Gå til innhold

finne epostduplikater i evolution

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem som har oppstått når jeg har latt epost ligge igjen på serveren, og så byttet epostprogram. Evolution har da lastet ned alle epostene enda en gang, slik at jeg har hundrevis av duplikate eposter...

Er det noen som vet en metode for å finne duplikater?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde et script som jeg fant på nettet som gikk igjennom mbox-filene og fant i msg-id på alle mails, og sletta duplikate msg-id'er. Problemet er bare at det kan rett som det er være to forskjellige mails som har samme msg-id. Så det forsvant en hel del mail som ikke skulle forsvinne. Takk og lov for tar!

Jeg har forsøkt å finne den duplicate-funksjonen i kmail, men fant ut at det var bare den siste versjonen som hadde dette, jeg kjører redhat 9 og den hadde gammel versjon. Jeg installerer bare rpm-pakker og fant ingen for redhat 9 av siste versjon...

Men jeg har søkt gaske mye på google, og det virker som det er MANGE som har samme problem som meg i evolution og andre mail-programmer. Så evolution burde absolutt ha en duplicate-funksjon, får håpe det blir i fremtiden! Har enda ikke funnet en god løsning på problemet...

Lenke til kommentar
alle linux program skulle hatt kommandolinje der du kunne scripte fra :>

Det er nettopp dette KDE sin DCOP-teknologi er for. Den gjør det enkelt for applikasjonsutviklerne å gjøre programmene skriptbare. Når KMail kjører, kan du skrive 'dcop kmail KMailIface' for en liste over KMail-funksjoner du kan kalle. Med DCOP kan du f.eks. sende mail, sjekke mail, "compact"-e folderne osv.

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har et problem som har oppstått når jeg har latt epost ligge igjen på serveren, og så byttet epostprogram. Evolution har da lastet ned alle epostene enda en gang, slik at jeg har hundrevis av duplikate eposter...

Men hvordan skal et program vite hva slags mail det andre programmet har lastet ned? (hvis jeg misforstår deg rett?)

-Dante

Lenke til kommentar

Men hvordan skal et program vite hva slags mail det andre programmet har lastet ned? (hvis jeg misforstår deg rett?)

-Dante

if ($mail1 == $mail2) { unlink($mail2); }

Noe a la det var det jeg tenkte meg han så etter.. (Og til dere nybegynnere; dette vil altså ikke funke slik alene ;) )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det er nettopp dette KDE sin DCOP-teknologi er for.  Den gjør det enkelt for applikasjonsutviklerne å gjøre programmene skriptbare.  Når KMail kjører, kan du skrive 'dcop kmail KMailIface' for en liste over KMail-funksjoner du kan kalle.  Med DCOP kan du f.eks. sende mail, sjekke mail, "compact"-e folderne osv.

Genialt!

Da lærte jeg noe nytt i dag også :D

MarcelSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...