Gå til innhold

Intervju: Guild Wars 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig jeg er for kynisk, men slik han fremstiller det så virker det som noe man "gjennomskuer" etter en uke eller to, og dermed bare en gimmick; teknisk sett er verdenen annerledes hver gang, men den kommer neppe til å føle annerledes ut. Det egentlige spørsmålet er om de tradisjonelle elementene som gjemmer seg back gimmicken er av høy kvalitet.

Lenke til kommentar

eg tror dette kan bli veldig bra eg visst de får det til.

 

det eneste eg kan se som kan gå virkelig gale er at de har for få events slik at man likevel føler at man gjør samme eventen om og om igjen.

 

men vi får no se kosen dette utvikler seg også kan eg si at eg gleder meg noe helt ekstremt til det kommer :D

 

og godt intervju gamer ;)

Lenke til kommentar

Har veldig mange bra minner fro GW1.

 

Men det er to ting som jeg ikke fikk svar på i artikkelen;

 

1. Blir dette gratis og spille som det første?? (bare innkjøps pris, ingen abb)

2. Og blir de og beholde det spesielle skill systemet? (du kan velge mellom en haug med skills, men bare bruke 8 om gangen)

Endret av petrus
Lenke til kommentar

Ingenting nytt altså? De liker å slenge ordet dynamisk rundt en del i det siste, ArenaNet er langt ifra de første. En suksessrik mmorpg i post wow era må enten være av relativt lignende høy kvalitet, ha en kvalitet de virkelig skiller seg ut på eller ha et radikalt annet fundament i selve spillmekanikken.

Lenke til kommentar

Mye svada som alltid, som med alle andre MMORPG før release. Men når man faktisk prøver det, ja det ser man raskt igjennom all PR tullet. Unikt og nyskapende? Neppe. Det var dagens pessimist dose. Men: Håper at det kan vise seg å være et solid, høy-kvalitets MMO, ala WoW. (liker ikke WoW egentlig, men det er veldig godt gjennomført)

Lenke til kommentar
Spilleren løper av sted, gjør oppdraget og kommer tilbake for å få en belønning, men spillverdenen forblir den samme

 

De har ingen dynamisk verden som forandrer seg rundt spillerne.

Dette er noen av de større ankepunktene jeg har mot mmo spill i dag, så bra at noen prøver å gjøre noe med det.

 

Hendelsene kan ikke ha permanente konsekvenser, for da ville spillet kun vart et par uker.

Dette er det som "motarbeider" muligheten til å få en verden hvor handlingene dine faktisk har betydning. Dette er nok kun mulig, fult ut, i en spiller spill. Men de prøver å få på plass ett system hvor handlingene har en større påvirkning enn hva vi har sett til nå. Så det skal bli spennende å se hvor bra dette vil fungere i praksis, og hva spillernes dom vil bli. Uansett resultat så skal de i alle fall ha for at de prøver å ta sjangeren videre.

Lenke til kommentar

Det at events resirkuleres gjør jo bare at de første par ukene / månedene blir unike. Til slutt så forstår du hva som har skjedd bare du løper forbi. Har ikke spillt GW1, så eksemplene mine blir rare / WoW.

 

F.Eks den Golemdelen. To forskjellige vitenskapsmenn trenger din hjelp for å fikse uberhaxvåpenet. Du velger den Blå siden og du får se ett basketak mellom golems før du får phat loot og gold fra den Blå vitenskapsmannen. Nå vet ikke jeg hvordan Golems fungerer i GW, men om de er mobs så bør vel Blå golems etterhvert (noen timer) være utstyrt med våpen når de spawner, slik at du heller vil drepe Røde golems kontra Blå.

 

Skjønner jo at man ikke kan legge inn 34059003940 quester, og bare ha en liten pool med quester som er aktive, men det som gjør ting rart for meg i MMO'er er når man har samla sammen en gjeng for å daske den barske UberKeiseren. Du har brukt tid og krefter på det, får loot fra bossen og questrewards. Deretter må du vente en liten stund før du kan drepe han på nytt. Rett etter at du har levert hodet hans til questgiveren så kommer det en annen gruppe og krisen er fremdeles ett faktum.

 

Det er sånne ting som irriterer meg litt med MMO'er. Om F.Eks "X" hadde manipulert noen ulver som bebegynte å slakte dyrelivet på planeten, og en global quest var å fjerne disse ulvene. Alle må da delta, man kunne feks hatt flere forskjellige byer / grupper som ville gitt forskjellige ting for ulvepelsen. Noen sære vitenskapsfolk ville kanskje gitt deg noe tøft imens militærfolk ga deg x antall gull for hver ulv. Om du da velger vitenskapsfolka hadde det vært tøft om det ga konsekvenser. Foreksempel at du ikke får audiens hos en annen gruppe eller noe.

 

Ting trenger ikke å være i såpass stor skala som det, men om det basicly bare er quester som gir 1-10 forskjellige utfall i ett par timer, blir det ikke så veldig dynamisk i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...