Gå til innhold

Bad Company 2 crash/fryser (PC)

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til innkjøp av Bad Company 2 her om dagen (falt for fristelsen når det var tilbud på steam). Ville hoppe rett inn i MP og det jeg fikk spilt var temmelig bra. Plutselig låste bildet og lyden seg. Eneste måten jeg klarte "ordne" dette problemet på var å reboote hele maskinen min. Prøvde igjen og det samme skjedde en gang til, nesten med en gang. Gjorde hele opplevelsen litt sur. Jeg slengte meg inn på forumet til Bad Company 2 og fant en tråd om dette med vel 230 sider. Leste gjennom store deler av det og prøvde et par av forslagene som kom opp der. Deriblant prøve å legge inn punkbusters helt på nytt, jeg lette også etter oppdateringer til grafikkort o.l. Var et par forslag om å inn i BIOS og stenge av en del av lyden (som jeg forstod det), men det ødelegger litt av opplevelsen.

Dessverre løste ikke noe av dette problemet mitt. Da vender jeg meg hit, er alltid noen her som vet hvordan man hjelper folk ut av kinkige situasjoner. Så er det noen som vet om det er en måte å løse dette problemet på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det sånn at bildet fryser og lyden repeteres på en hakkende måte? I så fall er det onboard lyd drivere som er problemet, og da er eneste løsningen (til nå) er å installere et lydkort i maskinen eller bruke en slags lyd USB, sistnevnte er litt vansklig å forklare, det den gjør er at den generer lyd selv, men du er nødt til å bruke headset for lyd her, dette gjelder selvsagt ikke lydkort.

På begge løsningene må du deaktiverw onboard sound under device manager.

Lenke til kommentar

Når du først kjøper et lydkort, ville jeg lagt litt i det slik at du får overlegen lyd til både spill og musikk\film (onboard er jo møkk i forhold til et dedikert lydkort)

En ting er sikkert, du kommer neppe til å få en redusert kvalitet. Da må du ha kjøpt et virkelig ræl av et kort :p

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Yes, kommer ann på prisklassen du ligger i, men her er noen forslag:

- Creative SB X-Fi Xtreme Audio. Okei kort lydmessig, rimlig. (~550 kr)

- Creative SB X-Fi XtremeGamer. Bra lyd til alle formål, men ekstra bra til spill. (~830 kr)

- ASUS Xonar D2X/XDT, 7.1 channel. Toppklasse, kongekort om du vil ha EPISK lyd. Krever selvsagt ok høytalere for å få ut hele potensialet. (~1700 kr)

Jeg har selv (nå) Creative Titanium. Det er PCIe ekvivalenten til XtremeGamer (som er PCI). Anbefales det, er fornøyd, selv om jeg venter på ASUS Xonar D2X i nær framtid :)

Endret av Frode789
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Amir90, jeg tviler ikke på at det stemmer det du sier med onboard lyd som er kilden til problemet, men hvor har du det fra? Kjører en supportcase med EA og de gir meg bare standard rådene om avslutt alt annet, sjekk temp, kjør som administrator etc men ingenting av det hjelper selvfølgelig, så hvis du hadde hatt noen linker ang det hadde jeg satt pris på det, som jeg igjen kunna dytta på EA for å mase på de. Har ikke så lyst å kjøpe dedikert lydkort bare fordi de ikke klarer lage et ordentlig spill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...