Gå til innhold

bruk av ruter til forlenger av trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

heisan, her heime så har vi to etasjer, nede har vi eit multimoden frå telenor med ein trådløs ruter, og nede er det god dekning. men oppe er det dårleg dekkning og kan føre til at det går seinare, men eg har ein extra trådlaus ruter frå D-Link, ein "D-Link Wireless VPN Router DI-824VUP+" ein ganske gammal enhet, men er det ein mulihet får å slå av ruter modusen og kun bruke den til ein forlenger?

setter pris på eit raskt svar, vill gjerne få det gjort i kveld ;)

Takk

-Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisan, her heime så har vi to etasjer, nede har vi eit multimoden frå telenor med ein trådløs ruter, og nede er det god dekning. men oppe er det dårleg dekkning og kan føre til at det går seinare, men eg har ein extra trådlaus ruter frå D-Link, ein "D-Link Wireless VPN Router DI-824VUP+" ein ganske gammal enhet, men er det ein mulihet får å slå av ruter modusen og kun bruke den til ein forlenger?

Takk

-Eirik

Hei. Jeg aner ikke om det går. Tror nok at begge må være tilkoblet til internett,

da en ruter ikke er bygget for å forsterke trådløse signaler fra en annen ruter.

Har du internettkontakt i veggen oppe? Da hadde det vært mye enklere, da du kunne

hatt en ruter i hver etasje på samme internett.

Endret av Angel
Lenke til kommentar

Takk

-Eirik

Hei. Jeg aner ikke om det går. Tror nok at begge må være tilkoblet til internett,

da en ruter ikke er bygget for å forsterke trådløse signaler fra en annen ruter.

Har du internettkontakt i veggen oppe? Da hadde det vært mye enklere, da du kunne

men då vill du jo sitte med forskjellige IP adresser opp og nede, og du får ikkje delt noko med dei pc-ane som er tilkoblet på ruteren nede blir jo berre stress...

Lenke til kommentar

Takk

-Eirik

men då vill du jo sitte med forskjellige IP adresser opp og nede, og du får ikkje delt noko med dei pc-ane som er tilkoblet på ruteren nede blir jo berre stress...

Hmm ja, hjelper det om du skifter kanal på trådløsen

Lenke til kommentar

En ruter kan brukes til å motta signlaer fra en annen ruter, men da vil den ikke kunne sende ut trådløse signaler om jeg tar feil. Er ikke alle operativsystemer i ruterne som kan gjøre det. Da må du legge inn et nytt OS på ruteren, et eksempel er dette http://www.dd-wrt.com/site/index.

MERK: gjøres på eget ansvar :p hvis du ikke er spesielt god på IT, har liten forståelse, ikke gjør det.

edit: Deling over ruterene vil uansett gå møkk treigt hvis du skal dele via de trådløse signalene. F.eks jeg sitter i 2. etasje med ruteren min, den er koblet til en ruter i 1. etasje, da vil overførings hastigeten være treig hvis en kompis henter musikk fra meg. Hvis han også sitter i etasje 2 koblet med ethernet slikt som jeg, vil det være vanlig ethernet hastighet :)

Endret av Cerandin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...