Gå til innhold

DirectX 9

maestr0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vits og vits... Er vel uansett ikke mange spill som har tatt i bruk DirectX9 ennå, så da er det jo lite å hente der. Når slike spill kommer (og du evt kjøper dem) så vil du kanskje ikke få allverdens ytelse på den nye funksjonaliteten, men det er vel noe man må teste og finne ut av. Skulle ikke tro det gjorde noen _skade_ å oppgradere, men du vinner vel ikke allverdens heller. Så dette lange, meningsløse svaret ender vel opp i et "tja"... :roll:

Lenke til kommentar

Hei

Ettersom jeg har merket og testet er det liten vits å installere DirectX 9.0 hvis ikke skjermkortet støtter det i hardware. Jeg bruker selv ett Gainward GeForce3 Ti200 på en annen data der jeg både har testet kortet med DirectX 9.0 og 8.1, og etter mine erfaringer blir ytelsen litt dårligere etter installeringen av DX9.0. Derfor vil jeg anbefale deg og heller la være eller vente med å installere det.

Lenke til kommentar
Rett på meg hvis jeg har misforstått, men: er det ikke slik at funksjonaliteten kjøres i software når hardware-støtte mangler?

Det kommer ann på spillet, det aller meste kan vel emuleres i software, men som regel blir det alt for krevende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...