firberblad Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Satt og spilte litt Titan quest og sacred 1 i sted og da slo det meg at jeg enda ikke har prøvd Diablo 2. Husker at jeg kjøpte en pakke for et par år siden med expansion også, men det har stått godt i kjellern siden. Så, mitt spørsmål er det så enkelt som: Skal jeg ta det frem og gi det en sjanse? Hva er så bra med det? gameplay? Historie? Regner med det grafiske er utdatert men har det fortsatt sjarme og evne til å fange? (ja jeg vet at jeg nok er den eneste nord for Paris som ikke har prøvd det) Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Diablo 2 er bare et konge spill, historien og alt er bare fett synes nå jeg. Dette her er en skikkelig perle og du må spille dette vist du har spilt andre RPG spill liksom. Gameplayer varierer på hva man er, er man en mage så bruker man magi, paladin bruker man piler osv osv. Egentlig er alt bra med det pluss de fleste gangene du starter Diablo 2 er verden annerledes det vil si at start stedet er samme men at man kanskje går ut til Nord enn sør første gang. Noe som gjør at du ikke husker hvor alt er. Expansionen er verdt å prøve det også vist du har det ettersom den legger til en del etterhvert og tar historien videre . Blizzard patcher enda spillet og installer du det nå så laster du ned en patch som kom ut i år(?). Tror det var i år det kom en patch. Jeg synes det er helt konge, men spill Diablo 1 vist du har det før toeren og spill ihvertfall toeren før du går på treeren. Edit: Vist du synes Diablo 2 ikke var noe spess ikke legg det vekk prøv heller denne modden kalt Median XL. Gjør det mye vanskeligere, legger til sykt mye. Link til mer informasjon er her: Trykk på meg Endret 3. juni 2010 av Anderwin Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Takker for svar. Er det noen klasser som er enklere å komme igang med enn andre?...siden jeg er diablo noob.. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg synes paladin var best, men jeg elsker paladin hele tiden. Eller er barbarer veldig kult. Spørs veldig på hva du liker. Liker du magi osv så er du en sorcer, liker du å heale deg selv men har mindre damage så er du en druid? Tror det var druid i spillet eller ble den kalt noe annet. Paladin er lett class å starte med og har gode spells. Eller har magi fyrene mange kule spells de også men de tåler mye mindre som du sikkert veit ifra andre MMO RPG og bare RPG spill. Det er mange quester i spillet også og du bruker godt noen timer på spillet Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Laster ned fra Battle.net. Er det da den mest oppdaterte versjonen eller må jeg hente patcher manuelt? Skal blie artig å prøve dette sagnomsuste spillet. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 hehe, det er patchet helt opp. Bare å ta det med ro . Aldri noe manuelt patching ifra Blizzard sine spill Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg anbefaler å prøve de forskjellige classene først, f.eks til lvl 5 eller noe sånt, som ikke tar lang tid i det hele tatt! Så kan du velge den du skal ha. Du får kose deg, mitt favorittspill gjennom tidene, hadde gitt mye for å kunne spille det på nytt med nye øyne (har spilt det til døde). Lenke til kommentar
Error Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Tja, personlig synes jeg at Diablo II er dritkjedelig. Historie som er så som så, kun et par få quest, du møter mange av de samme fiendene opp igjen og opp igjen (med litt andre farger osv) og det er helt VILT mye grinding. Hele spillet baserer seg på å løpe rundt og grinde og grinde og grinde. Skillsystemet var godt når det kom, men nå er det helt "average" og spellene like så. I tillegg er som du sier grafikken rimelig utdatert noe som tar bort den siste sjarmen som spillet etter min mening ikke har i utgangspunktet. Nå skal det sies at jeg nok er den eneste nord for paris som tør å mene dette, og resten bare nikker og tror at spillet de spiller er bra på grunn av hype. Er likevel til min store forundrelse mange som liker spillet, og selv om det er ett av de mest overvurderte spillene noen sinne (kanskje det mest overvurderte) så får du vel teste selv. Er vel litt flamebait dette innlegget, men jeg mener det virkelig og håper at jeg har begrunnet min mening godt nok. Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Tja, personlig synes jeg at Diablo II er dritkjedelig. Enig. Spilte det 4 timer på lanseringsdato, og det holdt for midt vedkommende. Drit i det Lenke til kommentar
Gorzun Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Grinder ikke LAAAAAANGT på nær så mye som wow... Er et tøft spill.. Det har en stemning som jeg ikke har sett andre steder. Grafikken og musikken...topp stemning! Syyyyykt feeeet stemning Anderwin...Paladin bruker ikke piler... Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Er nesten lvl 6. Har det artig så langt, eneste jeg savner er kanskje et litt mer oversiktlig kart. Lenke til kommentar
Mr. Merry Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Husker jeg spilte det da jeg var mindre. Vi var sikkert en gjeng på fire kanskje fem på det meste som satt og spilte sammen. Dette var på battle.net og ikke singleplayeren som jeg mener ikke var noe gøy i det hele tatt. Vi både konkurrerte og samarbeidet og koste oss med det. Når jeg ser tilbake på det var det nok all grindingen som gjorde at jeg sluttet, fikk liksom ikke det kicket av å få alt det beste ved å gå en viss dungeon om igjen og om igjen for å få noe jeg kunne trade med. Så var det å trade items og runes hele tiden. De beste tingene hadde en rune verdi og det var hele tiden om å gjøre å trade til seg mer enn man ga, helst ved å påstå at en item var verdt mer enn den var. Og etter flere dungeon-runs og du var kommet opp i høyt nok lvl satt du igjen med duel-games. Når du ble lei startet du en ny character, i en evigvarende sirkel. Det uansett gøy mens jeg spilte det og har egentlig gode minner fra det som ble min første multiplayer opplevelse over nett, men som sagt har jeg aldri rørt singleplayeren utenom en og annen gang uten internett med hackerprogram som ga med alt det beste. Som svar på spørsmålet ditt vil jeg si at du bør prøve det, men gjør det over battle.net og helst med noen du kjenner. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Satt og spilte litt Titan quest og sacred 1 i sted og da slo det meg at jeg enda ikke har prøvd Diablo 2. Husker at jeg kjøpte en pakke for et par år siden med expansion også, men det har stått godt i kjellern siden. Så, mitt spørsmål er det så enkelt som: Skal jeg ta det frem og gi det en sjanse? Hva er så bra med det? gameplay? Historie? Regner med det grafiske er utdatert men har det fortsatt sjarme og evne til å fange? (ja jeg vet at jeg nok er den eneste nord for Paris som ikke har prøvd det) Jeg Anbefaler deg å spille gjennom Diablo 1 først, da historien fortsetter i Diablo 2, personlig så liker jeg faktisk best Diablo 1 men uansett ,ja jeg anbefaler deg virkelig å spille gjennom Diablo 2! Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Historien i Diablo 1 (og 2 for den del) er da såre enkelt Diablo tar kroppen til prinsen, låser seg inne dypt under kirken i tristram og alt mulig jævelskap kommer ut. Helten sloss seg ned, dreper djevelen som så tar kroppen hans. Story'n i diablo 2 er grei, ingenting fantastisk, men god nok for å få en sammenheng og forklaring. Morsomt spill med venner syns jeg, alene derimot blir det fort kjedelig for min del. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Grinder ikke LAAAAAANGT på nær så mye som wow... Er et tøft spill.. Det har en stemning som jeg ikke har sett andre steder. Grafikken og musikken...topp stemning! Syyyyykt feeeet stemning Anderwin...Paladin bruker ikke piler... Beklager da XD var noe de brukte, er så lenge siden har spilt det . Må ta det fram en dag å starte på nytt igjen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Personlig synes jeg diablo 2 er litt oppskrytt, kanskje ett v blizzards dårligste spill av nyere dto, det er rett og slett ikke så morsomme brett og dyr, mye av spille er mer irriterende enn moro, spesiet i jungeldelen av spillet. Det er grei underholdning, men synes egentlig ikke det er så mye mer. AtW Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Personlig synes jeg diablo 2 er litt oppskrytt, kanskje ett v blizzards dårligste spill av nyere dto, det er rett og slett ikke så morsomme brett og dyr, mye av spille er mer irriterende enn moro, spesiet i jungeldelen av spillet. Det er grei underholdning, men synes egentlig ikke det er så mye mer. AtW Lenke til kommentar
mESA Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 For meg er hele poenget med diablo å skaffe seg best mulig gear. Om man ikke spiller med venner eller online, så er dette lite vits. Diablo er kongespill, men ganske kjedelig alene. Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg kan den dag i dag høre den fantstiske musikken mens jeg trasker rundt i landsbyen. Vet ikke om det er så fett for folk som ikke spilte det den gangen det kom, er jo ikke noen nye ting for å si det sånn, men alle burde vertfall gi det en sjanse! Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Diablo 2 er vel ett av de spillene jeg har spilt mest oppgjennom tidene. Tar VELDIG lang tid å få en karakter til lvl 99, samt at det er moro etter min mening å jakte på bedre utstyr. er man en mage så bruker man magi, paladin bruker man piler osv osv. Fy! Paladin er da en hellig kriger som bruker melee og har gruppe auraer Paladin er forøvrig en god begynnerklasse da den er rimelig robust og enkel å starte med. Bare husk å være litt obs hva du plasser skills og stat points i da du ikke har mulighet til å respecce seinere. Endret 5. juni 2010 av Onkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå