Leo_ Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Har et Aopen HQ45 kabinett. Det står "Noise control" på en klistre-lapp på PSU. Hva betyr dette? Er det noen form for temperatur-avhengig turtallsregulering? Driver med litt støydemping, og er kommet til det punktet at det er PSU som bråker mest, Lurer derfor på om turtallet på PSU-vifta synker ved lavere temp. (skal montere kabinett-vifte) Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Ja, det er vel det :smile: Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg har klistret asfalt-matter på alle større flater + opphengsdetaljene til HD. Deretter har jeg nå begynt å klistre opp 10mm biltema-matter. (skum/alu) Dette har redusert støyen hos meg ganske mye, spes HD-støy. Men siden HD-støy, og CPU-kjølerstøyen er blitt mindre, hører jeg nå støy fra PSU. Dette har sammen med ny CPU økt kabinett-temp til ca 35C, neste prosjekt blir derfor kabinettvifte. Håper at dette skal "roe ned" PSU-vifta. Her blir det Papst vifte, 79m³/time 37 dB, med 25 ohm rheostat PS. Jeg ble kvitt vibrasjoner fra CPU-kjøleren ved å legge en 10mm bred strimle med asfaltplate rundt ytterkanten på vifta. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Rettelse det står "W noise killer" Er dette det jeg tror det er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå