Mr. Ikke her mer Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg har for ikke så veldig mange dagene siden kjøpt meg en HTC Desire. Den har i alle disse dagene hver eneste dag vært tilkoplet mitt trådløse nettverk hjemme, og jeg har også daglig brukt den til å surfe på internett. I dag kjøpte jeg et nytt simkort for telefonen, et simkort med et netcom abbonement. Umiddelbart etter at jeg satte inn simkortet fra Netcom (hadde Telenor fra tidligere), og startet opp telefonen viser det seg at det trådløse nettverket byr på problemer. Mobiltelefonen kopler til det trådløse nettverket uten problemer, men den får av en merkelig grunn ikke tilgang til internett lenger. Alle andre enheter som er koplet til samme nettverk og samme router fungerer bra, både trådløst og med kabel. Det er altså kun HTC Desire som plutselig ikke lenger får tilgang til internett, selv om den er tilkoplet nettverket. Jeg har forsøkt å resette hele telefonen uten at det ser ut til å hjelpe. Nå skal det nevnes at rett før simkortet ble byttet brukte jeg telefonen til å surfe uten problemer. Dette var noe som oppstod når jeg byttet simkort. Når jeg bytter tilbake til Telenorkortet blir ikke problemene løst. Har dere noen gang opplevd noe lignende? Har du et tips til hva jeg kan forsøke for å fikse opp i tingene her? Tror du det er routerern som har influensa, eller er det Desire som lider av kugalskap? På forhånd, takk. =) Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Tenkte jeg skulle oppdatere denne saken her med at router i dag gikk under slegga (tålte forholdsvis mye), og ny router er på plass. Desverre endte det hele opp med problemer x 10, hvor alle enheter hopper av og på nettverket når det passer dem best. Jeg vet sannelig ikke hva som skjer lenger, og er vel mer på kanten til å faktisk bytte internettleverandør da jeg tror det må være modemet til Telenor som fucker seg til her. (det har jeg kommet frem til ettersom dette nå er fjerde eller femte routern som det blir krøll med sammen med telenor sitt modem.) Happy Holidays dudes! Lenke til kommentar
kinkysteve_InnleggNO Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) Tenkte jeg skulle oppdatere denne saken her med at router i dag gikk under slegga (tålte forholdsvis mye), og ny router er på plass. Desverre endte det hele opp med problemer x 10, hvor alle enheter hopper av og på nettverket når det passer dem best. Jeg vet sannelig ikke hva som skjer lenger, og er vel mer på kanten til å faktisk bytte internettleverandør da jeg tror det må være modemet til Telenor som fucker seg til her. (det har jeg kommet frem til ettersom dette nå er fjerde eller femte routern som det blir krøll med sammen med telenor sitt modem.) Happy Holidays dudes! Hei. jeg sitter med en htc desire hd og opplever samme problem. Med en gang den kobles til wifi nettverket hjemme, hopper det av og på i ett sett. Logget det en natt og hver halvtime forsvant internet forbindelsen pga at htc telefonen er tilkoblet, jeg har en dlink dir 635 router som Get leverer. Har du løst dette problemet enda? hva gjorde du? Jeg kjørte reset to factory settings på telefonen igår, etter det kjørte jeg software update på den. idag tidlig sjekket jeg loggen og wifi nettet har vært oppe i hele natt. Håper inderlig jeg er kvitt dette problemet nå godt nytt år Endret 30. desember 2010 av kinkysteve Lenke til kommentar
kinkysteve_InnleggNO Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Tenkte jeg skulle oppdatere denne saken her med at router i dag gikk under slegga (tålte forholdsvis mye), og ny router er på plass. Desverre endte det hele opp med problemer x 10, hvor alle enheter hopper av og på nettverket når det passer dem best. Jeg vet sannelig ikke hva som skjer lenger, og er vel mer på kanten til å faktisk bytte internettleverandør da jeg tror det må være modemet til Telenor som fucker seg til her. (det har jeg kommet frem til ettersom dette nå er fjerde eller femte routern som det blir krøll med sammen med telenor sitt modem.) Happy Holidays dudes! Hei. jeg sitter med en htc desire hd og opplever samme problem. Med en gang den kobles til wifi nettverket hjemme, hopper det av og på i ett sett. Logget det en natt og hver halvtime forsvant internet forbindelsen pga at htc telefonen er tilkoblet, jeg har en dlink dir 635 router som Get leverer. Har du løst dette problemet enda? hva gjorde du? Jeg kjørte reset to factory settings på telefonen igår, etter det kjørte jeg software update på den. idag tidlig sjekket jeg loggen og wifi nettet har vært oppe i hele natt. Håper inderlig jeg er kvitt dette problemet nå godt nytt år da jeg kom fra jobb var problemet igang igjen så jeg er nødt å disable wifi på htc telefonen for at laptop og iphone kan bruke wifi. hater dette her så jævelig masse. Noen som har en løsning svar asap takker og bukker Lenke til kommentar
