filter100 Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hei For noen uker siden fikk jeg endel anbefalinger på mit første PC bygg. Jeg har endelig fått satt sammen og ting virker tilsynelatende bra Men på den gamle maskinen en P III 800 mhz og Geforce 4 ti 4600 fikk jeg 1249 i score på 3dMark03 mens jeg på den nye får 799 i score den nye maskinen består av P4 2.8 ghz Geforce ti4600, Abit IC7-G HK, og Corsair 2 x 512 3200LL minne. Er det noe med sammensetningen som ikke passer eller er det noe jeg har glemt å gjøre som er viktig ?? Det er jo skuffende at jeg får dårligere score på den nye samtidig som jeg ser at det hakker mere på den nye maskinen i spill en den 3 år gamle maskinen gjorde PS : Har oppdatert med nyeste skjermdriver Mvh Stig T Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Bios-settinger riktig: FSB, minne, agp-modus, osv. Drivere til hovedkort installert? Chipsett og agp-driver spesielt viktig. 3Dmark 2003? Lite hensikt å bruke DX9-basert benchmarkprogram på et skjermkort som kun støtter DX8.1. Ville brukt 2001se istedet. Uansett, scoren din er for lav. Når det gjelder skjermdriver, tror jeg 41.09 er den siste MS-sertifiserte. Den skal være god nok på et 4600-kort. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Kan kanskje ha noe å gjøre med at du ikke har formatert den gamle hdden du har windows på, slik at gamle drivere til ting du ikke har lenger fucker opp systemet? BTW, så er 44.03 WHQL sertifisert, men bare for FX 5900 kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå