Gå til innhold

Abit Nf7-s piper og skrur seg av.

asad

Anbefalte innlegg

Jeg har netopp fått mitt ABit NF7-S hovedkort, samt en athlon xp 2500 og 512MB DDR minne. Nå har jeg satt sammen PC`en, men eter en stund, ca 10-15 min, skruv den seg helt av og piper, en lav tone etterfulgt av en høy. ------- , ------, hvis dere skjønner. Hva kan grunnen være? CPU`n er på 45 grader, så det er nok ikke varmen, og vifta snurrer jo! jeg finner ikke noe om det i manualen. Hjelp.. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke for det du får antakelig et nytt kabinett til ikke mange kroner mer enn kun en ny strømforsyning. Strømforsyning får du rundt 300,- og oppover og et kabinett fra 500,-

Går for et nytt kabunett jeg, litt lei av mitt gamle egentlig :D

Lenke til kommentar

Du trenger IKKE ny strømforsyning eller kabinett, OK ho er kanskje lita om den stresses, det som trengs er et adapter slik at en får en P4 plugg - den kvadratiske du mangler. Hør med nærmeste "datasjappe" etter et adapter fra vanlig "hardiskkontakt" til P4. Her er bilde fra Microplex: www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI12VATX

Lenke til kommentar
Du trenger IKKE ny strømforsyning eller kabinett, OK ho er kanskje lita om den stresses, det som trengs er et adapter slik at en får en P4 plugg - den kvadratiske du mangler. Hør med nærmeste "datasjappe" etter et adapter fra vanlig "hardiskkontakt" til P4. Her er bilde fra Microplex: www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI12VATX

tusen takk for linke. Men er 250 W kabinett nok til mitt oppsett uansett?

Lenke til kommentar

Jeg hadde nesten det samme problemet, bare at hovedkortet mitt ikke pipet, men den slo seg av. Jeg hadde heller ikke plugget inn atx2 (den kvadratiske). Så jeg kjøpte ny strømforsyner på computercity i alnabru. En 400w dual vifte. Og det fikset problemet. Og nå funker PCen min helt perfekt!! :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...