Gå til innhold

Nvidia vs Ati

Nvidia vs Ati  

18 stemmer

1. 1. Hvem er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes at det suger at jeg har et ati kort som ikke kan utnyttes og at nvidia ha 3d briller og physx som jeg ikke kan bruke. Jeg har hatt 50-50 nvidia og Ati og personlig syntes i helhet at nvidia er best å bruke i spill osv. Mens ati er "bang for buck" og godt nok i masse. Ambefaler Ati, men vil ha nvidia selv. Hadde det ikke vært slik at 480 var tammere og dyrere enn jeg håpet, så skulle jeg hatt slikt. Kansje til neste PC bygg.

Lenke til kommentar

Nvidia er alltid best :). Alltid hatt Nvidia hver gang jeg har hatt ATI har jeg bare hatt feil osv. Jeg er nvidia fan, men ser at ATI kom med directx 11 først :). Bra det, men tror at Nvidia banker de kortene når Nvidia kommer med directx 11 kort :D

Lenke til kommentar

Nvidia er alltid best :). Alltid hatt Nvidia hver gang jeg har hatt ATI har jeg bare hatt feil osv. Jeg er nvidia fan, men ser at ATI kom med directx 11 først :). Bra det, men tror at Nvidia banker de kortene når Nvidia kommer med directx 11 kort :D

nVidia har allerede kommet med directx 11 kort, men begge er fortsatt ikke like gode som ATI sitt beste.

Lenke til kommentar

Hvem som har overtaket skiftes ofte, akkurat nå ser det ut som ATi rulerer tronen, GTX480 var svært skuffende, Ati kort gjør det svært bra i nye spill for tross til "The way it is meant to be played" Nvidia logo brukes på samtlige spill.

Nvidia sliter forsatt med høy strømforbruk, og stiv pris til tider, men langt ifra en svekling, kjøper du et kraftig Nvidia kort blir du ikke skuffet, men jeg ville likevel anbefalt Ati, de har også blitt mye flinkere med drivere :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har bare hatt problemer med ATI sine drivere til skjermkortet, og kræsj på grunn høy varme. Elendige greier.

Derfor går min stemme til Nvidia. Jeg mener Nvidia kortene er mye mer stabile og pålitelige. Har ikke hatt et eneste problem så langt.

Endret av Angel
Lenke til kommentar

Har bare hatt problemer med ATI sine drivere til skjermkortet, og kræsj på grunn høy varme. Elendige greier.

Derfor går min stemme til Nvidia. Jeg mener Nvidia kortene er mye mer stabile og pålitelige. Har ikke hatt et eneste problem så langt.

Da skal du være glad du ikke har hatt en Nvidia 8800 kort... :p

Lenke til kommentar

Mitt 8800 kort døde etter 5 måneder :/

Har bare hatt problemer med ATI sine drivere til skjermkortet' date=' og kræsj på grunn høy varme. Elendige greier.

[/quote']

Driverne til ATI er like gode som nVidia sine nå. nVidia sine nye kort blir opp til 100 grader på max load. Det er ekstremt mye for et skjermkort!

Lenke til kommentar

Jeg har slitt mye med Nvidia 9800. Artifacts i diverse spill det siste året. HAr ikke tenkt på å sende det inn til reprasjon før nå (har nettopp gjort det). Problemet er at det har blitt overopphetet selv om jeg har super kjøling.

Lenke til kommentar

Mitt 8800 kort døde etter 5 måneder :/

Har bare hatt problemer med ATI sine drivere til skjermkortet' date=' og kræsj på grunn høy varme. Elendige greier.

[/quote']

Driverne til ATI er like gode som nVidia sine nå. nVidia sine nye kort blir opp til 100 grader på max load. Det er ekstremt mye for et skjermkort!

Tja, mitt 4870x2 kort kom opp til 97C under default "auto" speed (alstå driveren bestemmer fan speed) og den var sånn ca på 30%, noe som var veldig lite, men visse kort takler den type varme HELT FINT :p

Jeg anbefaler dog å ha høy fan speed, 60% holder korte(ne) min(e) under "faresonen".

Ble litt mange gåse tegn og parentes her.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...