kinder_InnleggNO Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) Tenkte jeg skulle oppdatere denne saken her med at router i dag gikk under slegga (tålte forholdsvis mye), og ny router er på plass. Desverre endte det hele opp med problemer x 10, hvor alle enheter hopper av og på nettverket når det passer dem best. Jeg vet sannelig ikke hva som skjer lenger, og er vel mer på kanten til å faktisk bytte internettleverandør da jeg tror det må være modemet til Telenor som fucker seg til her. (det har jeg kommet frem til ettersom dette nå er fjerde eller femte routern som det blir krøll med sammen med telenor sitt modem.) Happy Holidays dudes! Ikke frekt ment, men tror du at å ødelegge tingene dine hjelper Atle? Og de andre nettverksenhetene virket jo med ruteren, så hvorfor gjorde du dette? Glad i å ødelegge? Egentlig vil jeg ikke hjelpe noen som liker å ødelegge ting, men siden det er nyttårsaften i morgen så får jeg gi deg mitt forslag og at du behandler tingene dine pent. Jeg tror det er noe i DNS innstillingene som hindrer HTC telefonen i å koble til nettet. Prøv å slette alle DNS-sifrene så serveren kan legge inn de nye. Endret 30. desember 2010 av kinder Lenke til kommentar
kinkysteve_InnleggNO Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Tenkte jeg skulle oppdatere denne saken her med at router i dag gikk under slegga (tålte forholdsvis mye), og ny router er på plass. Desverre endte det hele opp med problemer x 10, hvor alle enheter hopper av og på nettverket når det passer dem best. Jeg vet sannelig ikke hva som skjer lenger, og er vel mer på kanten til å faktisk bytte internettleverandør da jeg tror det må være modemet til Telenor som fucker seg til her. (det har jeg kommet frem til ettersom dette nå er fjerde eller femte routern som det blir krøll med sammen med telenor sitt modem.) Happy Holidays dudes! Ikke frekt ment, men tror du at å ødelegge tingene dine hjelper Atle? Og de andre nettverksenhetene virket jo med ruteren, så hvorfor gjorde du dette? Glad i å ødelegge? Egentlig vil jeg ikke hjelpe noen som liker å ødelegge ting, men siden det er nyttårsaften i morgen så får jeg gi deg mitt forslag og at du behandler tingene dine pent. Jeg tror det er noe i DNS innstillingene som hindrer HTC telefonen i å koble til nettet. Prøv å slette alle DNS-sifrene så serveren kan legge inn de nye. Hei jeg har kjørt oppdateringer av dns serveren mange ganger, ipconfig /flushdns uten at det hjelper. HTC telefonen kan fint connecte til routeren og få tildelt ipadresse, null problem, du kan tilogmed surfe med den en stund før plutselig den forstyrrer hele det trådløse nettverket og det til slutt ikke virker for alle som er tilkoblet nettverket, ikonet som ligger i statuslinjen "wireless ikonet" får dette gule ikonet over seg og holder man musen over står det connection available men da kan man ikke connecte, Man venter så i 10 min (noen ganger mer, noen ganger mindre) så kan man connecte igjen og det samma skjer. Ingen av pcn'e som er tilkoblet samma wifi kan connecte til routeren da dette gule ikonet dukker opp over wireless ikonet. Har mailet htc om problemet , men de er kjent for å suge på support så lurer på om jeg får svar før 2012 godt nytt år igjen Endret 31. desember 2010 av kinkysteve Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 @Kinder: Ikke frekt ment med svaret jeg skriver her heller, men om jeg velger å ødelegge ting før jeg kaster dem i søpla er vel strengt tatt opp til meg selv. Jeg var i den tro at routeren var defekt på en eller annen måte på tidspunktet, og den skulle kastes allikevel. Hva som skulle være så galt med akkurat det kan jeg ikke forstå. Man kan jo ikke akkurat si at tingene blir spesielt godt behandlet der dem kommer etter at dem er kastet heller. Forøvrig er mitt problem over for lenge siden, mine innlegg i denne tråden er skrevet Mai 2010, men takk for tanken allikevel. Jeg gjorde igrunn ingenting for å fikse problemet. Den første routeren jeg byttet til leverte jeg tilbake til butikk, og kjøpte ytterligere enda en router. Siden plutselig ingen enheter ville fungerte optimalt med den første jeg byttet til tenkte jeg at noe måtte være galt med den. Etter at jeg byttet til den siste routeren har alt fungert topp her hos meg, med unntak av det samme gamle Telenor-tullet, som betyr nedetid minst 10 ganger à 5 minutter daglig. Så akkurat hos meg var det da altså faktisk i routeren det var et problem. Hos deg @kinkysteve, høres det jo faktisk ut som at det må være i telefonen siden du har problemer med flere forkjellige routere, og ikke bare 1. Kan vel ikke si annet enn lykke til med HTC sitt kundesenter, disse har jo faktisk et 800-nummer (er ikke disse gratis dersom du ringer fra fasttelefon?) som du kan ringe til. Kanskje verdt et forsøk, om du ikke vil vente på epost fra dem. Lenke til kommentar
Golaidron Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg har for ikke så veldig mange dagene siden kjøpt meg en HTC Desire. Den har i alle disse dagene hver eneste dag vært tilkoplet mitt trådløse nettverk hjemme, og jeg har også daglig brukt den til å surfe på internett. I dag kjøpte jeg et nytt simkort for telefonen, et simkort med et netcom abbonement. Umiddelbart etter at jeg satte inn simkortet fra Netcom (hadde Telenor fra tidligere), og startet opp telefonen viser det seg at det trådløse nettverket byr på problemer. Mobiltelefonen kopler til det trådløse nettverket uten problemer, men den får av en merkelig grunn ikke tilgang til internett lenger. Alle andre enheter som er koplet til samme nettverk og samme router fungerer bra, både trådløst og med kabel. Det er altså kun HTC Desire som plutselig ikke lenger får tilgang til internett, selv om den er tilkoplet nettverket. Jeg har forsøkt å resette hele telefonen uten at det ser ut til å hjelpe. Nå skal det nevnes at rett før simkortet ble byttet brukte jeg telefonen til å surfe uten problemer. Dette var noe som oppstod når jeg byttet simkort. Når jeg bytter tilbake til Telenorkortet blir ikke problemene løst. Har dere noen gang opplevd noe lignende? Har du et tips til hva jeg kan forsøke for å fikse opp i tingene her? Tror du det er routerern som har influensa, eller er det Desire som lider av kugalskap? ------------------------- Hadde noe av det samme problemet med min Desire. Jeg endret kanalen til min trådløse router ned til 11, for det er flere enheter som sliter med høyere kanal nummer. Håper dette hjelper. På forhånd, takk. =) Lenke til kommentar
Golaidron Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Jeg har for ikke så veldig mange dagene siden kjøpt meg en HTC Desire. Den har i alle disse dagene hver eneste dag vært tilkoplet mitt trådløse nettverk hjemme, og jeg har også daglig brukt den til å surfe på internett. I dag kjøpte jeg et nytt simkort for telefonen, et simkort med et netcom abbonement. Umiddelbart etter at jeg satte inn simkortet fra Netcom (hadde Telenor fra tidligere), og startet opp telefonen viser det seg at det trådløse nettverket byr på problemer. Mobiltelefonen kopler til det trådløse nettverket uten problemer, men den får av en merkelig grunn ikke tilgang til internett lenger. Alle andre enheter som er koplet til samme nettverk og samme router fungerer bra, både trådløst og med kabel. Det er altså kun HTC Desire som plutselig ikke lenger får tilgang til internett, selv om den er tilkoplet nettverket. Jeg har forsøkt å resette hele telefonen uten at det ser ut til å hjelpe. Nå skal det nevnes at rett før simkortet ble byttet brukte jeg telefonen til å surfe uten problemer. Dette var noe som oppstod når jeg byttet simkort. Når jeg bytter tilbake til Telenorkortet blir ikke problemene løst. Har dere noen gang opplevd noe lignende? Har du et tips til hva jeg kan forsøke for å fikse opp i tingene her? Tror du det er routerern som har influensa, eller er det Desire som lider av kugalskap? ------------------------- Hadde noe av det samme problemet med min Desire. Jeg endret kanalen til min trådløse router ned til 11, for det er flere enheter som sliter med høyere kanal nummer. Håper dette hjelper. På forhånd, takk. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå