Aasgaard Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Flere spørsmÃ¥l enn svar etter ny førstehÃ¥ndserfaring. Les hele saken Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 hehe...Ser ut som om dere gjør Robot dansen på det bildet XD Gleder meg til E3 ja, håper vi får se mer til Natal og Move. Lenke til kommentar
thomasheger Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg vil at Natal skal snakke tilbake til meg med Hal-stemme, eller til nød i samme ordlag som Kevin Spaceys rolletolkning av Gerty i «Moon» Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Er kanskje bare jeg som er født pesimistisk, men jeg syns det lukter en ny powerglove lang vei. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg vil at Natal skal snakke tilbake til meg med Hal-stemme, eller til nød i samme ordlag som Kevin Spaceys rolletolkning av Gerty i «Moon» Jeg stemmer for Zordon jeg da xD http://en.wikipedia.org/wiki/Zordon Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg håper virkelig at kameraet vil også ha fullstendig støtte for mye mer avanserte spill. Jeg kan tenke meg å spille Dead Space 2 helt uten gamepad... det hadde vært fantastisk. Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg håper virkelig at kameraet vil også ha fullstendig støtte for mye mer avanserte spill. Jeg kan tenke meg å spille Dead Space 2 helt uten gamepad... det hadde vært fantastisk. og hvordan skulle en da fått trykket på avtrekkeren på riflen feks? Natal skal kjøpes, men har ingen nytteverdi i avanserte tradisjonelle spill uten en gamepad som hjelpemiddel. Derfor har jeg mye mer tro på PS Move som kontroller i feks Dead Space2. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Jeg kunne tenke meg spill som kombinerer gamepad og Natal. La oss si at du ved å vri litt på hodet kan kikke deg rundt i skytespill, men fremdeles sikte på det samme punktet med våpenet. Eller at du i en breisladd gjennom en sving kan følge veien gjennom sideruta. For ikke snakke om oversikten man da får i flyspill. Youtube Trackir for effekten jeg mener på. Da har mann full kontroll, og fremdeles mange funksjoner som kan knyttes til natal. Endret 20. mai 2010 av Serpentbane Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Eg greier rett og slett ikkje å føle noen som helst form for optimisme angående Natal, rett og slett Lenke til kommentar
deltamannen Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Eg greier rett og slett ikkje å føle noen som helst form for optimisme angående Natal, rett og slett Tror ikke det er meningen heller. Det er disse folkene som kjøper Wii fit o.l. som man skal prøve å tiltrekke. Lenke til kommentar
ShotgunStalker Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Håper Natal blir bra Lenke til kommentar
Ralzar Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Teknologien er forsåvidt interresant, men jeg klarer ikke se for meg hva i all verden jeg skal bruke den til utenom å sitte å vifte med hånda for å bla i menyer. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Jeg håper virkelig at kameraet vil også ha fullstendig støtte for mye mer avanserte spill. Jeg kan tenke meg å spille Dead Space 2 helt uten gamepad... det hadde vært fantastisk. og hvordan skulle en da fått trykket på avtrekkeren på riflen feks? Natal skal kjøpes, men har ingen nytteverdi i avanserte tradisjonelle spill uten en gamepad som hjelpemiddel. Derfor har jeg mye mer tro på PS Move som kontroller i feks Dead Space2. Vel, jeg mener at et kamera som lar deg kontrollere med foten gasspedalen i et bilspill vil detektere fingrebevegelsene like godt. Da gjenstår det bare å "skanne" diverse gjenstander som du velger for å være ditt våpen. Det eneste jeg lurer på er hvordan du får gå/løpe. Det blir fort et problem hvis du må bevege deg mot kameraet med mindre du bor i en leilighet på flere kvadratkilometer... Man vet dog at bl.a. Fable 3 kommer til å støtte kameraet så det gjenstår å se i hvilken grad og hvordan dette blir implementert. Hvis man kan spille Fable 3 100% med kameraet tror jeg nok ikke det blir et problem å bevege seg på store spillområder i et lite rom. Hvordan de får dette til har jeg intet godt svar på. Endret 20. mai 2010 av Khogn Lenke til kommentar
knerken Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg kunne tenke meg spill som kombinerer gamepad og Natal. La oss si at du ved å vri litt på hodet kan kikke deg rundt i skytespill, men fremdeles sikte på det samme punktet med våpenet. Eller at du i en breisladd gjennom en sving kan følge veien gjennom sideruta. For ikke snakke om oversikten man da får i flyspill. Youtube Trackir for effekten jeg mener på. Da har mann full kontroll, og fremdeles mange funksjoner som kan knyttes til natal. Hvordan skal man få bedre kontroll av å snu seg vekk fra TV-skjermen? Det blir anderledes enn Trackir, for man sitter mye lenger unna en TV-skjerm enn en PC-skjerm. Usj, syns både Wii og Eye Toy er ganske platte greier. Det finnes mye bedre ting Microsoft kan bruke ressurser på. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Som det allerede har blitt påpekt så er ikke dette for Gamere. Det er for bestemødre og små barn som ikke klarer å bruke en kontroller, for å sette det litt på spissen. Skulle selv ønske dette kunne bli brukt i tradisjonelle spill, men tviler sterkt. Forhåpentligvis kommer det en liten haug med spill som er lagd for nettopp dette og funker bra deretter. Endret 20. mai 2010 av Aladrian Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Vel, jeg mener at et kamera som lar deg kontrollere med foten gasspedalen i et bilspill vil detektere fingrebevegelsene like godt. Da gjenstår det bare å "skanne" diverse gjenstander som du velger for å være ditt våpen. Det eneste jeg lurer på er hvordan du får gå/løpe. Det blir fort et problem hvis du må bevege deg mot kameraet med mindre du bor i en leilighet på flere kvadratkilometer... Man vet dog at bl.a. Fable 3 kommer til å støtte kameraet så det gjenstår å se i hvilken grad og hvordan dette blir implementert. Hvis man kan spille Fable 3 100% med kameraet tror jeg nok ikke det blir et problem å bevege seg på store spillområder i et lite rom. Hvordan de får dette til har jeg intet godt svar på. Det som er tingen er jo at kameraet vil jo ikke detektere fingerbevegelser, hvertfall ikke ut i fra hva som er vist, om den skulle klare det blir det av typen hold en eller to fingrer i været opplegg.. Fotbladet er jo like stort som hele neven din det blir noe annet. Som du er inne på blir det håpløst å spille spill som fable 3 100 % med natal, om ikke du skal snu deg bort i fra skjermen eller holde ut en fot i retningen du skal bevege deg så lar det seg jo ikke gjøre. Uansett hadde opplevelsen da blitt dårlig. Natal blir krydder på samme måte som Sixaxis er krydder i mangen ps3 spill, bare at det blir dratt enda langer. Og som "krydder" blir det sikkert kjempekult. Har sagt fra starten av at NAtal ikke er noe annet enn EyeToy på sterioder, og det bekrefter Gamer i dag med denne artikkelen, latterlig å se så mangen rundtomkring lovprise natal som noe magisk, som det blir fantastisk å spille skikkelige spill med. Endret 20. mai 2010 av Fenixen Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 For meg er dette noe som ligger og vaker i gimmickdammen, uten noen reell nytteverdig utover tiltrekningskraft for de litt mer uvante spillerne blant oss. Det har rett og slett , i mine øyne, kommet for mange slike "oppfatningskontroller" gjennom tidene, og når man ser på hva vi sitter igjen med i etterkant er det kun enkelte titler til Wii - som jo gjør bevegelsekontroller til sitt eget domene - som gjør dette ordentlig. For min del er det totalt uinteressant å måtte jobbe for å spille, og de gangene jeg kan ligge under dyna på morgenkvisten med bare hodet stikkende over kanten for å se TV'en er da jeg trives best med spilling. EyeToy er interessant nok når man er full, eller når man spiller SingStar. Som jo forøvrig også er ekstra morsom med litt innabords. Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) hehe...Ser ut som om dere gjør Robot dansen på det bildet XD Gleder meg til E3 ja, håper vi får se mer til Natal og Move. Hehe, ja... tenkte noenlunde det samme. Hadde de hatt på seg konsert antrekkene til herr Bangalter og Homem-Christo (Daft Punk) kunne man vel ha trodd at de var ekte vare . OT: Er fremdeles spent på hvor følsom Natal vil være mtp. registrering av små bevegelser. Blir det like responsiv/vellykket som TrackIR til PC'en vil jeg være fornøyd, men så må de også friste meg som gaming fanatiker med spill som inneholder noe annet enn å hive bein til en virtuell hund, o.l. Endret 20. mai 2010 av CosmoK Lenke til kommentar
Prnkstr_InnleggNO Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg vil at Natal skal snakke tilbake til meg med Hal-stemme, eller til nød i samme ordlag som Kevin Spaceys rolletolkning av Gerty i «Moon» Jeg stemmer for Zordon jeg da xD Personlig ville jeg ha foretrukket GlaDOS, Alice fra Resident Evil eller Pierce Brosnan Ellers et spennende konsept. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Jeg kunne tenke meg spill som kombinerer gamepad og Natal. La oss si at du ved å vri litt på hodet kan kikke deg rundt i skytespill, men fremdeles sikte på det samme punktet med våpenet. Eller at du i en breisladd gjennom en sving kan følge veien gjennom sideruta. For ikke snakke om oversikten man da får i flyspill. Youtube Trackir for effekten jeg mener på. Da har mann full kontroll, og fremdeles mange funksjoner som kan knyttes til natal. Hvordan skal man få bedre kontroll av å snu seg vekk fra TV-skjermen? Det blir anderledes enn Trackir, for man sitter mye lenger unna en TV-skjerm enn en PC-skjerm. Man snur seg ikke vekk fra skjermen, som med Trackir gir litt vridning på hodet større utslag på skjermen. Dette kan kalibreres slik at 180 graders vridning (rett ut til venstre til rett ut til høyre) tilsvarer den største vridningen du synes er behagelig når du fremdeles skal se på skjermen. Dette fungerer utmerket med Trackir, og jeg ser ikke hvorfor dette skulle være noen forskjell på Natal så lenge den kan plukke opp hodebevegelsene. At man sitter lenger unna skjermen betyr lite, spesielt etter som en TV skjerm også ofte er betydelig større enn en pc-skjerm. Selv bruker jeg en 52" til pc/konsollspilling, og jeg sitter med hodet ca 1.5m unna skjermen. Så jeg kunne i alle fall tenkt meg denne funksjonen Endret 21. mai 2010 av Serpentbane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå