sammy70 Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Akkurat installert XP2500+ på et Asus A7N8X Deluxe kort, men cpu kjører bare på 1,09 Ghz.. Hvorfor gjør den det? Er det noe galt med cpu?? Os er xp pro. Takker for svar :wink: Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 gå inn i bios... (trykk delete ved oppstart).. finn FSB-instillingene... og sett FSB til 166 Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 gå inn i bios... (trykk delete ved oppstart).. finn FSB-instillingene... og sett FSB til 166 Takker så mye. Det var det som skulle til. Er det andre innstillinger som må gjøres i bios for at det skal fungere optimalt? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Er det andre innstillinger som må gjøres i bios for at det skal fungere optimalt? Stille opp enda mer ! Lenke til kommentar
Laffe_ Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 jeg har et lignende problem. Har nettopp satt sammen en ny maskin med et aopen ak77-8x max hovedkort, med en xp2800+ cpu. Jeg får bare frekvensen opp til 1,25ghz, og jeg kan maks stille fsb på 129! I windows i system egenskaper står det "unknown cpu 1,25Ghz" Hørte om en annen som hadde samme problem på samme kort, og han løste det med å flytte på en jumper. Men i manualen står det at dette er et kort med "jumperless design" Noen forslag? Lenke til kommentar
Laffe_ Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Og når man starter opp står det "No device found" og litt lenger ned på skjermen kommer det "no bios installed!" Deretter laster den inn resten, og kommer inn i windows uten flere problemer. Lenke til kommentar
heffalump Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 jeg har et lignende problem. Har nettopp satt sammen en ny maskin med et aopen ak77-8x max hovedkort, med en xp2800+ cpu.Jeg får bare frekvensen opp til 1,25ghz, og jeg kan maks stille fsb på 129! I windows i system egenskaper står det "unknown cpu 1,25Ghz" Hørte om en annen som hadde samme problem på samme kort, og han løste det med å flytte på en jumper. Men i manualen står det at dette er et kort med "jumperless design" Noen forslag? Hei Du må stille jumperen på hovedkortet. Ja, jeg vet, "jumperless" Se på Quickstart-guiden, der står det hvor jumperen er. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 gå inn i bios... (trykk delete ved oppstart).. finn FSB-instillingene... og sett FSB til 166 Takker så mye. Det var det som skulle til. Er det andre innstillinger som må gjøres i bios for at det skal fungere optimalt? De fleste XP2500+ har få eller ingen problemer med å kjøre samme hastighet som XP3200+ (dvs 200x11), så om du føler deg modig kan du jo teste deg litt frem. Kan hende du må øke volten litt på CPU'en for å få det stabilt... Jon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå