Gå til innhold

Error når jeg starter empire/napoleon total war i steam

Anbefalte innlegg

Får denne feilmeldingen hver eneste gang jeg starter empire eller napoleon total war, har til nå ignorert det og bare spilt, men begynner nå å bli lei. Hvordan blir jeg kvitt dette? Kjører windows 7 64bit og er administrator...

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får denne feilmeldingen hver eneste gang jeg starter empire eller napoleon total war, har til nå ignorert det og bare spilt, men begynner nå å bli lei. Hvordan blir jeg kvitt dette? Kjører windows 7 64bit og er administrator...

Prøvd Run as Administrator?

Edit: Forøvrig en relativt lite beskrivende emnetittel :)

Edit 2: Googlet litt og fant denne. Egentlig litt skeptisk til roting i registry med mindre man vet hva man driver med, men siden det bare er snakk om å endre en verdi, og ikke noe sletting så kan du jo prøve det.

Endret av morpheos_
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd den, hvilket registry er han i? Regedit har ingen HKLM mappe såvidt jeg vet.

Søkte opp en DisableMSI med verdi 1 og satt til 0 men null forandring.

HKLM er en forkortelse for HKEY_Local_Machine. Sjekket opp mitt registry, men det har ikke noen INSTALLER under den aktuelle mappen, men du kan jo se i ditt registry?

Edit: Prøv denne i stedet da?

Tips generelt sett når det gjelder feilmeldinger er å google selve feilmeldingen, så er det som oftest noen andre som har hatt samme problemet :)

Endret av morpheos_
Lenke til kommentar

Fant det til slutt, feilen med napoleon er nå fikset! :)

Desverre er empire sin der fortsatt, men etter MYE leting (forum søke funksjoner i steam er grusomme) fant jeg ut at det var empire som hadde kompitabilitet problemer med windows 7. Jaja, får bare greie meg.

Takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar

Desverre er empire sin der fortsatt, men etter MYE leting (forum søke funksjoner i steam er grusomme) fant jeg ut at det var empire som hadde kompitabilitet problemer med windows 7. Jaja, får bare greie meg.

Takk for hjelpen ;)

No worries. Må være kompabilitetsproblemer med 64-bits da i så fall? Jeg har det selv (via Steam) og kjører 32-bits Win 7 uten problemer med det.

Lenke til kommentar

Er kun de to spillene, kjøre f.eks. Dragon Age helt fint, sammens med endel andre, eldre spill som CoH og alle de jeg har prøvd i Sega sin Mega Pack. Merkelig, men sånn er det med PC'er, noen problem kommer uten at man helt forstår hvorfor :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Takk for hjelpen ;)

Æsj,disse kompabilitets problemene er noe skitt.En ting er at det ikke lar seg gjøre å kjøre Medieval:TW 1 på Vista,men Napoleon burde virke på Windows 7,det er ikke allverden med tid mellom utgivelsen av Win.7 og Napoleon.Dette er noe av det jeg hater aller mest med PC spilling.Det burde kunne være mulig for utviklerne og lage en patch lett tilgjenelig om ikke annet..patcher ruler.

Endret av Centurion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...