Gå til innhold

E3 2010 - Microsoft´s pressekonferanse


Lakus

Anbefalte innlegg

tar en tur innom M$ tråden nå, for første gang ever. som andre her synes jeg de brukte litt vel mye tid på kinect. men det var veldig interessant å se på, lurer på hva nintendo har planlagt på konsollfronten. 360+kinect ser ut til å knuse wii ganske hardt nå.

 

edit: 360 slim-oppgraderingen var på tide.

Endret av Såpe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tar en tur innom M$ tråden nå, for første gang ever. som andre her synes jeg de brukte litt vel mye tid på kinect. men det var veldig interessant å se på, lurer på hva nintendo har planlagt på konsollfronten. 360+kinect ser ut til å knuse wii ganske hardt nå.

For å være helt ærlig så tror jeg at Nintendo's konferanse kommer til å slå MS i år. 3DS og Zelda Wii er en kraftig combo.

Lenke til kommentar

Å den nye 360`en er seriøst sexy! Jeg skal ha den, pokker så digg!

Du må være en av de få jeg har lest som synes det :p Personlig så syntes jeg det ser ut som en gammel Alienware pc.

 

Samme hvor designet er inspirert fra. De har laget en sexy konsoll. Håper den purrer som en katt men river fra seg som en løve! :p

 

Har så lenge ønsket en mindre xbox med alle favorittspillene mine på. Endelig her kommer den!!

 

@Lakus: Samme her! ;)

Lenke til kommentar

tar en tur innom M$ tråden nå, for første gang ever. som andre her synes jeg de brukte litt vel mye tid på kinect. men det var veldig interessant å se på, lurer på hva nintendo har planlagt på konsollfronten. 360+kinect ser ut til å knuse wii ganske hardt nå.

For å være helt ærlig så tror jeg at Nintendo's konferanse kommer til å slå MS i år. 3DS og Zelda Wii er en kraftig combo.

jepp, men zelda er spill og 3ds er håndholdt, jeg ville likt å sett dem med noen wiiHD-nyheter også, det er de nesten nødt til å fikse snart. ellers vil nok wiien tape mye til kinect (den vil jo være totalt utdatert i forhold).

Endret av Såpe
Lenke til kommentar

Forsto jeg det rett? Er altså Natal(som jeg hvertfall kommer til å kalle det) integrert i den nye maskinen? Altså det følger med? :) Isåfall er det nok kjøp fra meg:D

 

Den kommer ikke I, maskinen, men den er konstruert slik at du kan bare koble Natal/Kinect rett inn i maskinen og slippe den ekstra strømforsyningen som du må ha hvis du fortsatt bruker en eldre Xbox 360 modell.

Lenke til kommentar

Alright pressekonferanse.

 

Den nye 360en er dødssexy og gir et solid spark i siden til alle som klager på at Xbox er bråkete og ikke har innebygget trådløst nettverk.

 

Codename Wargrounds(?)-spillet så spennende ut, likte temaet. Natal ser ut til å bli den fadesen jeg var redd det kunne bli, og det viste seg vel at Molyneaux hypet mer enn han hadde belegg for med Milo-videoen fra fjorårets E3. Virker som Wii, verken mer eller mindre. Hvis de hadde klart å gjøre noe med dybdefølelsen, og at man klarer å viske ut grensen mellom spiller og spill kunne det vært spennende, men ta for eksempel Turn 10 sine eksempler. Hvorfor skal man på død og liv ikke bruke kontroll til det, da det er vel så hensiktsmessig?

 

Også halvskuffet over ekslusivene og hvilke spill som fikk tid i rampelyset. CoD kunne de spart seg for, Treyarch leverer ekstremt sjelden. Jeg er mer spent på LA Noir, Max Payne 3 og hva Remedy skal henge fingrene i de neste årene.

Lenke til kommentar
Jeg er mer spent på LA Noir, Max Payne 3 og hva Remedy skal henge fingrene i de neste årene.

 

Poenget med konferansen er jo å dyrke "sine" spill, grunnen til at CoD ble trukket frem er nok i aller høyeste grad på grunn av avtalen Microsoft og Activision har inngått som sikrer Xbox 360 eiere priotèt på Downloadable Content for CoD-Spill 3 år fremover.

 

Turn 10 sine eksempler. Hvorfor skal man på død og liv ikke bruke kontroll til det, da det er vel så hensiktsmessig?

 

For meg f.eks har detalj-sjekking av biler i Bilspill generelt vært utrolig kjedelig (tekst, tekst, tekst, standard bilder etc), men med noe slikt er sjansen utrolig stor for at jeg ville ha benyttet mer tid til å faktisk sjekke ut bilene.

 

Og tenk på at dette er lanserings-produkter så og si, hvem vet hva man finner på senere?

Tenk deg en fremtid der f.eks FPS ikke lengre trenger en "lene-knapp", man har en kontroll-layout for Kinetic der man bare kan stikke hodet ut fra kanten for å sjekke området.

 

For meg (som har samboer og sosial-omkrets som kun er "casual-gamers) virker Kinetic strålende, fordi man enkelt kan inkludere venner og kjente når det kommer til spill og underholdning (og med bedre kvalitèt/grafikk enn alternativet Wii).

 

Bare det å kunne se film uten å måtte knote med fjernkontrollen hver gang er for meg en enestående mulighet i seg selv, da jeg ser utrolig mye på film.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Altså, blir Natal ( Hva heter den? Kinetic?) bundlet og solgt med den nye 360en nå? Eller lanseres Natal senere?

Den lanseres 4. november i Nord-Amerika, sikkert et par dager senere i Europa. Selges ikke i bundle fra Microsofts side.

 

Den skulle selges i bundle med "Slim" senere jo, det ble iallefall sagt i et intervju med Spike TV før de avsluttet sendingen.

 

Jeg tror Kinect kommer til å slå ann i USA, men ellers i verden, særlig Asia, kommer Wii til å fortsatt være det folk vil velge.

 

Hvorfor?

Kinetic virker jo å ha flere bruksområder enn Wii?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...