Marte_InnleggNO Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Svindlere har stjålet millioner av spillkontoer, blant annet til populære World of Warcraft. Les saken her Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 skulle tro de fleste hadde fått med seg at authenticatoren finnes for WoW by now, kanskje derfor det var så få WoW kontoer som ble rammet vs andre? Det er også ganske greie muligheter for å få tilbake utstyret sitt i WoW for tiden, med flere valg om hvordan man vil gå fram. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det er ikke spesiellt greie muligheter for å få tilbake kontoen sin nei, det er feil. Kundeservicen er treg og det virker som kundeservice skumleser mailer, er noe av det verste jeg har vært borti. Det var som å snakke til en vegg og jeg holdt på lenge med ID bilde sendt, skjemaer utfylt osv. Det levnet ingen tvil(også bekreftet av Blizzard) om at jeg var hacket, og jeg satt på all infoen. Allikevel fikk jeg den ikke tilbake, pga mailen min var stjålet i tillegg. Jeg byttet passord relativt regelmesig, så jeg skjønner ikke hvorfor akkurat jeg ble rammet. Grunnen til at det er så få wow kontoer som blir rammet er at den nye metoden for å ta en wow konto er å også ta mailadressen. Dette for å yttterlig gjøre ting vanskeligere. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 jeg fikk min wow acc stjålet, sørg for at du har din key som står på coveret klar vist du mister din acc. anbefales også at du sjekker om din hotmail er satt til en sekundær email adresse. min hotmail ble hacket og han satt på pasordet og gikk inn og slettet mails jeg fikk fra blizz.. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Pssshh. wow er noe dritt hvem bryr seg? Fikk min GW konto frastjålet. Tok 3 dager å få den tilbake, men tingene mine kunne de ikke gi meg tilbake... Her er nok en ting som Blizzard og WoW har vunnet på. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 WoW kontoen min ble hacka av goldfarmers, hadde ikke spille tid. sendte mail til blizz fikk acc tilbake + 5000k g og litt spille tid Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 takk :S det var det, godt jeg fikk tilbake kontoen min Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg har mistet acounten min en drøss av ganger gjennom tidene. Jeg spiller Wow og har gjort det siden det kom ut. Kundeservicen har vært fra meget bra til skikkelig dårlig så det kommer ann på hvem du henvender deg til. De som kan de vet man ikke bare mister "gearet" sitt men også "enchants og sockets" akkurat når det gjelder å få dette tilbake har jeg hatt en 50/50 lykke på om de faktisk følger med Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det er ikke spesiellt greie muligheter for å få tilbake kontoen sin nei, det er feil. Kundeservicen er treg og det virker som kundeservice skumleser mailer, er noe av det verste jeg har vært borti. Det var som å snakke til en vegg og jeg holdt på lenge med ID bilde sendt, skjemaer utfylt osv. Det levnet ingen tvil(også bekreftet av Blizzard) om at jeg var hacket, og jeg satt på all infoen. Allikevel fikk jeg den ikke tilbake, pga mailen min var stjålet i tillegg. Jeg byttet passord relativt regelmesig, så jeg skjønner ikke hvorfor akkurat jeg ble rammet. Grunnen til at det er så få wow kontoer som blir rammet er at den nye metoden for å ta en wow konto er å også ta mailadressen. Dette for å yttterlig gjøre ting vanskeligere. Dette er stikk i strid med den erfaringen mine Guild-Mates sitter med. Flere har i den siste tiden blitt hacket, og alle har fått tilbake kontoene sine etter ganske så kort tid, og nettopp p.g.a. alle tyveriene (som jo virker å ha økt i den siste tiden) virker det som Blizzard prioriterer dette. Et av problemene er jo også at antall scam-mails har økt drastisk, og at hackerne bruker sider som WoWstead.com for å finne ut mailen din og sende deg falske mails dit. Et kort og enkelt tips er: ALDRI KLIKK PÅ EN LINK SOM PÅSTÅES Å VÆRE FRA BLIZZARD! Blizzard vil aldri under NOEN OMSTENDIGHETER, spørre om konto-informasjonen din, da de jo allerede sitter med den. Og hvis du skulle få en mail som påstår at du blir bannet innen kort tid, ignorèr den, Blizzard banner med en gang hvis de har bevis for at du har gjort noe for å bryte regelverket. Flere mega-enkle tips for å forhindre tyveri? 1: Lag en egen dedikert mail-konto for Battle.net mails og informasjonen din som du IKKE bruker noen andre steder enn hos Battle.net og inne på account management. Det vil gjøre det utrolig mye vanskligere for hackere å få tak i mail-adressen din. 2: Som nevnt tidligere, ikke stol på mails fra Blizzards som inneholder linker, den enkleste måten å røpe disse på er å sjekke navnet på urlen, og sjekk om den virker å holde vann. 3: Kjøp en Authenticator, alle de i Guilden min som fikk kontoen sin frastjålet hadde IKKE en slik dingseboms, og den funker utrolig bra (og er utrolig billig, ca 60-70 norske kroner hos Blizzstore). Dette ER den sikreste metoden for å forhindre tyverier av kontoer. Du kan også få tak i en gratis til mobilen din eller iphonen din, bare sjekk på wow-europe.com for å finne mer informasjon om dette. Folk som får frastjålet kontoene sine har i de aller aller fleste tilfeller brutt en av de øverste "retnings-linjene", og det er utrolig enkelt å forhindre dette bare man faktisk tar seg tid til dette. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Klart, jeg sier ikke at jeg tok alle de riktige valgene. En sånn Authenticator er jo genialt. Jeg har ikke vært på noen slik side, men brukte mailen jeg bruker til gaming og steam. Jeg er fullt klar over at de ikke spør om sånt også, jeg har hatt en keylogger og hadde samma passordet på mailen som på WOW. Jeg liker heller ikke gå ut med min id(noe som burde bli rimelig godt begrunnet i artikkelen over)på slike sider, så jeg skrev ikke mitt navn. SÅ navnet stemmte ikke med min ID. Uansett, jeg satt på all infoen samt hemmelig spørsmål og svar. Også alle ingame venner og alt rundt min char. Cd keys, et gamecard samt navnet på resten av mine charrs og info rundt de. Når de da VET at kontoen er hacket og at de har en som kan alt om kontoen, samt har noe relevant bevis(klart ikke ALT de ber om, men har jo etpar av tingene da) burde de bare gi meg kontoen uten videre diskusjon. Det som skjedde var at jeg måtte forklare meg om og om igjen pga at jeg fikk ny behandler hver gang, svarene tok lang tid også. Etter veldig mye om og men virket det som de var villige til å gi meg tilbake kontoen, hvor jeg fikk et svar -fra en ny kundebehandler- som stilte spørsmål jeg hadde allerede svart på flere ganger. Jeg begynte da å gå lei. Jeg var slettes ingen storgamer, jeg hadde ingen 80er, men jeg likte spillet meget godt. Så det er synd det skal være sånn, jeg gidder ikke kjøpe spillet igjen å støtte noe jeg i mitt tilfelle føler er useriøst. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Min hovedkarakter på WoW ble tømt for items og gull i forrige uke. Ganske surt og mye arbeid for å vinne tilbake kontoen for å si det slik. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Merkelig at folk blir hacka synes jeg, er da ikke så vanskelig å holde seg unna sider man vet å ikke gå inn på. Dette er spillerens eget ansvar og jeg personlig har aldri blitt fratatt noe som helst i WoW. Lillebroren min ble hacket for en måned siden og han hadde alt av gear, mats, gems og alt av bank content dagen derpå. Seriøst, er det vanskelig å ikke drite seg ut på internett ved å trykke på masse drit, + å ha anti-virus program? Tips: ikke bruk samme passord på alt, det er bare idioti og leder de rett til gullgruven. Jeg har hatt samme passord på WoW nå i 5år, ikke en eneste gang har det skjedd noe, jeg ler litt av folk som blir hacka, SLUTT Å TRYKK PÅ DUMME TING!! Feks: ikke trykk på noe som helst om en vilkårlig tosk sier til deg "Blizzard is selling <sett in hva som helst> go to wownetbattlelolbattle.com" ER DET VIRKELIG VANSKELIG?! Jeg ler. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg fikk frastjålet min Maple Story konto for en tid siden, jeg og antakeligvis noen tusen andre, hvor mange vites ikke. Nexon har prøvd å hysje det ned, da feilen ligger hos dem. Vi fikk til og med spillpenger for å være "tålmodige" - aka, ikke sladre til media. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Merkelig at folk blir hacka synes jeg, er da ikke så vanskelig å holde seg unna sider man vet å ikke gå inn på. Dette er spillerens eget ansvar og jeg personlig har aldri blitt fratatt noe som helst i WoW. Lillebroren min ble hacket for en måned siden og han hadde alt av gear, mats, gems og alt av bank content dagen derpå. Seriøst, er det vanskelig å ikke drite seg ut på internett ved å trykke på masse drit, + å ha anti-virus program? Tips: ikke bruk samme passord på alt, det er bare idioti og leder de rett til gullgruven. Jeg har hatt samme passord på WoW nå i 5år, ikke en eneste gang har det skjedd noe, jeg ler litt av folk som blir hacka, SLUTT Å TRYKK PÅ DUMME TING!! Feks: ikke trykk på noe som helst om en vilkårlig tosk sier til deg "Blizzard is selling <sett in hva som helst> go to wownetbattlelolbattle.com" ER DET VIRKELIG VANSKELIG?! Jeg ler. Du kunne bare skrevet jeg er dum, istedet for å bruke så mange ord. Dessverre er det ikke sånn lenger at man må trykke på www.freewowgold.com for å få en keylogger. Jeg har antivirusprogram som jeg scanner med hver dag, samt antispyware. Huff, jeg skal slutte å kommentere sånne idiotiske innlegg lagd av teknofils gjester. Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 KJØP AUTHENTICATOR ALLE SAMMEN Lenke til kommentar
Teknofil.no Gjest Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Min account var på vei til å bli hacket da de hadde bestillt en "Authenticator" til min account som også gjorde at jeg ikke hadde mulighet til å logge inn på accounten. Dette trenger man passord til accounten for å kunne bestille. Sendte inn mail til Blizzard mail på deres hjemmeside m/legitimasjon og forklarting +cdkey. 1.5 time etter var accounten oppe igjen og dette var på en Lørdag av alle dager... Support kan variere, men som regel har jeg ikke hatt noe problem med dem så lenge du kan gi all den infoen de trenger med en gang. Men uansett spiller ikke wow lenger:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg