Gå til innhold

Iphone 4 importere

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer bare på sidan no kjem pre-orderen på Iphone 4 ut.

Den pre-orderen er kun for land som får Iphonen Juni den 24?

- Er det mulig å pre-ordre slik att når den kjem ut i USA eller noke av dei landa som blir utgitt den 24, att den blir sendt hit?

Eg har planlagt å importere Iphonen frå USA sidan det blir betydleg billigare, kva er den beste måten, og billigaste måten å importere Iphone 4 frå USA?

~ Thomas

Endret av Thomaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare-bare å importere en iPhone. For det første er de veldig vanskelig å få tak i uten abonnement, og for det andre så vil du tape eventuelle innsparinger når moms og tollgebyrer kommer inn i bildet. Du ender også opp med veldig få rettigheter og en veldig begrenset garanti i forhold til her i Norge.

Hvis du venter til juli og kjøper her til lands får du 5 år reklamasjonsrett, noe som i seg selv er verdt de ekstra kronene det koster å kjøpe en telefon innenlands. Det vil også ta veldig lang tid før den blir sendt hit, hvis du kan få den sendt hit.

Anbefaler deg virkelig å vente til du kan få kjøpt den i Norge. :)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet selges den i Amerika kun med AT&T og to års bindingstid. Her til lands, hvis det blir samme pris som 3GS, får du den for under 2000,- med et abonnement til 400,- måneden (eksempelpris).

Hvis det blir klint likt som med 3GS kan du få en iPhone 4 uten binding eller operatørsperre til ~4300,- i Norge. Da kjøper du den med et abonnement og kjøper deg utav bindingen.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

$299 er med et abonnement med to års bindingstid til AT&T, men det er ikke lov med mer enn ét år for private kunder i Norge. Jeg kjøpte min 3GS 16GB for 1700,- med abonnementet iTalk Small (NetCom). Det koster 400,- i måneden og er nokså gunstig, om litt dyrt, men er mer enn tilstrekkelig for ganske hard iPhone-bruk.

Hvis jeg skulle ønske kunne jeg kjøpt meg ut av abonnementet for halvparten av den totale årsprisen til abonnementet. Det ville blitt 400*12/2=2400,-, og jeg hadde endt opp med en operatørfri iPhone 3GS uten abonnement for 4100,-.

Prisene er med andre ord ikke så veldig forskjellige. Det er momsen (25%), men det kan du tjene på i lengden takket være gode forbrukerrettigheter i Norge. :)

Lenke til kommentar

Ut i fra det jeg har skrevet i innlegget over, så ja. Men ikke i statene. Der får du den kun med abonnement, og bryet med å kjøpe seg ut av abonnementet (hvis mulig) vil ta mer enn en månede, gjetter jeg på. Kjøp i Norge og følg oppskriften i mitt forrige innlegg. :)

Lenke til kommentar

Moms & toll ? Hvem gidder å vise frem en mobil de har kjøpt i utlandet til tollen? Det er sånn ca 000,1 % sjanse for å bli tatt.

MEN, før gikk det ann å importere iPhone 3G 8gb & 16gb, en kompis kjøpte 8 stk for noen år siden i usa, cracket de her hjemme, og solgte videre til venner & familie. Men denne mulighetene fjernet apple når 3GS kom, så uansett ville du ikke klart å få brukt disse nyere modellene i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...