Gå til innhold

- Si opp Canal Digital innen 3 dager

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canal er på vei til å bli den store sportskanalen i norden, takket være aggressive rettighetskjøp sammen med Telenor.

Skal man se FOTBALL-EM i HD, norske EM-kvallik kamper, La Liga i HD, Serie A i HD, WTA og ATP turneringen i tennis, Wimbledon og ikke minst NBA basket i HD til høsten, så er det bare ett valg.

Canal Sport HD hos Canal Digital.

TV2 sitter igjen med en regning på 400 millioner kr etter kjøpet av PL. De utgiftene må TV2 få dekket. Ikke minst med tanke på de store summene TV2 har tapt i reklamemarkedet... Det holder neppe med nett-tv for å gå i pluss... Vær trygg, CD kommer til enighet med TV2. TV2 har ikke noe annet valg. Og ikke glem at Canal Digital har det suverent beste utvalget av HD kanaler. Nå er dem også i gang med test avEurosport 3D HD...

Lenke til kommentar

Fordi det ene og alene handler om penger. TV2 favoriserer RiksTV som dem har eierinteresser i. TV2 lar derfor avtaler med andre aktører drøye. Det har dem jo full rett i.

Men vi som forbrukere blir tapere av uvissheten som TV2 lager i sitt spill med 400 millioner kr liggene i potten...

Krever TV2 et beløp som er hinsides all fornuft av Get, Viasat og CD, kan det jo se mørkt ut. Er jo vi tv kunder som må betale alt til slutt.... Det spørs bare hvor desperate TV2 er i å få inn penger i kassa...

Om bare 2 1/2 år er det ny budkrig om PL rettighetene.... Heng med den som klarer.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at en avtale kommer på plass mellom Canal Digital og TV2. Hvorfor har ikke TV2 gått ut og sagt at alle forhandlinger er avsluttet, og at ingen flere aktører vil få tillgang til PL? Dette er kun et politsik spill, og det meste handler om penger. TV2 vil sende via RiksTV som de har eierandeler i, samt Tv2 Sumo der de kan beholde alle pengene selv.

Lenke til kommentar

"Er du en fotballfrelst Canal Digital-kunde, har du lite å tape på å si opp avtalen din innen mandag 31. mai." Nei, bortsett fra La Liga, Serie A og EM! Haugen, du er ikke mye fotballfrelst hvis du vurderer CD som totalt verdiløst uten PL! Det finnes faktisk utrolig mye god fotball lenger sør enn "balløya", din anglofile pappskalle!

Lenke til kommentar

Bare for å følge opp mitt innlegg kl 08.50 i dag; beklagelig at Teknofil skaper så stor usikkerhet om PL. TV2 er helt avhengig av at flere distributører viser PL. Intet regnestykke vil ellers gå i hop for TV2. Flere kommer til å sende PL. Ingen grunn til å stresse. Det er bare TV2 som for en stakket stund viser muskler og utnytter det til det fulle. Det må vi forbrukere betale i form av usikkerhet. Trist av TV2 å opptre sånn. Men for all del, dem har full rett til det.

Samtaler pågår, og Canal Digital ba om nytt møte med TV2 denne uken. La spillet gå sin gang, mens TV2 gir RiksTV og Lyse en gavepakke, enn så lenge... Alt avhenger av pris. Lyse gav 100 millioner kr til TV2 for PL. En pris hinsides all fornuft. Som ingen av de øvrige distributører vil eller kan gi.Det er ikke regningssvarende. Men for Lyse handler det om å posisjonere seg i markedet. Energi selskapene og deres strøm kunder betaler... Galskapen rår, når lokale energi selskap av alle ting har fått smaken av å sende tv og ikke bare strøm til husstandene...

Ingen grunn til å skifte leverandør. Canal+ Sport HD har alle muligheter å bli den store nordiske sportskanalen.

Skal du se Fotball-EM, er Canal+ eneste løsningen.

Skal du se Norge spille fotball, er det Canal+ som viser EM-kvalik med Norges bortekamper.

La Liga med Barcelona og Messi, Canal+ HD. Serie A er tilbake i HD til høsten også.

Skal du se alt av betydning av Tennis, Canal+.

Og ikke minst, i september starter NBA basket i HD på Canal+. Bare å glede seg til sportsfest i HD.

Telenor gikk inn med 640 millioner kr i Canal+ for to uker siden og Telenor eier nå 35% av Canal+. I etterkant av den avtalen varsler dem aggressive rettighets kjøp av sport. Fotball-EM og NBA er nok bare starten. Tippeligaen burde bli neste...

Lenke til kommentar

Har sagt opp Entertain og gått over til det rimeligere Family hos CD. Dersom CD kommer til en avtale med TV2 om distribusjon, blir det sikkert en ny pakke som må kjøpes uansett. Er så lei dette styret for å få sett fotball, spesielt Viasat og deres stadige pakkendringer for å få sett CL, at eneste "stabile" løsning ser nå ut til å være diverse webstreams. Har vært CD og Viasatkunde fra "tidenes morgen", men nå gidder jeg ikke mer.

Lenke til kommentar

Nei Vegar Haugen der tar du grundig feil. Jeg er Canal Digital kunde med kabel-tv. Hvorfor skulle jeg si opp når jeg har internett og da tilgang til tv2 zumo?

Web-TV-løsningen til TV 2 er kun som en nødløsning å regne i denne sammenheng, skriver jeg i kommentaren, og det står jeg ved. Synes ikke det er et fullverdig alternativ. Men det er lov å være uenig med meg :)

Lenke til kommentar

"Er du en fotballfrelst Canal Digital-kunde, har du lite å tape på å si opp avtalen din innen mandag 31. mai." Nei, bortsett fra La Liga, Serie A og EM! Haugen, du er ikke mye fotballfrelst hvis du vurderer CD som totalt verdiløst uten PL! Det finnes faktisk utrolig mye god fotball lenger sør enn "balløya", din anglofile pappskalle!

Helt enig med deg i at det finnes utrolig mye bra fotball ellers i Europa og Verden -forrige kamp jeg var på i utlandet var på Camp Nou. Men for meg, og for en god del andre fotballinteresserte nordmenn, er Premier League viktigst. Og hvis jeg ikke får sett Premier League, er totaltilbudet uinteressant for meg, uavhengig om tilbyderen byr på noe annet som jeg gjerne skulle ha sett.

Drømmen hadde riktignok vært å ha både Premier League, Champions League, VM, EM-kvallik, La Liga og Tippeligaen tilgjengelig via én og samme tilbyder...

Det er dessverre ikke mulig slik det er i dag. :cry:

Lenke til kommentar

Så lenge jeg har en HD mottaker fra CD kommer jeg ikke til å gjøre annet enn å nedgradere mitt abonnement. Har tidligere prøvd både Viasat og RiksTV. Viasat var ok, mens RiksTV var ett helvete fra ende til annen, det hakket og stotret noe så utrolig. Ja det til og med etter at jeg monterte ny antenne med antenneforsterker, så dersom noen er fornøyd med RiksTV er de dårlig vant.

Sumo nevnes som alternativ, vel dere er klar over at det kan streames helt gratis og helt lovlig fra nett, så hvorfor betale for en tjeneste bare fordi TV2 skal suge penga ut av lommeboka di?

Lenke til kommentar
Gjest Tinge

Håper inderlig du får rett i dine spådommer.

Det som imidlertid er klart og som jeg mener Canal Digital ikke kan leve med, er at deres kabel-tv-kunder er de eneste i hele Norden som ikke får sett fotball-VM i HD-kvalitet, og har du sett en fotballkamp i HD vet du hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Sjekket rund på priser. fant oversikt på VG.no

(http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10007095)

PRISER:

Altibox:

Kr 179,- per måned for Fotballpakke med Premier League, Fotball-VM og Tippeliga.

TV 2 Sumo:

Kr 229,- per måned for Sumo Sport

Kr 249,- per måned for Sumo Gull (Alle TV 2s programmer)

Riks-TV:

Kr 199,- per måned for Premier League HD

Kr 299,- per måned for Premier League HD og TV 2 Sport (inkludert Tippeliga)

fant en test av fotball løsningen som Altibox benytter:

http://www.teknofil.no/wip4/proever_fotball_paa_altibox/d.epl?id=35940

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...