Arlion_InnleggNO Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) En litt vag Emne titel, det beklager jeg, men skriver dette for min bror, i går funket alt fin på maskina, som et eksempel var hans FPS i WoW godt over 100. i dag da han slo på maskina restarta den seg under oppstart, etter det har fpesen i alle spill sunket, i WoW holder den seg stabilt på rundt 30. har prøvd å avinstallere de gammle driverene til skjermkortet hans, og installert de aller nyeste, dette hadde ingen effekt. i følge nvidias Ntune, er idle temp under 50grader, og stiger ikke mye da spill kjøres. er det noen som har en ide om hva dette kan være? Endret 3. juni 2010 av Arlion Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Kan være noe hardware som har tatt kvelden, akkurat hva er vanskelig å si ut ifra informasjonen. Har fpsen låst seg til 30 fps i andre spill også, eller har den bare sunket? (Hvis du ikke har andre spill som viser fps så kan du bruke Fraps for å vise fps. Gratisversjonen skal vise fps hvis jeg husker riktig) EDIT: Hvis gratisversjonen ikke viser fps, så ikke kjøp det. Er sikker på at det er andre gratisalternativer, men det var det jeg kom på i farten. Endret 3. juni 2010 av Bjoolz Lenke til kommentar
Arlion_InnleggNO Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Heisann, takker for svaret, har begynt å lure på om det ikke er skjermkortet egentlig. fikk se selve restarten da vi slo på maskina igjen i kveld, trodde han hadde ment at den restarta etter bios skjermen hadde blitt vist. men skjer ca 2 sekunder etter man trykker på power knappen. akkurat som om maskina plutselig mister all strøm, skjedde 2 ganger før den starta skikkelig og starta opp som vanlig med bios skjerm, windows logo skjerm etc etc. er ikke helt up to speed på alt dette, men kan det være power supplyen? kun i WoW jeg har fått sjekket selve fpsen da det er eneste mmo spillet installert for øyeblikket, men tror ikke det er noe mer i andre spill da alt går veldig "hakkete" bort over. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Det kan være PSUen, men har du sjekket at ikke HZen på en eller annen måte har blitt satt til 30 og vsync har blitt slått på? Endret 6. juni 2010 av Bjoolz Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 En FPS på 30 vil ikke oppleves som hakkete. 30 er liksom grensa mellom helt smooth gameplay og så lav FPS at du så vidt kan legge merke til det. Hvis det virker som om PCen mister all strøm kan jeg ikke tenke på noe annet enn PSU ja, men det forklarer ikke at du får lagg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå