vennene mine syns det er så sykt blir jeg alltid like skuffet. For det første så så blir det på en måte veldig dårlig bilde kvalitet. Jeg merker at en del av teksten får en rar skygge, nesten som om jeg ikke har på meg 3d briller i det hele tatt.

Er det bare meg som har det sånn? også syns jeg det er slitsomt å se 3d, øynene konsentrerer seg for mye og jeg kan aldri helt nyte det som er på lerretet. Har ikke prøvd 3d spill, men tipper det er mye det samme.

Når det kommer til online gaming så ser jeg på dette som en ulempe, Føler det kan fort bli vanskelig å se/skyte folk.

Dessverre så er denne teknologien kommet for å bli, jeg snakket med en ansatt på elkøp og han sa at i england gikk mye av sport sendinger og alt på 3d.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del er både bevegelighetsstyring og 3D svært interessant. Mest fordi jeg ønsker å se begge delene i neste Elder Scrolls! ;) Det hadde vært helt sprengt.

Vi har faktisk de svært gode spillutviklerne som virkelig legger sjela si i spillene sine. Og både 3D og motionstyring er noe man virkelig kan klare å utnytte etterhvert. Men det må modnes først, begge delene.

Lenke til kommentar

Først og fremst gå til en butikk og prøv et 3D tv, helst et Panasonic tv om mulig. Den 3D opplevelsen en får på disse nye tv skjermene er ikke slik som på kino. Det vil si at detaljer,farger og 3D opplevelsen er bedre på disse tv skjermene en det er på kino. Det kan nesten ikke sammenlignes.....

Forstår at mange er skeptiske av både pris og det at en må bruke 3D briller. Men prisen vil synke, en må huske at dette er helt nytt og alt nytt koster flesk.... Når det kommer til selve brillene så skal jeg være enig at det hadde vært så mye bedre om vi hadde slippet å bruke dem...men slik er det nå da ikke pr idag.

En 50" Panasonic 3D tv koster idag ca 21.000,- om et halvt år så er nok prisen gått ned 2000kr minst. - Og for dem som er glad i et bra bilde enten dem ser film eller spiller så er ikke dette så langt ifra hva en har betalt tidligere. Men det lønner seg å vente om en kan...jeg kjøpte mitt første 32" LCD tv for 19.000,- og det var verdt hver krone den gangen....selv om jeg i ettertid kunne ha ventet et halvt år og sluppet noe rimeligere unna :p

Jeg vet ikke med dere men jeg håper å ha skaffet meg et 3D tv for å oppleve Crysis 2 og Killzone 3 når prisen har synket litt.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd 3D-tvene, men jeg kan tenke meg at det er en kul opplevelse, i noen uker. Nå er jeg student, så mine valg er ganske begrenset, men jeg kan uansett si med sikkerhet at jeg ikke ville kjøpt meg en 3D-tv nå uansett. Heller vente noen år til teknologien har slått røtter og blitt billigere og bedre. Og så har vi disse brillene da. :thumbdown:

For all del, de av dere som har penger nok, enjoy. Men jeg er skeptisk til hvor kult dette kan være i lengden.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd 3D på Elkjøp Jessheim siden de har en stand hvor du kan gå bort og prøve. Ideen er morsom nok og resultatet er helt greit. Jeg ble litt skuffet over 3D opplevelsen på TV, men det kan hende jeg forventet for mye når jeg håpet det ville gå ca samme vei som på kino. Det værste for meg var alikevel brillene. At jeg må se på TV med briller gjør meg egentlig ikke så mye, men hvordan du ser med brillene er spikeren i kista for meg. Det kan hende at brillene som var til utstilling ikke var top notch så hvis det kommer andre indikasjoner fra andre så godtar jeg raskt det. Problemet er at du merker relativt godt at det "flimrer" i brillene, og det er enda mer tydelig for alt som er utenfor TVen. Dette distraherer i allefall meg nok til at jeg ikke er interessert.

Lenke til kommentar

Larzen, siden du har prøvd dette (ferie om 2 uker så får teste når jeg skal oppom Molde) har jeg to spørsmål. En, hvordan er brillene? Skikkelige eller billig/begrenser utstyn/irriterer øyne i lengden/kvalitet. Siste to kan være vanskelig siden irritasjon kan ta tid og kvalitet skal gjerne også være over en viss tid.

Og hvordan tåler tv'en at du sitter/ligger litt i vinkel?

Lenke til kommentar

Har prøvd 3d tv fra panasonic, kul teknologi, men ikke interessert.

Dette gjelder både film og spill.

Hadde vært interessant å vite hvorfor du ikke er interessert?

Jeg foretrekker heller å ha en større spillsamling, ønsker heller ikke å kjøpe en ny tv, har heller ingen maskin som støtter dette (360, wii), for meg er 3d noe ekstra, et lite pluss for dem som ønsker det, jeg vil at spillutviklere skal konsentrere seg om andre ting en nettopp 3d som har fått for mye fokus (med tanke på at det fins iallefall 10 andre ledd man bør tenkte under produksjonen av et spill).

Lenke til kommentar

Null interesse for 3D, hatar teknologien og håpar den floppar fullstendig og aldri blir tatt opp igjen. Kvifor? Sjå her. Og ja, eg er ein av dei. Bitter? Kven?

Men frå spøk til revolver. Eg trur brillene vil vere eit ankepunkt for mange, ser det berre ikkje for meg at ein har masse briller liggande under bordet. No er det vanskeleg for meg å uttale meg, men korleis er det med synsvinkelen på 3DTVane som har komt ut til no? Har dette i det heile tatt noko å seie? På kino sit ein i ro og har aldri meir enn ein viss vinkel i forhold til bilete, ser for meg at dette kan vere eit problem i ein vanleg heim?

Klarer ein å lage TVar som ikkje krev briller og der vinkelen ikkje speler noko større rolle trur eg det kan gå bra med teknologien for ein gongs skyld.

Lenke til kommentar

Har sett på Samsung sitt 3D tv for en stund siden og idag fikk jeg sett på Panasonic sitt 3D tv....og det var helt mindblowing bra. Var ikke samme 3D filmen som gikk så kan ikke sammenligne dem opp mot hverandre men det jeg fikk se var så heftig og 3D effektene virket mer "rolig" og behagelig å se på...det var skarpt og ting kom ut av tv på en måte jeg ikke fikk oppleve med Samsung...

Enig med deg, Panasonic har den beste 3Dtvn så langt (vt20).

Samsung sin 7 og 8 serie er også helt ok, men sliter litt med bevegelser.

Lenke til kommentar

"Du skal ikke se på 3D når du er trøtt, sliten eller har dukket alkohol. Enkelte blir svimle av 3D, så du må ikke sette TV-en i nærheten av en trapp, kabel eller balkong. Og du må huske på å ta av deg brillene når du er ferdig.

Opplever du kvalme, svimmelhet, muskelrykninger eller bevissthetstap når du ser på TV-en gjelder det å komme seg bort. Og er du i risikogruppen for epilepsi bør du rett og slett oppsøke en lege før du setter deg ned foran en 3D-skjerm."

Etter å ha lest det der ble jeg plutselig meir skeptisk, men får se hvordan det går når det blir mer utbredt. Og, å ikke kunne spille/se på tv når jeg er full er ikke helt det store, setter en brems på vors :p

Lenke til kommentar

Synsvinkelen på TVen er ikke noe særlig problem vil jeg påstå, nå har jeg ikke tatt grundige tester, men fra alle stedene i sofaen så er det ikke noen problemer med å se bilde både klart og i 3D.

Brillene er virkelig et ankepunkt for mange og det forstår jeg veldig godt. Merker selv at det er litt stress med disse brillene, men når det virker så er det faktisk veldig kult. Det flimmerproblemet er noe jeg også har lagt merke til når jeg spiller. Det er litt plagsomt, spesielt på tekst. Du får en type skygge som har motsatt farge av den man ser på (på en måte), det er ikke alltid så veldig fremtredende, men av og til kan det være litt plagsomt.

Utvalget av ting i 3D til nå er ikke noe å rope hurra for, ikke en gang en gang. Det spillet som ser best ut i 3D til nå er uten tvil wipeout. Det ga en veldig annen opplevelse en vanlig 2D, fordi dybden ble helt annerledes og fartfølelsen ble mer naturtro. Hvis det ga noe mening.

Prisen på 3DTVer kommer nok ikke til å synke noe særlig før om et års tid, men til gjengjeld så vil de synke en del da. Typisk TV, så holder de jevnt en topp pris i ca 1år, før de faller flere tusen og det går mer over til "allemannseie".

Jeg hørte en på jobb (jobber på en it-avdeling ved siden av studiene) og han sa at de ikke kom til å jobbe så mye mer med skjermteknologien, men kom til å fokusere mer på å forbedre brillene. Jeg vet ikke helt hva det betyr og innebærer, men kanskje kan man få en bedre opplevelse av TVen, med å kjøpe nye briller, noe som virker litt usansynlig.

Blir spennende å se hvordan spill som utvikles til 3D kommer til å føles. Skulle ønske vi fikk prøve E3 Demoen av Killzone 3.

Lenke til kommentar

3D er spennende det, men da jeg var å sjekket ut Samsung sin 3d TV på den lokale experten ble jeg for det første ikke spesielt imponert. Mulig det var scnene/filmen som gjorde det, men effekten var forsvinnende liten i forhold til det jeg forventet. Filmen var forøvrig en eller annen tegnefilm, Aliens 3d eller noe i den duren.

Det som bekymrer meg enda mer er at jeg ble veldig fort sliten i øynene og merket en svak hodepine da seansen var over. Vi var 4 stykker og så på denne TV'en og 3 av oss gikk derfra med en svak hodepine.

Lenke til kommentar

Larzen, siden du har prøvd dette (ferie om 2 uker så får teste når jeg skal oppom Molde) har jeg to spørsmål. En, hvordan er brillene? Skikkelige eller billig/begrenser utstyn/irriterer øyne i lengden/kvalitet. Siste to kan være vanskelig siden irritasjon kan ta tid og kvalitet skal gjerne også være over en viss tid.

Og hvordan tåler tv'en at du sitter/ligger litt i vinkel?

Ang brillene så varierer det fra merke til merke, har så langt kun testet Samsung og Panasonic sine briller. Det oser ikke kvalitet av dem og dem sitter ikke så godt på nesa som en skulle ønske, min opplevelse er at med en gang jeg satt brillene på meg så reagerte jeg på at dem ikke var mer behagelig. Men etter et par minutter så glemmer du helt dette og fokus er på det som skjer på skjermen...slik det burde være.

Samsung sine briller ser nesten ut som helt vanlige solbriller men det kommer flere utgaver av briller til dem forskjellige merkene. Så sitter ikke brillene som følger med bra på ditt ansikt så har en mulighet for å skaffe noen mer behagelige om en ønsker.

Her er brillene som følger med Samsung sitt 3D tv.

post-12-1100806320_thumb.jpg

Så langt som jeg vet om kan du kjøpe briller til barn og en annen utgave til voksne som vist under.

Eksempel.xls

post-153-1100807399_thumb.jpg

Brillene til Panasonic har et noe mer spesielt utseende, fordelen med dem at du kan ha briller under om du bruker dette. En ulempe er at glassene er noe lenger ut og en kan om en er i et opplyst rom "se" innfatningen lettere en på fks Samsung sine.

post-215-1100808228_thumb.jpg

Innsyn vinkelen har jeg ikke testet så voldsomt, prøvd å gå litt til sidene når jeg testet Panasonic sin og det gikk greit det lille jeg gikk til siden. 3D effekten forsvinner nok om en går for langt til siden, men da igjen ser jeg ikke helt problemet med dette. Hvem sitter å spiller eller ser film langt på siden av tv?

Har prøvd 3d tv fra panasonic, kul teknologi, men ikke interessert.

Dette gjelder både film og spill.

Hadde vært interessant å vite hvorfor du ikke er interessert?

Jeg foretrekker heller å ha en større spillsamling, ønsker heller ikke å kjøpe en ny tv, har heller ingen maskin som støtter dette (360, wii), for meg er 3d noe ekstra, et lite pluss for dem som ønsker det, jeg vil at spillutviklere skal konsentrere seg om andre ting en nettopp 3d som har fått for mye fokus (med tanke på at det fins iallefall 10 andre ledd man bør tenkte under produksjonen av et spill).

Det er altså ikke noe med selve 3D opplevelsen som du synes var dårlig? Men utgiften ved å kjøpe nytt tv og skaffe seg en 3D kilde som gjør at du ikke er interessert med andre ord? Ang at spillutviklere burde fokusere på andre ting er jeg enig med da det er mye dritt spill der ute. Men vi kan ikke se bort ifra at det er mange som nå kaster seg på 3D bølgen..når store spill som Crysis 2 og Killzone 3 kommer med 3D støtte så sender det et signal ut om at 3D er langt ifra et gimmick innen bransjen.

Om spillene blir noe bedre av den grunn det gjenstår å se da... :)

Null interesse for 3D, hatar teknologien og håpar den floppar fullstendig og aldri blir tatt opp igjen. Kvifor? Sjå her. Og ja, eg er ein av dei. Bitter? Kven?

Men frå spøk til revolver. Eg trur brillene vil vere eit ankepunkt for mange, ser det berre ikkje for meg at ein har masse briller liggande under bordet. No er det vanskeleg for meg å uttale meg, men korleis er det med synsvinkelen på 3DTVane som har komt ut til no? Har dette i det heile tatt noko å seie? På kino sit ein i ro og har aldri meir enn ein viss vinkel i forhold til bilete, ser for meg at dette kan vere eit problem i ein vanleg heim?

Klarer ein å lage TVar som ikkje krev briller og der vinkelen ikkje speler noko større rolle trur eg det kan gå bra med teknologien for ein gongs skyld.

Slik jeg ser det da så er 3D tv noe for filmelskere eller gamere, det vanlige hjemmet der ute kommer nok ikke til å kaste seg over dette om det ikke bor en liten teknofil i hjemmet. Men når det er sagt så er jo 3D noe en bruker når en skal se en spesielt film eller spille et spill. Vet ikke med dere men når vi skal se film hjemme så sitter vi alle sammen rimelig rett foran tv. Tror dette blir bare en slags ny "rutine" når en skal se film eller spille...nå er det ikke nok med å finne en Cola boks i kjøleskapet,dempe lyset,stable putene i sofaen,slå av mobilen....finne 3D brillene.

Mulig jeg tar mektig feil...

Har sett på Samsung sitt 3D tv for en stund siden og idag fikk jeg sett på Panasonic sitt 3D tv....og det var helt mindblowing bra. Var ikke samme 3D filmen som gikk så kan ikke sammenligne dem opp mot hverandre men det jeg fikk se var så heftig og 3D effektene virket mer "rolig" og behagelig å se på...det var skarpt og ting kom ut av tv på en måte jeg ikke fikk oppleve med Samsung...

Enig med deg, Panasonic har den beste 3Dtvn så langt (vt20).

Samsung sin 7 og 8 serie er også helt ok, men sliter litt med bevegelser.

Ja jeg leser stadig flere som synes Panasonic sin vt20 leverer en mye mer behagelig 3D opplevelse. Samsung sliter med flimmer og halo effekter...eneste fordelen med Samsung er at den er noe mer lys sterk en Panasonic når en ser i 3D. Men med nevnte problemer så er Panasonic så utrolig mer behagelig å se på...er spent på å se Sony sitt 3D tv.

Lenke til kommentar

ble så imponert når jeg såg avatar i sandnes at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.. satt og tørket gjørme fra ansiktet, dukket under riflene deres, og følte jeg kunne ta på de buede gjennomsiktige pc skjermene som ble brukt. Ikke rart det gikk gisp gjennom salen flere ganger :)

Ble ikke litt sliten i øynene engang, men så har jeg linser og dermed "perfekt syn", dama derimot ble skikkelig sliten i hodet. 3D opplevelsen er vel helt klart best for de som ser likt på begge øyner?

Lenke til kommentar

Ble ikke litt sliten i øynene engang, men så har jeg linser og dermed "perfekt syn", dama derimot ble skikkelig sliten i hodet. 3D opplevelsen er vel helt klart best for de som ser likt på begge øyner?

Dem fleste blir noe slitne i øyne, det er musklaturen i øyne som jobber på en helt annen måte en normalt. Om en også har noe dårlig syn, fks jeg har skeive hornhinner, om dem hadde vært for skeive så ville jeg nok ikke kunne se 3D effekten. Men heldigvis klarer jeg det, men noe sliten i øyne blir en.

Det vil for dem fleste føles rart å bruke dette i starten men over tid blir øyne vandt til det. Dette er også en grunn til at barn under 7år ikke annbefales til å se i 3D, en frykter at øyne sin musklatur ikke er ferdig utviklet og at resultatet kan bli problemer med synet.

Men det å se på film i 3D er ikke som å se på en vanelig film, en kan ikke altid se og fokusere hvor en vil. Det tar litt tid før du vet hvor du skal se og ikke tvinge øyne til å fokusere på noe film skaperen ikke hadde ment du skulle fokusere på. Er vanskelig å forklare men en opplever det meget godt i Avatar da en må se hvor det er meningen du skal se, hvis ikke så blir du voldsom sliten.

Lenke til kommentar

Der jeg jobber har vi både Samsungen og Pana som støtter 3d. Personlig har ikke jeg ikke blitt imponert over noen av de. Samsungen, C8705 imponerer ikke på Monsters vs Aliens. Ok, kul funksjon, men ikke bra nok bilde. Det er alt for 'urolig' hvis jeg kan si det. LCD, led og samsung er kjent for smoothe bevegelser, dette er ikke tilfellet på C8705 tv'en. Slik jeg ser det er de mange års teknologi med bevegelsesteknologi som går i vasken i det øyeblikket de starter med 3d. Igjen viser man en animasjonsfilm, nøyaktig det samme som man gjorde når HD tvene kom. For å demonsterer hvor godt det KAN være. Både på Sams og Pana er det demoer fra produsentene selv.

Panasonic plasma, Vt20, har et bedre bilde, mer rolig, men alikevel er jeg ikke solgt. Demoen som blir vist på denne tv'en er ikke akkurat en action film, og den koster vanvittig mye mer enn g20. 3d funksjonen er jo bra, bedre enn på Sams i mine øyne. Men alikevel ser jeg ikke poenget.

Liker 3d som et gimmic, men som vi har sett med HD - tv-produsenetene er mye lengre fremme enn forbrukeren. Hvor mye har HD tatt av? tv kanalene i HD vi ser på sendes enda i 720. De fleste spillene vi spiller (xbox, vet ikke hvor mange 1080p spill det er på ps3) er enda i HD-Ready oppløsning. De meste vi ser av på tv sendes enda i SD. Hva skal vi med 3d da?

Forbrukeren henger etter slik jeg ser det. Idag er det kun toppmodellene som har 3d. Dessuten: fnnes det en standard? Har de forskjellige produsenterene blitt enige om en måte å gjøre det på?

Personlig har jeg ikke testet 3d og gaming på feks Whipeout, MEN etter det jeg har sett så venter jeg meg å hive meg på denne bølgen. Jeg gremmes når Samsung sier 'det er en ny dimensjon'. Fordi for meg er det ikke det. Det er et dyrt og dårlig alternativ til noe som ikke er godt nok fra før. Vi er ikke i mål med HD, vi har ikke makset det enda. Og tanken på at MS og Sony skal begynne å fokusere på å kjøre sammen oppløsning to steder om hverandre er ikke forlokkende. Vær så snill og fokuser på 1080p i 60 fps. Når dere har noe ¨å gå på der, tenk 3d. My 3 cents!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...