Fallingwater Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Etter at jeg la inn xp har jeg bare to oppløsninger å velge mellom. 1024 og 800. Jeg kjører nyeste nVidia drivere. (ikke lekkede) På et MSI gf2 pro. Hvorfor får jeg ikke velge noe annet? (skjermen støtter seff andre oppløsninger) Dessuten får jeg ikke tv-uten til å virke. Jeg prøver å velge tv som skjerm. Da kommer den vanlige meldingen om at 15 sek går den tilbake til normal hvis ikke alt funker. Jeg trykker ok. Skjermen blir svart i 2 sec. så returnerer den til monitor på pc uten noen reaksjon på tv. Kan det være at den vil gå ned til 640*480? noe som ikke "støttes" av pc'n min for øyeblikket. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Har opplevd at hvis TVen ikke er koblet riktig til TV-utgangen på skjemkortet, så får man ikke velge annet enn 1024 og 800 slik du beskriver. Hva slags kabel (evt overganger) bruker du mellom TV og PC? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: Har opplevd at hvis TVen ikke er koblet riktig til TV-utgangen på skjemkortet, så får man ikke velge annet enn 1024 og 800 slik du beskriver. Ja, men det står mellom de to hele tiden. Ikke bare når tv en er kobla på. Jeg bruker en lang s-video kabel. Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Grunnen til at TV'n ikke funker er at Windows XP ikke støtter lavere oppløsning enn 800x600 , jeg anntar at TV'n din kjører 640x480 . _________________ Mvh. Lars Erik Du er ikke mann før du veier 0,1 Tonn ! [ Denne Melding var redigert av: negerhenriksen på 2002-02-04 14:03 ] Lenke til kommentar
ebe Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hvis du velger skjerm-instillinger og settings (det bildet du velger oppløsning), får du da opp en tegning av begge skjermene (TV og PC) med et 1-tall og 2-tall? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Nei tven vil ikke la seg velge. dvs. jeg kan merke av at jeg vil bruke tv, men så prøver den å iverksette det. Da blir skjermen svar i 2 sec, og så returnerer det til vanlig. Slik kan gjer gjøre tusen ganger uten at det har noen effekt :wink: Lenke til kommentar
ebe Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Last ned TVTool fra tvtool.com og sjekk om du får 640*480 med det programmet. Det negerhenriksen sier stemmer ikke. Jeg har kjørt lavere enn det i Xp med et GF2-kort. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: Grunnen til at TV'n ikke funker er at Windows XP ikke støtter lavere oppløsning enn 800x600 Hæ? støtter den ikke lavere en det? Men jeg skulle kunne kjørt 1280*1024 da.. Quote: jeg anntar at TV'n din kjører 640x480 . PAL Lenke til kommentar
Murdock Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Tror ikke TVTool funker under XP, bare for å unngå ekstra frustrasjon..... Lenke til kommentar
ebe Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: On 2002-02-04 14:28, Murdock skrev:Tror ikke TVTool funker under XP, bare for å unngå ekstra frustrasjon..... jo, det gjør det Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 TVtool? Lenke til kommentar
ebe Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 ja, last ned det og sjekk om du får lavere oppløsning. http://www.tvtool.com Lenke til kommentar
ebe Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 ja, last ned det og sjekk om du får lavere oppløsning. http://www.tvtool.com Hent ned shareware versjon 5.5.3. for å sjekke dette [ Denne Melding var redigert av: ebe på 2002-02-04 14:32 ] Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Fikk det endelig til å funke ved hjelp av tvtool! Takk ebe og alle andre. Forum ownz! Lenke til kommentar
ebe Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 men den 5.5.3. versjonen er shareware og fungerer bare i 10 min av gangen tror jeg. du kan jo prøve den som er freeware. poenget med at jeg sa du skulle laste det ned var å finne ut om kortet ditt kan kjøre lavere enn 800, og det har vi jo bevist. problemet med at du ikke får endret oppløsningen i setting kan jo være driverne. last ned de nyeste eller legg inn de du har på nytt. det SKAL fungere å få opp 640*480 i Windows XP :smile: lykke til :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå