Thomaas_InnleggNO Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Hei, Lurer bare på sidan no kjem pre-orderen på Iphone 4 ut. Den pre-orderen er kun for land som får Iphonen Juni den 24? - Er det mulig å pre-ordre slik att når den kjem ut i USA eller noke av dei landa som blir utgitt den 24, att den blir sendt hit? Eg har planlagt å importere Iphonen frå USA sidan det blir betydleg billigare, kva er den beste måten, og billigaste måten å importere Iphone 4 frå USA? ~ Thomas Endret 14. juni 2010 av Thomaas Lenke til kommentar
Laland Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Det er ikke bare-bare å importere en iPhone. For det første er de veldig vanskelig å få tak i uten abonnement, og for det andre så vil du tape eventuelle innsparinger når moms og tollgebyrer kommer inn i bildet. Du ender også opp med veldig få rettigheter og en veldig begrenset garanti i forhold til her i Norge. Hvis du venter til juli og kjøper her til lands får du 5 år reklamasjonsrett, noe som i seg selv er verdt de ekstra kronene det koster å kjøpe en telefon innenlands. Det vil også ta veldig lang tid før den blir sendt hit, hvis du kan få den sendt hit. Anbefaler deg virkelig å vente til du kan få kjøpt den i Norge. Lenke til kommentar
Thomaas_InnleggNO Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Men, Om du ser på prisane på Iphone 3GS, og kor masse Apple har tenkt å selle den for i USA, så er det jo ein sjukt stor forskjell.. Ser for meg att Iphone 4 blir seldt for 8k i Noreg, medan i USA går den 2-3k Lenke til kommentar
Laland Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Såvidt jeg vet selges den i Amerika kun med AT&T og to års bindingstid. Her til lands, hvis det blir samme pris som 3GS, får du den for under 2000,- med et abonnement til 400,- måneden (eksempelpris). Hvis det blir klint likt som med 3GS kan du få en iPhone 4 uten binding eller operatørsperre til ~4300,- i Norge. Da kjøper du den med et abonnement og kjøper deg utav bindingen. Endret 15. juni 2010 av Laland Lenke til kommentar
Thomaas_InnleggNO Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Hmm, ser nokså betre ut no ja takker Håper att prisen blir rundt det Apple duden sa, 299 dollar. I Noreg med altså.. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 $299 er med et abonnement med to års bindingstid til AT&T, men det er ikke lov med mer enn ét år for private kunder i Norge. Jeg kjøpte min 3GS 16GB for 1700,- med abonnementet iTalk Small (NetCom). Det koster 400,- i måneden og er nokså gunstig, om litt dyrt, men er mer enn tilstrekkelig for ganske hard iPhone-bruk. Hvis jeg skulle ønske kunne jeg kjøpt meg ut av abonnementet for halvparten av den totale årsprisen til abonnementet. Det ville blitt 400*12/2=2400,-, og jeg hadde endt opp med en operatørfri iPhone 3GS uten abonnement for 4100,-. Prisene er med andre ord ikke så veldig forskjellige. Det er momsen (25%), men det kan du tjene på i lengden takket være gode forbrukerrettigheter i Norge. Lenke til kommentar
Thomaas_InnleggNO Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Fant informasjon anngåande prisen på face faktisk: "Skal den kjøpes uten abonnement så blir prisene å ligge på ca $599 - $699 (3.800-4.400,- NOK)" Kan detta stemme? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Ut i fra det jeg har skrevet i innlegget over, så ja. Men ikke i statene. Der får du den kun med abonnement, og bryet med å kjøpe seg ut av abonnementet (hvis mulig) vil ta mer enn en månede, gjetter jeg på. Kjøp i Norge og følg oppskriften i mitt forrige innlegg. Lenke til kommentar
t0rketrommel Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Moms & toll ? Hvem gidder å vise frem en mobil de har kjøpt i utlandet til tollen? Det er sånn ca 000,1 % sjanse for å bli tatt. MEN, før gikk det ann å importere iPhone 3G 8gb & 16gb, en kompis kjøpte 8 stk for noen år siden i usa, cracket de her hjemme, og solgte videre til venner & familie. Men denne mulighetene fjernet apple når 3GS kom, så uansett ville du ikke klart å få brukt disse nyere modellene i Norge. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jeg tok utgangspunkt i at trådstarter ønsket å bestille fra utlandet, slik at telefonen blir mailet til ham fra en butikk. Alle pakker med en verdi over 200,- må fortolles, med unntak av gaver. Der er grensen 1000,-. Lenke til kommentar
Thomaas_InnleggNO Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Ja eg tenkte på importere, skulle eg til USA og kunna ha kjøpt der, villa eg ha nemnt det Takker for dine hjelpsomme svar Laland Endret 17. juni 2010 av Thomaas Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Bare hyggelig å hjelpe. Ikke nøl med å stille spørsmål skulle det være mer du lurer på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå