Gå til innhold

Hvilket lydkort til hjemmestudio?

Anbefalte innlegg

Hvilket lydkort til hjemmestudio?

Jeg skal ha meg et nytt lydkort som i tillegg til vanlig spilling og musikklytting også skal brukes til et hjemmestudio.

Har kikket på creative audigy 2 platinum Ex. men får ikke bestemt meg.

Jeg vil helst ikke gå over 3000,-

Håper det er noen som har litt freie på dette her.

Takker for alle svar.

Hilsen ivrig nybegynner :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen må vel vite litt om dette.

Jeg trenger ikke det råeste kortet, men det bør være ganske bra.

Håper noen svarer på denne.

Glem Creative til det bruket.

Det kommer an på hva du skal ha av inn/utganger etc. - Men jeg vil anbefale kort fra M-Audio i den prisklassen - de er meget bra og har også solide drivere, - litt avhengig av hva du trenger av innganger og utganger så kan du kikke på Delta serien deres.

Skal du ha et "consumer" kort som også _kan_ brukes til enkelt hjemmestudio kan du titte på Revolution 7.1 kortet deres.

ta en titt her, eller ring de...

http://www.procom.no/

Lenke til kommentar

Styr ihvertfall unna Creative, der er gadget-faktoren prioritert høyere enn lydkvalitet (ihvertfall på opptak).

Du får et M-Audio Delta 44 for rett i underkant av 3k, det er direkte beregnet på hjemmestudiobruk, har du god mikrofon og mikser kan du få kanonlyd med dette. Det er ikke midiadapter på kortet, så det må du ha utenom (Har du integrert lyd på hovedkortet ditt har du det sannsynligvis allerede).

Du kan eventuelt se på M-Audio Audiophile 2496 til rundt 2k, da slipper du ekstra midi-adapter også.

Jeg vil ikke anbefale M-Audio Revolution til studiobruk, tror de to andre her lager betydlig bedre lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...