Gå til innhold

E3 2010 - Microsoft´s pressekonferanse


Lakus

Anbefalte innlegg

Godt mulig det, men poenget med konferansen er også å bygge opp entusiasme og engasjement rundt eget brand. Og da er det skuffende at selvfølgelighetene GoW 3 og Halo Reach er det eneste konkrete ved siden av en produksjon fra Treyarch, som ikke har levert et bra spill siden CoD 2. Selvfølgelig ifølge egen opplevelse.

 

Så har det jo vært jobbet utrlog mye med Kinect det siste året, ikke bare p.g.a. antall spill men også avtalen med ESPN (avtaler lages ikke over natta).

Det virker som Microsoft har vært opptatt av å innføre mer til "helhets-opplevelsen" av Xbox 360 enn å bare pushe spill, hvor viktig dette er for den enkelte varierer selvfølgelig, men for meg gjør den Xboxen til en mer "fullverdig" medie-stasjon som kan prioriteres over en gammel DvD-spiller for film f.eks.

At man har alt på en plass er for meg utrolig lettvint, og absolutt ikke et minus.

 

Ang antall "kule spill" som kommer er jeg klar over de fleste og venter spent, skuffende lite detaljer kanskje ja, men, jeg ble oppslukt av alt man kan gjøre med Kinect og tanken på hva som komme til apparatet i fremtiden.

 

Enig i at selve modusen var alright, men det var tross alt en modell med et roterende kamera, det er langt fra nyskapende. Man trykket også på "knapper" på bilen for å se små cutscenes om detaljene. Det jeg etterlyser for å fjerne barrieren mellom spiller og spill er hvis du kunne "tatt og følt på" bilen, trykke på knapper på dashbordet, åpnebagasjerommet og dører med hendene. DET hadde vært innovativt

 

Da skjønner jeg bedre hva du ville frem til.

Uansett er det som nevnt en "lanserings-teaser", hva man kan kunne gjøre lengre frem i tid er det ingen som vet.

Bare forestill deg evt. oppgraderinger for Kinect, man skal selvfølgelig ikke bare håpe og tro men også få noe, men jeg får mye mer ut av Kinect enn det jeg trodde jeg ville.

 

Ja, det så bra ut, men det tror jeg er mer en gimmick enn brukervennlighet. Kan ikke se for meg at jeg gidder å si "xbox pause" og "xbox play" når jeg bare trenger å trykke på en knapp på kontrollen. For min del handler det om å sette brukervennlighet opp mot teknologi, og det jeg fikk se idag fikk meg til å helle mot at de har gjort litt for mye teknologiwank ut av de

 

Jeg er nok latere enn deg (og sikkert mer klossete), og for meg er det befriende hvis jeg f.eks må på do bare kan si hva jeg vil maskinen skal gjøre midt i en film, i stedet for å lete etter kontrollen i mørket, finne knappen, kanskje gå glipp av en dialog og evt. må spole.

Man vet aldri hva man har savnet før man har prøvd det tror jeg.

 

Du snakker om intervuet med Adam Greenberg? Var sikker på at han sa at det IKKE var noen planer om å selge det i bundle jeg

 

Jeg hørte iallefall at Slim først kommer ut, og når Kinect kommer skal de selges i Bundles også.

 

men han er jo tross alt kjent for å kaste lovnader om seg. Så det må da være lov å være litt kritisk på bakgrunn av tidligere lovnader?

 

Til sammenligning lager f.eks Cliffy B (bigger, better, and more badass!) og Peter to helt forskjellige typer spill, og det er klart at det er mer å si (og bli ivrig over) i slike type spill enn det er i et "generiskt" skytespill.

Det sies mer fordi det er mer å si rett og slett, og derfor blir det også lovt mer, og derfor blir også "skuffelsen" større når man setter seg ned med spillet og har forventningene skrudd til topps.

 

Mener iallefall jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter såvidt over 2 meter fra en 42 tommer. Hvor stor er skjermen din da om du må sitter over tre meter unna? :p

 

Tror du meg om jeg sier 67?

 

Håper forresten ESPN blir tilgjengelig også utenfor USA. Burde være mulig da du allerede kan få ESPN gjennom GET eller Altibox. espnplayer.com er også tilgjengelig her.

Endret av Joakim vas Normandy
Lenke til kommentar

ser ikke helt hva som er så spennende med den nye 360 slim, den har ikke akkurat noe spesielt nytt, bare fikser "feilene" med de tidligere modellene?

 

Nytt sexy desig,wifi,250gb hdd som er innebygd og til samme pris som dagens X360. Jeg som er teknofil synes det var en sexy maskin som jeg bare måååå ha :p

Lenke til kommentar
ser ikke helt hva som er så spennende med den nye 360 slim, den har ikke akkurat noe spesielt nytt, bare fikser "feilene" med de tidligere modellene?

 

Det er vel de samme som skjedde med PS3 sin slim modell også?

Maskinene skal jo ikke bli "nye" i den forstand, bare optimaliseres utifra det de allerede har inneholdt.

Lenke til kommentar

Alt i alt en grei konferanse. Litt vanskelig å bedømme kinect før du får prøve det selv. Ut i fra det jeg klarte å se så det ut til å være litt forsinkelse, men det kan være hele sendingen som gjor det. MS har helt klart gått rette veien, de kommer til å selge noe helt jævlig med xboxer og spill framover nå. Følte ikke helt denne konferansen traff meg, men i lengden er det oss gamere som tjener på veien MS har valgt og ta.

Lenke til kommentar
ser ikke helt hva som er så spennende med den nye 360 slim, den har ikke akkurat noe spesielt nytt, bare fikser "feilene" med de tidligere modellene?

 

Det er vel de samme som skjedde med PS3 sin slim modell også?

Maskinene skal jo ikke bli "nye" i den forstand, bare optimaliseres utifra det de allerede har inneholdt.

jo, og derfor skjønner jeg ikke greia med "OIII DENNE MÅ KJØPES PÅ LAUNCH!!!"

Lenke til kommentar
ser ikke helt hva som er så spennende med den nye 360 slim, den har ikke akkurat noe spesielt nytt, bare fikser "feilene" med de tidligere modellene?

 

Det er vel de samme som skjedde med PS3 sin slim modell også?

Maskinene skal jo ikke bli "nye" i den forstand, bare optimaliseres utifra det de allerede har inneholdt.

jo, og derfor skjønner jeg ikke greia med "OIII DENNE MÅ KJØPES PÅ LAUNCH!!!"

 

Du må ha den sykdommen som vi har for å forstå...trangen til å eie ny deilig teknologi.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Var det flere som la merke til han lille PlayStation Move-fyren i salen rett etter at det ble sagt at alle skulle få en nå Xbox 360 gratis? Haha. Pricless blikk på han as. Ikke et ørlite smil å se på han. Var ganske moro å se alle rundt han smile og reise seg, mens han bare satt der og tenkte: "Å faen..."

Lenke til kommentar

Var det flere som la merke til han lille PlayStation Move-fyren i salen rett etter at det ble sagt at alle skulle få en nå Xbox 360 gratis? Haha. Pricless blikk på han as. Ikke et ørlite smil å se på han. Var ganske moro å se alle rundt han smile og reise seg, mens han bare satt der og tenkte: "Å faen..."

 

HAHA JA!!!

 

Var som julaften, og alle barna var glade. Utenom Move-fyren. :D:D:D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...