TSP Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Dette er ikke alt som blir avslørt i IGN sin artikkel, men jeg har prøvd å få med det meste i en norsk artikkel uten å direkte oversette innholdet, ønsker du derimot å være helt sikker på å få med deg alt (noe jeg antar) kan du lese IGN sin artikkel her: http://pc.ign.com/articles/109/1093664p1.html Etter flere dager med en noe mystisk nedtelling på Total War-seriens egne nettsider har vi endelig fått servert svaret på hva den telte ned til. Det er på tide å finne frem til japaneren i deg! Torsdag kunne Creative Assembly endelige bekrefte hva deres neste spilltittel blir, helt siden nedtellingen ble startet 25. mai har det naturligvis kommet teorier og ønsker om hva nedtellingen skulle avdekke når den omsider ville komme frem til det ukjente siste tallet. De to dominerende teoriene var at det var snakk om enten bekreftelsen på at Creative Assembly var igang med å utvikle enten Rome 2: Total War eller Shogun 2: Total War. I uken som fulgte nedtellingen ble det imidlertid mer og mer klart at vi her sto overfor annonseringen av Shogun 2: Total War, selv om mange likevel klamret seg til håpet om at informasjonen på avveie var feil og at det til slutt ville vise seg å bli det populære Rome: Total War som ville få sin etterfølger. Men utviklerene har virkelig bestemt seg for å gå tilbake til starten! - We go now to our bloody business Det er 10 år siden Creative Assembly lanserte sitt første spill i Total War-serien, spillet som startet det hele; Shogun: Total War. Et helt tiår senere får vi virkelig se hva ny teknologi kan gjøre med et spill av eldre dato. Og det er ikke rent lite som planlegges. Allerede nå kan man gjennom en IGN-artikkel få innblikk i erfaringene og de nye ideene som utviklerene tror etterfølgeren vil nyte godt av. Utgangspunktet vil være veldig likt orginalen, man vil få valget mellom å styre en av åtte japanske klaner som kjemper for kontroll etter at "The Onin War" endte på slutten av 1400-tallet. Hver klan har sine egne unike utfordringer de må hanskes med, basert på hva som er deres startposisjon, hvor godt de gjør det økonomisk og millitære fordeler og ulemper som hører med. Om du er blant dem som er mest glad i flerspiller vil du, slik det ble introdusert i Napoleon: Total War, få muligheten til å spille kampanjer med mennskelige motstandere. I tillegg har Creative Assembly røpet at de har flere gode ideer til hvordan flerspillerdelen kan bli forbedret, men foreløpig vil de ikke si noe om dem. Det blir naturligvis også denne gangen lovet forbedret kunstig intelligens som denne gangen vil bli laget med den kjente strategikeren Sun Tzu sin bok "Art of War" i tankene. - My brave men! Victory shall be ours, by grace of my inspired leadership. Selv om det ikke ble noe Rome 2: Total War er det fremdeles noe som ble introdusert i det spillet og Medieval 2: Total War som returnerer til Total War-serien - det er talene. Sammen med andre endringer skal dette bidra til at vi i dette spillet får bedre historiefortelling enn i tidligere spill i serien, og generalene vil ha en mye større rolle, en rolle det skal være mye lettere å leve seg inn i og bli glad i for deg som spiller. - One of you is worth more than any number of them! Nytt i dette spillet er at Creative Assembly ønsker å ta i bruk mer av de mytologiske aspektene ved det feudale Japan, en nyhet - som allerede er veldig omdiskutert - er introdusjonen av helte-enheter. Disse enhetene vil kunne gå over det meste av fiender og de vil drepe mange av dem. Selv om de er få av antall vil de for eksempel være i stand til å forsvare en bro mot horder av fiender i lang tid. Og det er mange fiender å ta av, til IGN sier Creative Assembly blant alt det andre at det nå vil være slag med opptil 56 000 krigere på slagmarken samtidig! Men som tidligere nevnt ønsker utviklerene at dette spillet skal være langt mer historiedrevet enn tidligere, men ikke alt av antall og størrelser på ting skal opp. Det blir lovet færre enheter i spillet, (30-40 stykker totalt, 20+/- per nasjon) noe som de mener skal gjøre så det blir mer god gammeldags taktikk enn å måtte velge mellom nærmest identiske enheter som bare har noen små variasjoner i hvor gode de er. Størrelsen på området som kampanjekartet dekker vil naturligvis også bli mindre som en naturlig følge av stedet perioden tar sted. - We are gathered here today to do battle. Regrettable isn't it? Takket være japansk arkitektur blir vi lovet mange imponerende og store borger med flere forsvarslag som man må gjennom, i et slikt slag ble dessuten IGN vist de nye imponerende væreffektene. Kraftig regnvær som etterlater seg sølepytter og lynnedslag som lyser opp slagmarken når kampene foregår om natten. Ønsker du å se enda mer vann får du igjen muligheten til å styre sjøslag. Nytt denne gangen blir at kampene kan foregå ved landjorda, dette bringer nye strategiske muligheter som for eksempel det å lure fienden over undervannskjær, eller gå i dekning bak småøyer. Det er foreløpelig ukjent når lanseringsdatoen blir, men det blir nok en gang i 2011. Sannsynligvis får vi vite mer på E3 15. til 17. juni. Kilder: http://pc.ign.com/articles/109/1093664.html http://www.sega.com/games/shogun-2-total-war/ http://en.wikiquote.org/wiki/Rome:_Total_War#Battle_Speeches http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/71479/t/It-s-the-final-countdown.html http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/71673/t/First-look-of-Shogun-2-Total-War.html Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Håper de fikser "feilen" de gjorde med shogun 1 hvor archers fungerte utmerket i nærkamp med sverd, så gode at de slo spydmenn (ashari elns?). Gjorde det hele litt sært i de tidlige rundene i spillet. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Gode og dårlige nyheter slik jeg ser det. Dårlig: Jeg har ingen interesse for japansk historie og kultur. Bra: Et nytt total war spill er uansett gode nyheter. Samtidig som 1400 tallet er en spennende periode. Liker også at antall soldater på skjermen samtidig nå skal bli 56 000 fra tidligere 10 000. 10 000 soldater var vel noe man nesten aldri opplevde i tidligere spill, da man aldri kunne styre en hær på mer enn... ca 2000 mann eller deromkring. Altså antallet 10 000 gjaldt om mange hærer fra forskjellige nasjoner møttes samtidig. Men det betyr kanskje at man nå kan styre opptil 10 000 soldater samtidig? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Har ikke noen stor interesse for japansk kultur, dere krigshistorie og politikk derimot kan bli spennende. Det vil jeg tro, maks antall per slag er som du nevner svært sjeldent, tilnærmet urealistisk tall. Men fler blir det nok. Skal bli godt med gode gamle sverd og spyd igjen, håper bare de ikke drar fram Bushido. Like anvendt som ridderlighet var i europa i middelalderen Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Dette blir herlig. Alltid vært litt fascinert av kulturen, og med tanke på at jeg aldri spilte det første Shogun-spillet, så vil dette bli en spennende opplevelse for meg. Jeg gleder meg. Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Dette blir utvilsomt gromt ja Gleder meg med et gjensyn med Shogun. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå