Gå til innhold

Verdens største harddisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fortsatt litt problemer med å fylle opp min 500GB harddisk jeg. =P

Klart behov varierer, men jeg mener at for de konsekvente er en 80GB SSD faktisk nok. Det er så enkelt som at man bruker Spotify til musikk, sletter eller overfører filmer etter at de er sett, og kanskje sletter de spillene man vet at ikke vil bli spilt i den nærmeste fremtiden (saven tar man selvsagt vare på, og det går kjapt å reinnstallere på SSD). Med disse forhåndsreglene har jeg med 5 års kompilert arbeid bare brukt 60GB av harddisken, operativsystem inkludert!

PS: Synes ikke det er en dårlig utvikling. Sier bare at noen gjerne kan spare noen hundrelapper på å kjøpe litt mindre, hvis det for dem ikke er nødvendig med så mye plass.

Lenke til kommentar

harddisken forsvinner snart når høyhastighets SSDene tar over. De er både sikrere og stille under bruk fordi det ikke er noen bevegelige deler som den tradisjonelle harddisken har. Det betyr at de gir fra seg mye mindre varme som fører til en kaldere og stillere pc. Negative sider med SSD: Dyrt + lite lagrinsplass for pengene. Men det vil nok ikke vare mye lengre. Fant denne videoen på youtube av en rask SSD (ikke den raskeste men veldig rask) http://www.youtube.com/watch?v=lqKv-Yeg7ao det er en Intel X25-E SSD. Se hvor raskt pc-en starter og skrur seg av.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...