Kharan Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-xcom/101215 Ser ut som om de har gått for 50-tallstemning. Selv om blodfansen som ikke vil akseptere noe annet enn en remake av isometriske UFO: Enemy Unknown sikkert vil være negative tror jeg vi skal være glad for at det faktisk kommer nye spill i det hele tatt. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg er ikke blodfan, men jeg elsker x-com spillene. De lovte ett taktisk FPS, men det ble vist run and gun likevel. Jaja,rett i glemmeboken for min del. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Om du bedømmer hele spillet på grunn av den aller første traileren... tja, 'forhastet slutning' er kanskje et nøkkeluttrykk her? I en slik trailer vil det neppe passe inn med skjermer fra spillets mindre actionfylte deler (forskning, verdenskart, utstyrsvalg). Spillet kommer heller ikke ut før sannsynligvis neste år, så gi dem en sjanse? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg vurderer, men når de sier taktisk fps så slår ikke gameplay videoer av en som løper rundt med hagle og skyter...blekk? meg som særlig beroligene. Forskningen har de vel sagt var å ta bilder og så ville de i basen forske ut ifra det du samlet inn. Jeg tror at ett x-com i FPS kunne blitt veldig bra, helst turnbased, men forstår behovet for real time siden det appeler til folk flest. Ser bare ikke noen grunn til å kalle dette X-Com i det hele tatt, eneste likhetstrekket er at man skyter romvesen. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Er bare bra dem har gått for FPS og ikke turnbasert, er ikke mange spill idag som er turnbasert og det med god grunn... Synes det ser kult ut og håper det kommer noen flere gameplay klipp som viser litt mer. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Ikke så veldig skremmende "monster" Lenke til kommentar
Crispin_InnleggNO Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Forferdelig trailer, var skeptisk på forhånd, dette hjalp ikke akkurat Men er såpass glad i xcom at jeg må jo følge med videre uansett, man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Er bare bra dem har gått for FPS og ikke turnbasert, er ikke mange spill idag som er turnbasert og det med god grunn... Synes det ser kult ut og håper det kommer noen flere gameplay klipp som viser litt mer. Og hva er den grunnen? Foruten at det gjerne krever litt mer av de små grå enn run & gun FPS. Misforstå meg rett, jeg elsker Halo og lignende, men visse serier forventer jeg noe annet fra. Forhåpentligvis blir det noe mer enn enda en FPS som blir spydd ut, de er mange, men alt i alt er få verd å spille. De skal iallefall ha kudos for grafikk stilen, litt lei av den samme gamle space marine. Om gameplayet også får det til å virke som du faktisk går rundt i skjorte med bukseholdere som beskyttelse kan det også bli spennende. Det lille jeg fikk se av forskningen håper jeg er lite representativ, altså lik som ligger midt i rommet som skal ta's bilde av. De svarte klumpene, vel, det er sikkert kun start fiendene? Møter vel folk de har tatt over og mutert, de monolith sakene, kanskje andre raser de har tatt over før? etterhvert. Håper bare ikke gameplayet blir run & gun, det finnes så mye av det allerede. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Virker som et litt artig spill, men har særdeles lite med X-Com å gjøre. Spør du meg burde de heller byttet tittelen til f.eks "Invasion from Space" i sånn klassisk 50-60-talls font. Akkurat passe cheesy i forhold til sci-fi på 50-60-tallet. Ville etter min mening passet mye bedre med selve settingen i spillet. For sånn som det er nå, føles det ut som de bare prøver å få lurt til seg X-Com fanbasen til å kjøpe spillet ved å gi det ut med navnet XCom. Når det gjelder selv spillet sitter jeg igjen med en følelse av X-Files anno 1950-tallet. Endret 13. juni 2010 av Cappo Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Er bare bra dem har gått for FPS og ikke turnbasert, er ikke mange spill idag som er turnbasert og det med god grunn... Synes det ser kult ut og håper det kommer noen flere gameplay klipp som viser litt mer. Og hva er den grunnen? Foruten at det gjerne krever litt mer av de små grå enn run & gun FPS. Misforstå meg rett, jeg elsker Halo og lignende, men visse serier forventer jeg noe annet fra. Forhåpentligvis blir det noe mer enn enda en FPS som blir spydd ut, de er mange, men alt i alt er få verd å spille. De skal iallefall ha kudos for grafikk stilen, litt lei av den samme gamle space marine. Om gameplayet også får det til å virke som du faktisk går rundt i skjorte med bukseholdere som beskyttelse kan det også bli spennende. Det lille jeg fikk se av forskningen håper jeg er lite representativ, altså lik som ligger midt i rommet som skal ta's bilde av. De svarte klumpene, vel, det er sikkert kun start fiendene? Møter vel folk de har tatt over og mutert, de monolith sakene, kanskje andre raser de har tatt over før? etterhvert. Håper bare ikke gameplayet blir run & gun, det finnes så mye av det allerede. Ja jeg er enig med deg her slik, er vel det at jeg ikke har noe forhold til XCOM spillene og turnbaserte spill synes jeg virker "gammeldags". Men skjønner godt fansen av dem tidligere XCOM spillene, håper dem bevarer noe av sjelen til dem tidligere spillene i dette spillet. Og håper det blir et fps spill med litt handling og en rå historie, det lille en ser på klippet fikk ihvertfall meg meget interessert. Lenke til kommentar
Z-man Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Må egentlig si at jeg er skuffa over trailern X-com UFO: Enemy unknown var jo et fantastisk spill som jeg til den dag i dag spiller med glede Og har er faktisk et spill jeg har kjøpt 3 ganger I 1995 og samle pakke med Terror from the deeps i 2001 Pluss over steam nå nettop Og jeg koser meg enda med det som for over 10 år siden nå Det eneste jeg kan si er at jeg forventer at spillet fra 2010 skal overgå et spill fra 1993 med tanke på hva som gjøres La meg forske, og la meg velge hva jeg vil forske på la meg lage mine egne ting og velge selv hva jeg vil bruke penger på La meg lage mine egne baser og la meg forsvare dem La meg fange eller drepe aliens jeg vil ha valget selv Ikke gjør det her om til eg FPS spill, X-com bør være "a thinking game" ikke enda en mindless shooter De prøvde det med X-COM: Enforcer selv om det var ein TPS og ikke en FPS så var det enda lett og glemme og kjedelig Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Da føler jeg vi er mer på bølge lengde Larzen Er vel mest rett for at det kjære barndomsminnet ska bli redusert til tanketom skytespill, noe som de fleste FPS er om dagen. Jeg forventer ingen stor storyline eller krav til langsiktig tenking og planlegging i COD, men i f.eks. gamle rainbow 6 eller swat? Ja, ja det gjør jeg. Leste opp endel om spillet, det stod mye bra, men det gjennstår å se om de greier å følge opp med gameplay. En ting jeg var skeptisk til var NPC'er man skal bli knyttet til, og som kan dø. Redd det går i gamle fellen "dumme som brød og dør som fluer" og er mer til irritasjon hver gang de dør pga inkompetent AI enn noe du blir knyttet til. Om de får det til derimot, supert! Endret 14. juni 2010 av Ghaundan Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Er bare bra dem har gått for FPS og ikke turnbasert, er ikke mange spill idag som er turnbasert og det med god grunn... Synes det ser kult ut og håper det kommer noen flere gameplay klipp som viser litt mer. Og hva er den grunnen? Foruten at det gjerne krever litt mer av de små grå enn run & gun FPS. Misforstå meg rett, jeg elsker Halo og lignende, men visse serier forventer jeg noe annet fra. Forhåpentligvis blir det noe mer enn enda en FPS som blir spydd ut, de er mange, men alt i alt er få verd å spille. De skal iallefall ha kudos for grafikk stilen, litt lei av den samme gamle space marine. Om gameplayet også får det til å virke som du faktisk går rundt i skjorte med bukseholdere som beskyttelse kan det også bli spennende. Det lille jeg fikk se av forskningen håper jeg er lite representativ, altså lik som ligger midt i rommet som skal ta's bilde av. De svarte klumpene, vel, det er sikkert kun start fiendene? Møter vel folk de har tatt over og mutert, de monolith sakene, kanskje andre raser de har tatt over før? etterhvert. Håper bare ikke gameplayet blir run & gun, det finnes så mye av det allerede. Ja jeg er enig med deg her slik, er vel det at jeg ikke har noe forhold til XCOM spillene og turnbaserte spill synes jeg virker "gammeldags". Men skjønner godt fansen av dem tidligere XCOM spillene, håper dem bevarer noe av sjelen til dem tidligere spillene i dette spillet. Og håper det blir et fps spill med litt handling og en rå historie, det lille en ser på klippet fikk ihvertfall meg meget interessert. Vel, jeg har spilt spill siden jeg var 6 år i 1990. Vi er jo gamle kjente fra en annen tråd og du kjenner samlingen min fra steam. Jeg spiller mye. UFO/X-com er de beste spillene jeg har spilt noensinne. De har en dybde som spill idag kan lengte lenge etter. Første UFO: enemy unknown tror jeg at jeg brukte 3mnd på første gang jeg gikk igjennom det. Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Er bare bra dem har gått for FPS og ikke turnbasert, er ikke mange spill idag som er turnbasert og det med god grunn... Synes det ser kult ut og håper det kommer noen flere gameplay klipp som viser litt mer. Og hva er den grunnen? Foruten at det gjerne krever litt mer av de små grå enn run & gun FPS. Misforstå meg rett, jeg elsker Halo og lignende, men visse serier forventer jeg noe annet fra. Forhåpentligvis blir det noe mer enn enda en FPS som blir spydd ut, de er mange, men alt i alt er få verd å spille. De skal iallefall ha kudos for grafikk stilen, litt lei av den samme gamle space marine. Om gameplayet også får det til å virke som du faktisk går rundt i skjorte med bukseholdere som beskyttelse kan det også bli spennende. Det lille jeg fikk se av forskningen håper jeg er lite representativ, altså lik som ligger midt i rommet som skal ta's bilde av. De svarte klumpene, vel, det er sikkert kun start fiendene? Møter vel folk de har tatt over og mutert, de monolith sakene, kanskje andre raser de har tatt over før? etterhvert. Håper bare ikke gameplayet blir run & gun, det finnes så mye av det allerede. Ja jeg er enig med deg her slik, er vel det at jeg ikke har noe forhold til XCOM spillene og turnbaserte spill synes jeg virker "gammeldags". Men skjønner godt fansen av dem tidligere XCOM spillene, håper dem bevarer noe av sjelen til dem tidligere spillene i dette spillet. Og håper det blir et fps spill med litt handling og en rå historie, det lille en ser på klippet fikk ihvertfall meg meget interessert. Vel, jeg har spilt spill siden jeg var 6 år i 1990. Vi er jo gamle kjente fra en annen tråd og du kjenner samlingen min fra steam. Jeg spiller mye. UFO/X-com er de beste spillene jeg har spilt noensinne. De har en dybde som spill idag kan lengte lenge etter. Første UFO: enemy unknown tror jeg at jeg brukte 3mnd på første gang jeg gikk igjennom det. Dat bump! UFO: enemy unknown brukte vel jeg tilsvarende tid på når jeg oppdaget det for noen år siden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå