Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Headsett til radio

Anbefalte innlegg

Hei sann,

Broren min, en kamerat og jeg har tenkt å sende et lite radioprogram én gang i uka for de spesielt interesserte i online managerspillet Hattrick.

I den forbindelse trenger vi noen headsett med mikrofoner, helst med hovedfokus på mikrofoner som gir en OK lydkvalitet. For det første, noen som aner hvordan det fungerer å ha tre headsett plugget i på én gang? Jeg har vel allerede regnet ut av vi trenger USB, i hvert fall to av oss, ellers vil det ikke være mulig at alle kobler seg inn på samme PC.

Vi tenker å kjøpe noe OK i prisklassen 150-700 kr. Helst så billig som mulig, men om det ikke er mulig å få tak i et headsett med en god mic uten at det koster godt over 500, så vil uansett taket være på 700 for vår del.

Jeg har snusa litt rundt på forskjellige merker og modeller og har vel kommet frem til disse som hovedkandidatene:

Steel sound 5Hv2

Creative Fatal1ty HS-1000

Creative HS-900

Dette er vel hovedkandidatene hittil, men er veldig åpen for andre forslag. Jeg har også veldig lyst på et trådløst headsett, men et trådløst headsett med mic som samtidig gir god lyd og har en mic som fungerer nogenlunde greit er utrolig vanskelig å oppdrive har jeg funnet ut. Noen som vet om disse er noe gode?

Creative CTHS1200

Setter pris på alle innspill!

Mvh,

Jørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja vel, da har vi gått til innkjøp av ett Creative HS-900 og ett Creative HS-1200, mest for å teste de og se om det funker å kjøre to USB-headsett samtidig. PC-er er dessverre ikke smarte nok per dags dato til å kjøre lyd ut og lyd inn fra flere eksterne komponenter på samme tid. I hvert fall ikke via USB. Det vi har funnet ut da kanskje vil funke er å kjøpe headsett med minijack og en splitt. Creative HS-1200 ga veldig god lyd, men da vi prøvde det på MSN fikk jeg klager på at micen var lav og ga en rar klanglyd som vedvarte hver gang jeg snakket. Da jeg gjorde en innspill i standardinnspillingsprogrammet som følger med Windows, så funket det helt uten problemer.

Noen som har noen headsett med minijack å anbefale? Helst bare med én jack for lyd og mic i samme; ikke to som noen har. Det viktigste er igjen en god mic.

Noen som har noen anelse om hvilken type kobling dette headsettet bruker: Sennheiser PC 230? Jeg har søkt på Google og nesten overalt, men det finnes ikke tekniske spesifikasjoner på det! Utrolig merkelig og jeg vet ikke helt hva det betyr. Er det så nytt at det ikke finnes info om det eller er det på vei ut av produksjon?

Og igjen; alle innspill tas i mot med stor takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...