gunlovin Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Jeg sliter med å få internettoppkoblingen til å virke på en kabellinje. Saken er litt vanskelig å forklare, men jeg prøver. Satte opp en ny maskin for en kompis av meg. hadde med min egen maskin, som jeg satte opp i nettverk vha en hub. internettoppkoblingen virket på begge maskinene helt til jeg fjernet huben og min maskin. koblet hans maskin rett i routeren, og vips! nettverksoppkoblingen er borte. går inn og ser på status på oppkoblingen, og der står det at maskinen er connected. har sendt ut noen pakker, men mottar ingen. Tcp/ip innstillingene er riktig, mottar alle innstillinger av isp automatisk. Det samme skjedde i går, men da kom nettet tilbake av seg selv etter en tid. Dette har ikke skjedd i dag. Det rare er at maskinen oppfatter at nettverkskablen blir tatt ut og satt inn, men den klarer altså ikke å motta info fra nett. Anyone? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Deaktiver og reaktiver nettverkstilkoblingen. Lenke til kommentar
gunlovin Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 ok, skal prøve det. Lenke til kommentar
gunlovin Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 krysset / rett kabel Det er en rett kabel. Nettverket har fungert knirkefritt på den gamle maskinen hans, og i ca. ett døgn med den nye, men da med huben på plass. jeg satte tilbake hubben etter å ha tatt den vekk, bare for å sjekke om den kunne gjøre noe utslag, men nettverket virket ikke med hubben heller, etter at det hadde vært utkoblet. det skal da strengt tatt være mulig å ta ut nettverkskabelen, for å deretter sette den inn igjen uten å miste nettverket fullstendig? Jeg gjør det hele tiden med min maskin, som stadig er ute og reiser :smile: Lenke til kommentar
gunlovin Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 problem solved. måtte restarte kabelmodemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå