Gå til innhold

Formatere harddisk

Anbefalte innlegg

Hei!

Problemene begynte da Norman Security Suite falt ut og jeg fikk masse skrot inn på maskinen før jeg fikk lagt Norman inn på nytt.

Jeg prøvde å benytte Systemgjenoppretting ( Jeg har Windows XP Professional Serv.pk.3) men denne funksjonen virker ikke i det hele tatt.(Har prøvd å slå den av og på) Har så prøvd å formatere harddisken men får da opp følgende melding: Denne stasjonen kan ikke formateres. Avslutt alle diskverktøy eller andre programmer som bruker denne stasjonen, og pass på at ingen vinduer viser innholdet på den.

Har også prøvd å formatere ved å sette inn CDen jeg benyttet da jeg installerte Windows, men da får jeg beskjed om at det går ikke for det er installert en nyere versjon på maskinen.

Jeg har prøvd å gå inn i Bios og endre oppstart slik at maskinen starter i CD-rom, men jeg finner ikke noen plass jeg kan endre dette (Finner for eksempel ikke Boot Sekvens)

Har noen forslag til hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må få endret biosn at den starter med Cd/dvd rommen, den er et sted i biosen. Eller kan du trykke på en knapp som du kan velge oppkjøringne på da velger du selvfølgelig DVD-CD rom.

Følg instruksene også ser vi hva du klarer

Lenke til kommentar

Du må få endret biosn at den starter med Cd/dvd rommen, den er et sted i biosen. Eller kan du trykke på en knapp som du kan velge oppkjøringne på da velger du selvfølgelig DVD-CD rom.

Følg instruksene også ser vi hva du klarer

Problemet er at jeg ikke klarer å få biosen til å starte fra CD-rommen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...