Tiresias Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hei! Jeg har et problem som har oppstått når jeg har latt epost ligge igjen på serveren, og så byttet epostprogram. Evolution har da lastet ned alle epostene enda en gang, slik at jeg har hundrevis av duplikate eposter... Er det noen som vet en metode for å finne duplikater? Lenke til kommentar
nander Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 kmail MarcelSB den løsningen gjør det vel litt vanskelig å bruke Evolution... det eneste jeg kan tenke meg er at du har haket av for valget: Disable all pop3 extensions Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 alle linux program skulle hatt kommandolinje der du kunne scripte fra :> -- Men evolution burde ha noen slike kommandoer da det er et linux program :| Selv så bruker jeg Opera M2, så jeg aner egentlig ikke :-? Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg prøvde et script som jeg fant på nettet som gikk igjennom mbox-filene og fant i msg-id på alle mails, og sletta duplikate msg-id'er. Problemet er bare at det kan rett som det er være to forskjellige mails som har samme msg-id. Så det forsvant en hel del mail som ikke skulle forsvinne. Takk og lov for tar! Jeg har forsøkt å finne den duplicate-funksjonen i kmail, men fant ut at det var bare den siste versjonen som hadde dette, jeg kjører redhat 9 og den hadde gammel versjon. Jeg installerer bare rpm-pakker og fant ingen for redhat 9 av siste versjon... Men jeg har søkt gaske mye på google, og det virker som det er MANGE som har samme problem som meg i evolution og andre mail-programmer. Så evolution burde absolutt ha en duplicate-funksjon, får håpe det blir i fremtiden! Har enda ikke funnet en god løsning på problemet... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 alle linux program skulle hatt kommandolinje der du kunne scripte fra :> Det er nettopp dette KDE sin DCOP-teknologi er for. Den gjør det enkelt for applikasjonsutviklerne å gjøre programmene skriptbare. Når KMail kjører, kan du skrive 'dcop kmail KMailIface' for en liste over KMail-funksjoner du kan kalle. Med DCOP kan du f.eks. sende mail, sjekke mail, "compact"-e folderne osv. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Hei! Jeg har et problem som har oppstått når jeg har latt epost ligge igjen på serveren, og så byttet epostprogram. Evolution har da lastet ned alle epostene enda en gang, slik at jeg har hundrevis av duplikate eposter... Er det noen som vet en metode for å finne duplikater? Men hvordan skal et program vite hva slags mail det andre programmet har lastet ned? (hvis jeg misforstår deg rett?) -Dante Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Hei! Jeg har et problem som har oppstått når jeg har latt epost ligge igjen på serveren, og så byttet epostprogram. Evolution har da lastet ned alle epostene enda en gang, slik at jeg har hundrevis av duplikate eposter... Er det noen som vet en metode for å finne duplikater? Men hvordan skal et program vite hva slags mail det andre programmet har lastet ned? (hvis jeg misforstår deg rett?) -Dante if ($mail1 == $mail2) { unlink($mail2); } Noe a la det var det jeg tenkte meg han så etter.. (Og til dere nybegynnere; dette vil altså ikke funke slik alene ) Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Joa =) Men la oss si du har to helt forskjellige programmer. De lagrer mail på forskjellige plasser? I forskjellige format? Blir et helsikes arbeid å sjekke da. Samt et monsterarbeid å legge til funksjoner for slikt i programma. -Dante Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Det er nettopp dette KDE sin DCOP-teknologi er for. Den gjør det enkelt for applikasjonsutviklerne å gjøre programmene skriptbare. Når KMail kjører, kan du skrive 'dcop kmail KMailIface' for en liste over KMail-funksjoner du kan kalle. Med DCOP kan du f.eks. sende mail, sjekke mail, "compact"-e folderne osv. Genialt! Da lærte jeg noe nytt i dag også MarcelSB Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Skal si du har vært vekke lenge Marcel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå