Vegar Jansen Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Minimal Stue-PC med Blu-ray for deg med stramt budsjett. Les saken her Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Med så liten prisforskjell, er en Mac Mini langt å foretrekke. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Mangelfull review. Kan ikke si meg enig i at HD kan være problematisk! Det er bare dårlig research og lite kunnskap i bildebehandling. I tillegg er ikke media player classic HC eneste alternativ. XBMC kan fint brukes, og er jo perfekt siden det er mediacenter programvare. også innebygde WMP kjører DXVA. Når det gjelder hakking o.l. er det bare tøys! Jeg kjører rips av hele blueraydisker og det er ikke antydning til verken droppede frames eller tearing. Dermed er utsagnet om bitrate slått beina under. Anmelders problemer har mest sannsynlig med at filene han spiller av er i 24 (23.9)fps, og TV mest sannsynlig satt til 60 eller 50Hz. Da får en ganske naturlig droppede frames og tearing spesielt synlig i panoreringer. Sett tven til 24Hz, sørg for at ikke både programmet som brukes (xbmc, MPC-HC m.m) og codecen har vsync på og alt går glatt som bare det. Problemet sitter dermed ikke i maskinen, men høyere oppe, gjerne i en sofa.... Jeg er en svært fornøyd eier av akkurat denne maskinen og kan anbefale den på det varmeste, bare vær klar over at den ikke takler bitstreaming av HD audio. Dvs at lyd blir sendt til forsterker som DD eller DTS ikke DTS-MA eller lignende selv om det muligens er sourcen. Dette kan en "lure" seg rundt ved å sende LPCM til forsterker, som er samme lyd, bare ikke i DD eller DTS container. Helt sikkert mangen som ikke henger med i denne posten, men skriver den stående rett før det er på tide å ta helg og gå fra jobb Lenke til kommentar
Vegar Jansen Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Mangelfull review. Kan ikke si meg enig i at HD kan være problematisk! Osv... Hei, takk for tilbakemelding. Først og fremst er det alltid et spørsmål om hvordan et produkt skal testes. Siden vi forsøker å favne om et så bredt publikum som mulig, prøver vi som regel å teste saker "as is", altså slik den aktuelle dingsen kommer ut av esken. Nå lot det seg ikke gjøre å gjøre det i akkurat dette tilfellet, siden boksen vi mottok ganske enkelt ikke hadde alt den trengte for å spille av de fleste rippede HD-filmer. Derfor gikk vi for MPC-HC for å få til akkurat dette, ettersom vi dessverre heller ikke har begrenset tid å bruke på testing. Andre ting som XMBC hadde jeg planer om å lage en egen sak på. Jeg ser du skriver om hakking, tearing og framedrops, enda jeg aldri nevnte dette i artikkelen, og heller ikke mente at dette var problemet. Saken er at ikke alle elementer i bildet ikke "glir" like godt i alle scener. For å være sikker på at jeg ikke hadde sett syner tok jeg derfor i går med meg medieboksen hjem, for da å sammenligne den med mitt referansesystem. Vi er nemlig ennå ikke helt innarbeidet med utstyret i vår nye testlab. Det ble klart at det ER en forskjell, men til den lille stue-PC-en sitt forsvar hadde jeg også brukt forskjellig programvare. Referansesystemet benyttet seg opprinnelig av programvareakselerert VLC, og dette flyter bedre i de mest krevende partiene. Men når den kjørte det samme med MPC-HC var det knapt forskjell å merke fra ASRock-boksen. Selve maskinvaren trenger derfor ikke ha skylden. Nå kan man selvsagt ikke helt separere programvare fra maskinvare, og som nevnt tester vi som regel "as is". Men samtidig vet jeg godt at dersom maskinkraften er tilstrekkelig, finnes det gjerne en måte å utnytte den på dersom bruker tid på å trikse litt. Testen og teksten er derfor nå moderert til å ta mer hensyn til potensialet i ION 330HT-BD. Endret 15. juni 2010 av Vegar Jansen Fiveskreil Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 For å få maskinen til å sende ut multikanal lyd som ubehandlet bitstream via HDMI må man installere beta utgave driver fra produsenten. Ellers ble det bare 2.0 LPCM. Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg