anette_InnleggNO Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg har googlet og lett lenge etter en plass jeg kan finne ut mer om jobb som spilltester. Jeg ser i forum overalt at folk refererer til gamer.no og det kan søkes på jobb her. Jeg finner ingenting, og lurte på om noen kunne hjelpe meg litt på rett spor. Hvor kan det søkes på denne type jobb? Jeg finner ingen annonser, eller folk som leter etter spilltester. What to do? Og neinei, det er ikke jeg som lengter etter jobben, men min samboer, så jeg prøver og hjelpe han finne drømmejobben. Tusentakk! Og beklager om dette er postet på helt feil plass. Jeg er ikke helt 100% forum oppdatert enda! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Ja hvem vil vel ikke være en spilltester? Om han vil bli en som skal teste spillet for bugs eller en Playability tester er fks å kontakte studioet han ønsker å jobbe med for å sjekke om dem bruker et eget firma til å leie inn disse testerne. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg må nesten spørre om din andre halvdel vet hva jobben går ut på. Mest sannsynligvis vil man bli satt til å spille den samme delen av et absolutt ikke ferdigprodusert spill i flere hundre timer. Å være spilltester kan være en grei måte å få en storetå innenfor døren til et spillstudio, men det er LANGT fra den jobben en gjerne drømmer om at det er. Ellers er norge et veldig lite land, spesielt når det kommer til spillutvikling så det er nok ikke så alt for mange å velge mellom når man skal søke. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Sant så sant Lakus, lest litt om dette og fleste blir drittleie. Tenk å sitte i time etter time med fks et spill som Viva Pinata å lete etter bugs til du blir gal. Om han har lyst til å utdanne seg så er det endel muligheter i Norge. Bachelor i visuell simulering Bachelor ingeniørfag - Datateknikk Spilldesign I Norge så har vi bla Funcom,Innerloop Studios, Ravnstudio og Caprino Video Games for å nevne noen som han kan prøve å komme i kontakt med. Hva med å flytte til Irland eller Paris å jobbe for Blizzard som moderator? Kjenner noen som kjenner som igjen kjenner noen som kanskje kan skaffe kontakt informasjon til Irland om ønskelig ....legger press på kanskje Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Sykt tøft å være spilltester da . Hadde klart det fint å sitte i flere timer på et sted for å få et solid spill ut . Sitter bare i dag og tester en del mods til spill . Edit: Kan jo eventuelt sende e-mail til funcom å høre da? Endret 8. juni 2010 av Anderwin Lenke til kommentar
TST Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hvis du med spilltester mener spillanmelder, så kan du ta en kikk her: http://www.gamer.no/artikler/10536/gamerno-trenger-spillskribenter/ Hvis du mener kvalitetssikring av spill, for spillutviklere, så må du ta direkte kontakt med dem. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Å jobbe som GM for blizzard er både morsomt og til tider ekstremt monotont. Jeg har jobbet der i 2008 som game master og det var veldig morsomt men det var også dager man ble drevet til vannvidd av hvor dumme enkelt mennesker er. Forøvrig var det dog ekstremt god stemning å jobbe for blizzard og kontor livet i Irland var alltids veldig morro med massevis av gærne mennesker som gjorde dagen fornøyelig. Er ikke hver dag man kan si at man fikk Arthas og Uther til å stikke ned på starbucks å kjøpe kaffe . ( 2 tullinger fra USA teamet i kostyme ved Wotlk lansering.) Endret 15. juli 2010 av Keylar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå