Gå til innhold

Beste kamera til rundt 7.500

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er det beste kamera til ca. 7.500 eller billigere

Dette er bare et forslag, men det er en meget bra pakke for pengene:

Canon Powershot G2

Speedlite 420EX (ekstern blitz)

Adapter 58mm

UV-filter 58mm

Samlet pris på dette er 7500,-(xd.no) og jeg tviler sterkt på at man får

tatt så mye bedre bilder med noe annet kamera til den prisen.

Det at man får en ekstern blitz gjør at man bare kan glemme å tenke

på de evindlige røde øynene som er en plage med digitalkameraer.

Blitzen har også fulle E-TTL-funksjoner (kameraet og blitzen jobber sammen), den har også tilt og sving, noe som gjør at man kan rette blitzen mot tak/vegger for å reflektere lyset riktig.

Canon G2 er nesten det samme kameraet som G3, med unntak av at det

har 3x optisk zoom mot G3's 4x. Ellers er det noen små forkjeller i menyene, men ikke noen store forskjeller.

Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med mitt Panasonic GS50 ihvertfall. 6.990,- er vel gjeldende utropspris nå. Hadde tidligere Sony TRV12 som jeg returnerte til fordel for GS50. Årsak til retur var høy ulyd fra tape som ble fanget opp av mic.

Bildekvalitet på GS50 kan bli noe mer kornete enn Sony ved dårlige lysforhold (dvs dunkel/lav belysning innendørs) - men hvor ofte filmer man i slike forhold? I allefall veide det faktum at GS50 er lydløst i forhold til Sony mht støy på opptaket mer enn godt nok opp for dette.

/wideload

Lenke til kommentar

Psl 86: Jeg kjøpte Canon 650 i etter å ha sett den vinne "testen" i TV2.

Kjempetabbe! :evil:

Motorstøy som jeg aldri har hørt det før, og et kornete bilde som ikke hører hjemme i DV-klassen!

Din anbefaling av dette kameraet får meg til å spørre;

Hvilke andre kameraer har du brukt som gir deg et sammenligningsgrunnlag? Du beskriver jo Canon 650 som et MEGET godt kamera...

Jaja, for å gjøre en lang historie kort. Etter å ha fått hakeslepp over Canons elendige lyd & bilde, returnerte jeg hele pakka. Kjøpte deretter en Panasonic GS 50. Sparte knappe tusenlappen. Fikk bedre bilde, og definitivt bedre lyd.

Anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...