Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte noen spill for litt siden selv, fikk ene på fredag og andre har ikke kommet fram enda. Begge ble sendt samme dag så antar Play.com ikke er syndebukken :p

Samme greia når jeg bestillte Dragon Age og Strategy Guide til 360. Fikk spillet etter en uke og guiden etter 3 uker :)

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at jeg bor i Sverige, der er det ingen toll.

Det er i så fall bare fordi svenskene er adskillig mer slepphendte enn her på berget. Varer som koster under £18 på Play sendes offisielt fra Jersey, og Sverige har, i motsetning i Norge, absolutt ingen MVA-frigrense for import. Varer over £18 sendes fra England og har den varierende EU-momsen bakt inn i €-påslaget.

Eller, det var i alle fall slik. Mulig Play nå også tar høyde for MVA til EU-land også på varer under £18 etter som utenlandsomsetningen deres har økt over årene.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Fri flyt av varer, ja, men ikke (som mange tror) "momsfritt", og Jersey er utenfor EU i tollsammenheng. Så snart en butikk når en viss utenlandsomsetning (dette varierer litt, men er ca. €100K til et gitt annet land) må de kreve inn momsen til mottagerlandet. Dette for at ikke landende med lav MVA-sats skal ha konkurransefortrinn ved grenseoverskridende handel.

Det er derfor så mye koster £17.99 på Play og ingenting koster £18.99. Grensen for momsfri innføring er £18 i UK. For ting over £18 (i alle fall) betaler Play moms til mottagerlandet, men skjuler den i faste priser. I motsetning til f.eks. Amazon.co.uk hvor man klart kan se engelsk moms trekkes fra og svensk legges til på varer man bestiller til Sverige (evt. bare svensk moms legges til på det som sendes fra deres "preferred merchant" på Jersey).

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Har hatt en del varierende leveringstid fra play, gode priser men har i ettertid gått over til Zavvi som raskere får tilbud på varene og har stabile leveringstider. Ca 1 og en halv til 2 uker er standarden, lengste har ventet er vel 2.5uker ifra noe var sendt. Gode priser og stabile leveringstider.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fri flyt av varer, ja, men ikke (som mange tror) "momsfritt", og Jersey er utenfor EU i tollsammenheng. Så snart en butikk når en viss utenlandsomsetning (dette varierer litt, men er ca. €100K til et gitt annet land) må de kreve inn momsen til mottagerlandet. Dette for at ikke landende med lav MVA-sats skal ha konkurransefortrinn ved grenseoverskridende handel.

Det er derfor så mye koster £17.99 på Play og ingenting koster £18.99. Grensen for momsfri innføring er £18 i UK. For ting over £18 (i alle fall) betaler Play moms til mottagerlandet, men skjuler den i faste priser. I motsetning til f.eks. Amazon.co.uk hvor man klart kan se engelsk moms trekkes fra og svensk legges til på varer man bestiller til Sverige (evt. bare svensk moms legges til på det som sendes fra deres "preferred merchant" på Jersey).

Dette har jeg aldri hørt snakk om før. Uansett har jeg aldri hatt noe problemer tidligere, bestiller alle nye spill fra play :)

Virker veldig vanskelig å få kontakt med de, ser ikke noe mail noe sted. Har send "missing item" klage på order history, men den virker de å ignorer. Får ringe de å klage imorgen.

Endret av Duden
Lenke til kommentar

Bestillte en musikk cd av metalgruppa Eluveitie,special ed. i vår.Så etter etpar uker at Play.com hadde kansellert ordren min uten forklaring.Bestilte istedet den vanlige utgaven i slutten av april og har enda ikke fått den.Logget meg inn for å sjekke ordren for ca 10 dager siden og de hadde da hverken sendt eller kansellert ordren.Kommer meg ikke inn for å sjekke status på ordren heller nå,feil passord visstnok,noe som er bs siden jeg har hatt det passordet i flere år.Får sjekke det opp senere,er på jobb nå.Bortsett fra denne ene saken har jeg gjennom minst 100 bestillinger tidligere aldri hatt noen form for problemer.Variert lev.tid eneste anmerkning men det behøver ikke bare være Play sin feil.

Lenke til kommentar

Da jeg for en god stund siden bestilte AoC fra Play.com (for å få rhino) tok det vannvittig lang tid. Det var selvfølgelig i hovedsak fordi jeg måtte betale moms, og den tollbehandlingen her på fjellet tok veldig lang tid. Da jeg ringte til posten for å høre siden jeg syntes det tok litt vel lang tid og jeg hadde litt abstinenser, så sa hun jeg snakket med på posten at det nå kommer så mange pakker fra utlandet at den delen av posthåndteringen går saktere enn tidligere, og det gjelder spesielt pakker som må innom fortolling (betaling av moms inkludert).

Jeg vil tro dette er en av grunnene til at Play i dag kan ta lengre tid enn tidligere. Selv har jeg opplevd å motta DVDer fra play i løpet av 3-4 dager da jeg begynte å kjpe derfra, mens de siste gangene tar det oftere 7 dager eller mer. Det er også meget mulig at play nå får så mange ordre at ett av deres tidligere konkurransefortrinn, leveringstid, ikke er like prioritert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...