Gå til innhold

AMD Xp xxxx+ er den beste cpu'en


Leoron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, det er tatt i betraktning. Men jeg skjønner ikke hva jeg skal med 400mhz brikke når alt det andre kjører på 333mhz. Kanskje det ikke har noen sammenheng i det hele tatt og det blir bedre med 400mhz. Altså, jeg er ganske blank. Uansett er det tatt i betraktning, men jeg oppdaterer ikke lista før flere forslag kommer. Blir så fort fullt.

 

Neshaug

Lenke til kommentar

Angående opsettet ditt så ville jeg bytta:

 

AMD Athlon xp2600+ til xp2500+ (mye mer for penga)

GeForce FX 5600 256mb til Sapphire Radeon 9700 (også mer for penga)

Abit KD7-G til nForce2 kort (hvis du skal overklokke da...)

TwinMOS PC2700 512mb til 2x256mb (eller 2x512mb) TwinMOS PC3200 med Winbond (i hvertfall hvis du skal ha nForce2 kort og skal overklokke)

 

Og du burde kjøpe en hd med mere cache (2mb er LITE)

Intelli 3.0 i steden for MX500 kanskje?

 

EDIT: leif...

Lenke til kommentar

du dit "nøs"...Hva får dei til å si at AMD XP er dårligere en intel til oc??? har selv xp2500+ barton og har klokket den til xp3400+....med LUFTkjøling...1886@2432mhz

 

og jeg har også sett xp1700+ som er klokket til over xp3000 hastighet(t.bred)

 

du har kansje sett at en xp2000+ med palomino-kjerne ikke lar seg klokk mer en litt over 100mhz...men det er palomino, som ikke er laget for oc, og ikke lages lenger.... idag er det barton, som lar seg klokke minst like godt som intel

 

så må du huske at en oc AMD som f.eks 1,88Ghz@2,1Ghz ikke er ca 200mhz mer ytelse, det er ytelsen fra en xp2500+ til en xp3000+

 

det var det

Lenke til kommentar
Ok, det er tatt i betraktning. Men jeg skjønner ikke hva jeg skal med 400mhz brikke når alt det andre kjører på 333mhz. Kanskje det ikke har noen sammenheng i det hele tatt og det blir bedre med 400mhz. Altså, jeg er ganske blank. Uansett er det tatt i betraktning, men jeg oppdaterer ikke lista før flere forslag kommer. Blir så fort fullt.

 

Neshaug

Du trenger ikke 400Mhz (PC3200) brikke hvis ikke du

skal overklokke eller bruke brikka videre i en ny pc... Men de fleste gjør

jo en av delene (om ikke begge...)

Lenke til kommentar

LES tråden, da!

 

Du skal ha nForce2, XP2500+ og TwinMOS PC3200 RAM. Ikke NOE annet.

 

:lol: Jo han trenger faktisk NOE annet og. Som kabinett, harddisk, skjermkort, skjerm, mus, tastatur osv. :yes:

Poenget var at du kommer deg ganske kort med bare de tre delene...

 

han ble sikkert bare litt irritert. Det tok meg litt tid å skrive alt så jeg fikk ikke med meg alt som ble skrevet. Jeg trenger ikke kabinett ;) Har et chieftech stående med det gamle i.

 

Angående opsettet ditt så ville jeg bytta:

 

AMD Athlon xp2600+ til xp2500+ (mye mer for penga)

GeForce FX 5600 256mb til Sapphire Radeon 9700 (også mer for penga)

Abit KD7-G til nForce2 kort (hvis du skal overklokke da...)

TwinMOS PC2700 512mb til 2x256mb (eller 2x512mb) TwinMOS PC3200 med Winbond (i hvertfall hvis du skal ha nForce2 kort)

 

Og du burde kjøpe en hd med mere catche (2mb er LITE)

Intelli 3.0 i steden for MX500 kanskje?

 

Tusen takk, skal se hvordan dette vil påvirke prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...