Gå til innhold

Bør jeg spille gjennom Diablo II

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at folk ikke likte Diablo 2, men jeg synes det er rart at man klager på grinding. Det finnes jo ikke noe annet enn grinding i MMO generelt sett. Selv er jeg en av de som brukte flere titalls timer, om ikke hundretallige timer på hver av karakterene mine og vi var stadig en hel vennegjeng som spilte sammen. Etter at jeg nylig kjøpte det på nytt gjennom Blizzard sine sider har jeg ikke spilt det i mer enn ti minutter, men det er jo egentlig ikke så rart. Hele opplevelsen lå jo i det å spille det med venner,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diablo 2 er vel ett av de spillene jeg har spilt mest oppgjennom tidene. Tar VELDIG lang tid å få en karakter til lvl 99, samt at det er moro etter min mening å jakte på bedre utstyr.

er man en mage så bruker man magi, paladin bruker man piler osv osv.

Fy!;) Paladin er da en hellig kriger som bruker melee og har gruppe auraer :p Paladin er forøvrig en god begynnerklasse da den er rimelig robust og enkel å starte med. Bare husk å være litt obs hva du plasser skills og stat points i da du ikke har mulighet til å respecce seinere.

Nye patchen har visst lagt til respecc muligheter etter at man har klart Den of evil i Normal og hell :S

Lenke til kommentar

Tja, personlig synes jeg at Diablo II er dritkjedelig.

Nå skal det sies at jeg nok er den eneste nord for paris som tør å mene dette, og resten bare nikker og tror at spillet de spiller er bra på grunn av hype.

Er likevel til min store forundrelse mange som liker spillet, og selv om det er ett av de mest overvurderte spillene noen sinne (kanskje det mest overvurderte) så får du vel teste selv.

Visvas. Jeg husker for akkurat den dagen, for mange herrens år siden, før jeg anså meg selv som en gamer, besøkte jeg en venn. Han satt på PCen og spilte et spill jeg aldri hadde sett før, men som jeg straks ble oppslukt av. Han spilte en barbar, og det var en fryd å se på at han slaktet seg gjennom horder av skjeletter og andre monstre. Han lot meg snart prøve for meg selv, og jeg kastet meg på Necromanceren med en gang, og hadde det vanvittig gøy. Hver gang jeg fikk et ekstra skjelett til å sloss for meg følte jeg meg sterkere, og jeg kan uten tvil si at disse ukene med Diablo II (til tross for at det var singleplayer, jeg hadde jo ikke spillet selv) er hjem for noen av av de aller morsomste stundene i min gamer-historie.

Moralen? Jeg elsket dette spillet til det fulle, uten å ha blitt servert noe av denne hypen på forhånd. Det tok faktisk lang tid etter at jeg spilte dette spillet til jeg fant ut at folk likte det så mye.

Lenke til kommentar

Rimelig unyttig diskusjon dette. Hvis man ikke liker D2, så liker man ikke hack'n'slash rpg, og det er selvsagt fritt frem for hvemsomhelst å ha sjanger-preferanser. Men å si at det er et dårlig spill blir som å si at hele half-life serien er søppel bare fordi man ikke liker FPS.

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar

Tja, personlig synes jeg at Diablo II er dritkjedelig.

Historie som er så som så, kun et par få quest, du møter mange av de samme fiendene opp igjen og opp igjen (med litt andre farger osv) og det er helt VILT mye grinding. Hele spillet baserer seg på å løpe rundt og grinde og grinde og grinde.

Skillsystemet var godt når det kom, men nå er det helt "average" og spellene like så. I tillegg er som du sier grafikken rimelig utdatert noe som tar bort den siste sjarmen som spillet etter min mening ikke har i utgangspunktet.

Nå skal det sies at jeg nok er den eneste nord for paris som tør å mene dette, og resten bare nikker og tror at spillet de spiller er bra på grunn av hype.

Er likevel til min store forundrelse mange som liker spillet, og selv om det er ett av de mest overvurderte spillene noen sinne (kanskje det mest overvurderte) så får du vel teste selv.

Er vel litt flamebait dette innlegget, men jeg mener det virkelig og håper at jeg har begrunnet min mening godt nok.

Nei da, jeg mener mye av det samme, minus biten med at spillet er overvurdert. Som du sier var det meget godt når det kom ut, og det er vel så vidt jeg vet fortsatt det beste hack 'n slash som er på markedet. Selv husker jeg den gode stemningen og jakten på neste skill, men jeg orket aldri bli ferdig på grunn av den altkrevende repetisjonsøvelsen i å trykke venstre museknapp.

At man burde ha spilt spillet rett og slett i kraft av at det er et velkjent spill er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Vel, å si at det er et dårlig spill er kanskje litt å overdrive, men i forhold til dagens standarder (noe som faktisk er veldig relevant i denne diskusjonen på grunn av at OP ikke har spilt spillet før, og skal spille det nå) er det rett og slett middelmådig etter min mening.

On a sidenote, jeg synes faktisk ikke Half-Life var så veldig gøy Ehtirno, men det er en annen diskusjon :p

Lenke til kommentar

Etter å ha med jevne mellomrom testet det meste av hack'n'slash som har kommet ut siden den gang (beskrevet som Diablo kloner, merkelig nok): Det måler seg helt fint mot det meste av "dagens standard", rent bortsett fra det grafiske, som ser ut som akkurat det det er, en 10 år gammel klassiker.

Men igjen, er opp til den enkelte å ikke like sjangeren :p

det er vel så vidt jeg vet fortsatt det beste hack 'n slash som er på markedet

Der ja. Heh.

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Etter å ha med jevne mellomrom testet det meste av hack'n'slash som har kommet ut siden den gang (beskrevet som Diablo kloner, merkelig nok): Det måler seg helt fint mot det meste av "dagens standard", rent bortsett fra det grafiske, som ser ut som akkurat det det er, en 10 år gammel klassiker.

Der er jeg så enig som det går ann å bli. Mitt første og eneste Hack n' slash spill som jeg liker er Diablo 2 (har såvidt rørt Diablo 1). Er noe særegent med Diablo som holder meg til det iforhold til andre Hn'S spill som får meg til å kjede meg relativt fort.

Lenke til kommentar

Ein må vel kunne seie at spelet absolutt er i toppen av hack'n slash-ligaen framleis ja. Og som mange har påpeikt blir det rart å kritisere spelet for grinding, sidan sjangeren er slik den er.

Eg vil likevel påstå at det ikkje treng å vere mykje grinding viss du berre skal spele igjennom spelet for historia sin del. Ein må drepe mykje monster, ja, men det er slik vi kjem oss framover i spelet. Viss ein derimot vil ha mykje bra gear og komme seg til høg lvl, så er det klart at det er ein jobb å gjere.

Lenke til kommentar

Sånn sett skjønner jeg ikke egentlig hvorfor folk klager over grinding i hack 'n slash, du gjør jo ikke annet å drepe fiender i FPS :p Og kampsystemet i Diablo er mye mer varierende enn i f.eks CoD.

haters.gif

Folk er folk, og jevnt over liker jeg svært få av dem :p

Lenke til kommentar

vet dette muligens ikke er riktig sted å spørre, men siden det var no en tråd om diablo.

tenkte eg skulle spille gjennom denne serien no også prøvde eg å finne diablo 1eren kor eg fikk fant noen som skrev at den var under GNU lisensen (altså at den nå er gratis) og så fant eg et sted eg kunne laste den ned, men når eg gjorde det fikk den feil i grafikken og nåe eg prøvde å snakke med noen sto det at det ikke var åpent i shareware utgaven.

finnes det noe sted eg kan få tak i den ordentlig? :p

Lenke til kommentar

vet dette muligens ikke er riktig sted å spørre, men siden det var no en tråd om diablo.

tenkte eg skulle spille gjennom denne serien no også prøvde eg å finne diablo 1eren kor eg fikk fant noen som skrev at den var under GNU lisensen (altså at den nå er gratis) og så fant eg et sted eg kunne laste den ned, men når eg gjorde det fikk den feil i grafikken og nåe eg prøvde å snakke med noen sto det at det ikke var åpent i shareware utgaven.

finnes det noe sted eg kan få tak i den ordentlig? :p

Ville prøvd meg på http://catalog.ebay.com/Diablo_UPC_051581037343_W0QQ_fclsZ1QQ_fifptsZ1QQ_pcatidZ2QQ_pidZ6329QQ_sopZ12QQ_tabZ2

Det er rett og slett litt kronglete å få kjøpt nytt med mindre du har flaks og finner en i billigbøtta på spaceworld e.l. (noe som faktisk er mulig, jeg har sett det der :p)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Grinder ikke LAAAAAANGT på nær så mye som wow...

Er et tøft spill..

Det har en stemning som jeg ikke har sett andre steder. Grafikken og musikken...topp stemning! Syyyyykt feeeet stemning :D

Anderwin...Paladin bruker ikke piler... :D

Wow har ikke grind, det er DU som bestemmer om det skal være grind eller ikke.

Jeg har spilt gjennom wow fra 0 - 80 uten å grinde noe som helst, mener du at å queste er grind så *sigh* GL med mmo spill videre.

Lenke til kommentar

Som sagt, det er helt opp til spilleren selv, skal du ha den så må du gjøre litt innsats for å få den, men er ikke nødvendig at all + ting kan kjøpes på AH nå for tiden :>

Hvor får du pengene til alt fra? :p

On topic: Diablo serien er ubestridt konge av sjangeren, men gjør seg klart best sammen med venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...