Gå til innhold

E3 2010 - Microsoft´s pressekonferanse

Lakus

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst på den nye box'en, men lurer fælt på hvordan man kan overføre de gamle save-filene på den gamle harddisken til den nye. Memory card? :rolleyes:

Minnepenn? Er sikkert på grunn av dette, at MS gjorde det mulig å bruke minnepenner til saves?

Jepp, om det kun er game saves og profil er nok ein USB-stick klart enklast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. XBLA-spill og DLC kan lett lastes ned igjen. Men kan være lurt å skrive ned/huske alt, så man ikke glemmer noe. Jeg tror ikke jeg hadde klart å huske all DLCen og alle XBLA-spillene +++ Jeg har lasta ned :p Themes og gamerpics får du lett plass til på et vanlig Xbox 360 memory card.

Men det kan jo hende den transferkabelen funker også da :)

EDIT: Kjipt...

"Backward Compatible - Your favorite accessories and games will work with Xbox 360 250GB. Xbox 360 external hard drives and Memory Units are not compatible."

EDIT 2: MEN! Xbox 360 "Slim" Transfer Kit @ CDON

Kanskje det blir ny Xbawx på meg snart også da :D

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på det. Alt er knyttet til gamertagen din og skal kunne flyttes fra enhet til enhet.

Sikker på det?

Mener å huske at lisenser er forbundet til selve maskinen og ikke til Gamertagen?

Ja, det mener jeg også, for på Xbox.com kom kan du overføre lisenser til ny Xbox.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på det. Alt er knyttet til gamertagen din og skal kunne flyttes fra enhet til enhet.

Sikker på det?

Mener å huske at lisenser er forbundet til selve maskinen og ikke til Gamertagen?

Ja, det mener jeg også, for på Xbox.com kom kan du overføre lisenser til ny Xbox.

Man får to typer lisenser når man kjøper et produkt fra XBL.

1. Lisens som er bundet til gamertagen din. Med denne kan du spille DLC'en din på hvilken som helst 360 så lenge du er koblet til Live.

2. Lisens som er bundet til maskinen din. Med denne kan du spille DLC'en din offline. Andre kontoer kan også benytte seg av produktene så lenge de er på samme maskin som kontoen din.

Man fører over maskinlisensene når man benytter seg av overføringstjenesten til Microsoft.

Det gjør man her:

http://www.xbox.com/en-us/support/systemuse/xbox360/licensemigration/

Lenke til kommentar

Fy faen detta var en giga skuffelse. Greit at Kinect fungerer sikkert, ingen tvil om det. Kommer sikkert noen kule spill til det. Men jeg er en gamer, jeg vil SITTE PÅ MIN SOFA MED EN LITEN XBOX KONTROLL I HANDA OG CHILLE.

Kunne ikke vært mer enig. Rører nok på meg når jeg trener, eller trimmer B)

Lenke til kommentar

Har veldig lyst på den nye box'en, men lurer fælt på hvordan man kan overføre de gamle save-filene på den gamle harddisken til den nye. Memory card? :rolleyes:

Memory card, USB-pinne eller ved å bruke et av de gamle transfer kit-ene.

Er det sikkert at de gamle transfer kit-ene funker på den nye Xboxen og den nye harddisken da?

Men transfer kit funker ikke på 60GBen til en kamerat.

Lenke til kommentar

Fy faen detta var en giga skuffelse. Greit at Kinect fungerer sikkert, ingen tvil om det. Kommer sikkert noen kule spill til det. Men jeg er en gamer, jeg vil SITTE PÅ MIN SOFA MED EN LITEN XBOX KONTROLL I HANDA OG CHILLE.

Kunne ikke vært mer enig. Rører nok på meg når jeg trener, eller trimmer B)

Jeg vet, ifølge Microsoft så funker ikke Kinect hvis du ikke står oppreist. Hvem i all verden kommer til å stå oppreist å spille hardcore games.

Lenke til kommentar

eit spørsmål har prøvt dette med å flytte over filer og slikt over på minnepen 16 GB. og det gjekk fint å flytte på profiler, men saves i spill funka dårligt, sikkert på grunn av at det ikkje skal kunne jukses med spill osv, men de e jo kjedeligt vis ein ska ha ny konsol.

eller er det så enkelt at eg har gjort feil?

Lenke til kommentar

Jeg vet, ifølge Microsoft så funker ikke Kinect hvis du ikke står oppreist. Hvem i all verden kommer til å stå oppreist å spille hardcore games.

Var ikke Microsoft som sa det. Var en fyr som sa det til IGN.

Både Stephen Toulouse og Aaron Greenberg har sagt at Kinect funker helt fint når du sitter.

eit spørsmål har prøvt dette med å flytte over filer og slikt over på minnepen 16 GB. og det gjekk fint å flytte på profiler, men saves i spill funka dårligt, sikkert på grunn av at det ikkje skal kunne jukses med spill osv, men de e jo kjedeligt vis ein ska ha ny konsol.

Du kan jo bare betale 169kr. + porto for transfer kit hos CDON.com da, så får du overført absolutt alt i en sleng.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Memory card, USB-pinne eller ved å bruke et av de gamle transfer kit-ene.

Er det sikkert at de gamle transfer kit-ene funker på den nye Xboxen og den nye harddisken da?

Men transfer kit funker ikke på 60GBen til en kamerat.

Under pressekonferansen ble det i hvert fall lovt at transfer kits skulle fungere. Du har helt rett i at det finnes ulike utgaver av de, så hvilke som virker kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar

hva skjedde med savegames da? prøvde tømme en elite i går med minnepenn, virket ikke som det var noe problem med savegames

Lenke til kommentar

Var ikke Microsoft som sa det. Var en fyr som sa det til IGN.

Både Stephen Toulouse og Aaron Greenberg har sagt at Kinect funker helt fint når du sitter.

Du kan jo bare betale 169kr. + porto for transfer kit hos CDON.com da, så får du overført absolutt alt i en sleng.

Og når har de sagt det? Aldri sett no som helst svar fra Microsoft at Kinect funker helt fint når du sitter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...