V. Haugen Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 16-åring fikk 40 000 kr i mobilregning. Her er triksene som redder deg. Les saken her Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Kan ikke se at punkt 5 stemmer, det er i alle tilfeller eier av abonnementet som er ansvarlig for forbruk/faktura (å legge inn brukerinformasjon for yngre brukere hindrer bare leveranse av tjenester med høy aldersgrense).En person under 18 år kan ikke stå som eier av ett abonnement, bare av kontantkort. Det er videre eiers ansvar å sette bruker inn i priser og vilkår som gjelder. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Et annet tips kan vere å kjøpe et lokalt kontantkort, og viderekoble til det . Er somregel mye billigere å ringe hjem med dette, og man blir ikke ruinert på data kostnader. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Punkt 5 stemmer ihvertfall i forbindelse med teletorg-tjenester og lignende. Det er tilbyder som må bevise at den som har ringt er myndig, og det har ingen betydning hvem som er eier av abonnementet. Sjekk gjerne forbrukerrådets info om slikt. Jeg har kranglet med to forskjellige firma etter at mine unge håpefulle har ringt sex-telefoner. Det ene fimaet holdt det gående med trusler i flere måneder før de ga seg, mens det andre kort og greit meldte at de sperret mobilnummeret for tilgang til "tjenesten" - hvilket var akkurat hva jeg ønsket. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Bare ring din oppratør før du reiser og be di stenge dataforbindelsen på nr ditt, og åpne det når du kommer hjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg