PaulKemp Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Yees. Kjøpte nettopp et Steelseries 5H v2 headset for PC. Et normalt pc headset med to 3.5mm jack'er. 1 for lyd, 1 for mic. Mic inn på xboxen er litt annerledes enn på pc, på xbox 360 kontrolleren må man bruke en 2.5 mm adapter, så jeg kjøpte en 3.5mm hunn til 2.5mm han for å omgjøre micen fra headsettet. Se bilde 2 nedenfor. Ingen hører meg på live. Det virker rett og slett ikke. Roper jeg inn så hører kompisen min meg langt borte, men slik virker det ikke å snakke - det er for lavt. Noen tips? edit: produsenten selv selger overprisede 3.5mm -> 2.5mm adaptere (bilde 3), men er dette nødvendig? Hvorfor skal ikke mitt fra Elkjøp (det fra Elkjøp er bilde 2) virke? Endret 15. juni 2010 av PaulKemp Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 kor du kjøpte den adapteren? eg har same headsett men eg har USB lyd kort i tilleg, hadde vert arti å fått det til. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Jeg vet at modnet har noe slikt, men ok de har for usb er jeg usikker på. Du får se etter Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Mulig jeg var litt uklar i formuleringen igår. Problem: xbox kontroller tar 2.5mm jack. Mic er 3.5mm. Løsning: 3.5mm til 2.5mm som jeg har kjøpt på elkjøp. Ref bilde 2 der oppe. Den virker og passer inn i kontrolleren. Problem 2: Micen virker ikke som det skal. Lyden er latterlig lav, må rope inn og da hører man kun en grøtaktiv lyd langt borte. Løsning 2: Her trenger jeg tips. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Mulig jeg var litt uklar i formuleringen igår. Problem: xbox kontroller tar 2.5mm jack. Mic er 3.5mm. Løsning: 3.5mm til 2.5mm som jeg har kjøpt på elkjøp. Ref bilde 2 der oppe. Den virker og passer inn i kontrolleren. Problem 2: Micen virker ikke som det skal. Lyden er latterlig lav, må rope inn og da hører man kun en grøtaktiv lyd langt borte. Løsning 2: Her trenger jeg tips. prøvd å skru microfonen opp på "HI" på volum kontrollen på ledningen? Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Ja, har testet det. Blir å prøve å skaffe seg den offisielle, ref bilde 3 i førsteposten. Inntil det blir det å ha det originale headsetet til xboxen rundt halsen. Case closed! For dette Steelseries 5h V2 USB virker seff ikke med usb'en direkte inn i xboxen? Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 For dette Steelseries 5h V2 USB virker seff ikke med usb'en direkte inn i xboxen? det veit eg, har prøvd... Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Men jeg skjønner enda ikke hvorfor mitt adapter fra elkjøp ikke virker bedre, når det jeg må kjøpe fra Steelseries ser ut til å gjøre nøyaktig det samme. Lenke til kommentar
rayman85 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Men jeg skjønner enda ikke hvorfor mitt adapter fra elkjøp ikke virker bedre, når det jeg må kjøpe fra Steelseries ser ut til å gjøre nøyaktig det samme. Heisann. Har du funnet ut noe ang. headset problemet du har på xboxen? har samme problem selv. Jeg har den steelseries adapteren, sammen med sennheiser pc 360. men er som du sier at jeg må skrike i micen for at andre skal høre det. Det virket fint sammen med et creativeheadset jeg hadde, men ikke med dette nye fra sennheiser. Har testet det på laptopen, å der virker micen helt perfekt. merkelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå