Gå til innhold

Dead Rising 2 - Diskusjon rundt spillet, Case Zero og Case West

Anbefalte innlegg

1`ern hadde litt et håpløst kontrollsystem, men egentlig ikke så jævelig hvis du ble vandt med det. Etter det så syntes jeg det gikk som en drøm. Forbedringene i Case Zero spør du meg, var nok til å glemme det til tider pinfulle opplegget i Dead Rising 1. Du kan nå f. eks gå å skyte(men ikke sikte inn), noe som ikke nødvendigvis gjorde det bedre men noe jeg likte.

Nye pyskopater bekrefta

Ted, tjukk 30-åring som jobbet som dyrepasser. Snowflake er dyret han har størt tilknytting til, og mulig han bruker Snowflake mot deg.

contents5bg05l.jpg

Slappy/Bernt Ernst, 18-åring som har kledd seg i et maskot-kosytme og går rundt med to vannpistoler(små flamekastere)

contents05sum0702l.jpg

Leon Bell, 28-åring som ønsker å utfordre Chuck. Er nesten som Dead Rising 2 sin utgave av Kent(fotografen fra det første spillet)

contents05sum0602l.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri helt skjønt greia med psykopatene heller. Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg så hatet jeg skytinga, og det var noe jeg fant ut når jeg sloss mot den første psykopaten i Dead Rising, inne på et spisested eller noe sånt. Spillet var forøvrig fryktelig lite tilgivende for om du dreit deg ut eller ikke, og når bare det å gå feil fører til en sikker død - og at jeg må skyte meg gjennom den bedritne kampen enda en gang - så gadd jeg rett og slett ikke mer.

Lenke til kommentar

Ja vet.

Har hatt 200G siden onsdag eller torsdag. Gøy opplegg, vil heller se mer av slike ting som Case Zero fremfor en demo fordi det funket veldig.

Psykopatene er litt som en måte å føre inn små bosser, istedefor for at spillet bare har zombier(dette spillet fungerer ikke akkurat med super-zombies eller special infected slik i LFD). Å det er vel litt tøffere med noen fiender som er litt anderledes. Synes de var herlige i 1`ern. Du hadde Kent som var den sykt irriterende, den litt creepy kult-ledern o.s.v.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Problemet med psykopatene var jo ikke at de ikke var kule, men at kampene mot dem var så utrolig dårlig konstruert. Japansk spillmaking på sitt verste. Det var mulig å ta dem, men jeg tror ikke det var noen av dem jeg hadde lyst til å slåss mot. Husker Cletus i våpenforretningen. Fy faen, selv om jeg nå vet hvordan jeg skal ta han, så orker jeg ikke prøve flere ganger. Og klovnen? Den skyr jeg som pesten ...

Lenke til kommentar

For min del kan ikke de spillene sammenlignes. Dead Rising er mer "banal slakt", mens Left 4 Dead-spillene først og fremst handler om samarbeid.

Spilte demoen av Case Zero i går, og må rett og slett innrømme at jeg er overrasket over hvor dårlig kvalitet det er på det spillmekaniske. Kontrollene er svake (skytinga er fortsatt fryktelig upresis og med tanke på at Capcom har spill som Resident Evil og en drøss med andre tredjepersonsskyttere å krone seg med er dette faktisk ganske overraskende), fysikken er direkte dårlig (sagblad har en merkelig måte å fly veldig rett frem på) og jeg må også innrømme at jeg trodde det ville være litt bedre grafikk, selv om det ikke er det jeg bryr meg mest om. Jeg la bare merke til det i den første mellomsekvensen.

Men jo, det blir et kjøp. For det første er kontrollen noe jeg kan bli vant til, for det andre vare det utrolig moro og for det tredje så kjøper jeg det rett og slett fordi ideen om å ha et eget spill som demo er så god at den fortjener den oppslutningen den kan få! Om jeg kjøper Dead Rising 2 er jeg desto mer usikker på.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se er Outbreak-edition til Europa og Zombrex-edition til Amerika (etter litt googling). Uansett, om jeg skal ha spillet eller ikke, frister Outbreak Edition mest for min del.

Her står det at Outbreak Edition kommer til Europa... Om jeg ikke misforstod teksten.

Da tror jeg du misforsto meg, det var dette jeg mente å skrive i hvert fall!

Outbreak Edition fra Platekompaniet 799,- til Xbox 360.

Vil jo selvfølgelig få over mest mulig fra Case Zero til DR2. 5 leveler er ikke mye, men en bedre start enn level 1.

Mulig å forhåndsbestille i butikk, eller bare på nettet? Den zombien var ganske kul, så det blir vel et kjøp ^_^ Er forøvrig en forskjell på innholdet til 360 og PS 3; PS 3 får et animert tema (eller hva det heter) og 360 får en film satt til Dead Rising-universet.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se er Outbreak-edition til Europa og Zombrex-edition til Amerika (etter litt googling). Uansett, om jeg skal ha spillet eller ikke, frister Outbreak Edition mest for min del.

Her står det at Outbreak Edition kommer til Europa... Om jeg ikke misforstod teksten.

Da tror jeg du misforsto meg, det var dette jeg mente å skrive i hvert fall!

Outbreak Edition fra Platekompaniet 799,- til Xbox 360.

Vil jo selvfølgelig få over mest mulig fra Case Zero til DR2. 5 leveler er ikke mye, men en bedre start enn level 1.

Mulig å forhåndsbestille i butikk, eller bare på nettet? Den zombien var ganske kul, så det blir vel et kjøp ^_^ Er forøvrig en forskjell på innholdet til 360 og PS 3; PS 3 får et animert tema (eller hva det heter) og 360 får en film satt til Dead Rising-universet.

Uhm, både "Zombrex Edition" eller "Outbreak Edition" kommer til Europa. Ta en titt på Elkjøp.no, der selger det begge utgavene. Er det virkelig en forskjell mellom PS3 og 360 versjonene? Forstod ikke helt forklaringen din. :(

Lenke til kommentar

I følge Platekompaniet skal Dead Rising 2 lanseres 1. oktober, men på tothegame.com står det at det skal komme 24. september. Noen her som har en sikker og troverdig kilde?

Og btw noen som har funnet ut hvor man får "outbreak edition" til en mest billig pris? Blir mye penger som skal brukes til spill i løpet av dette halvåret, så jeg vil spare så mye jeg kan. :D

Lenke til kommentar

Giantbomb operer med 28. september. Men det er snakk om amerikansk dato, så jeg tipper 1. oktober er den europeiske. Angående bonuser til Xbox 360 og PlayStation 3:

The bonus disc included in the Xbox 360 version also includes the promotional Zombrex: Dead Rising Sun film series. The PlayStation 3 version of the collector's edition includes a voucher for a downloadable XrossMediaBar dynamic theme.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...