Gå til innhold

Spill man kan spille uten størm

Anbefalte innlegg

Trenger ikke så mye tolmodighet så lenge du er interisert i historie, lærdommen kommer automatisk når man driver med slikt, og malinga kan ta så kort tid som du vil, du kan til og med kjøpe ferdig malte figurer som du ikke vil bruke tid på å male selv,

Ferdig malte figurer starter på $1 for fine figurer, du får til og med veldig fine og større figurer for $2 stykket, eller ca. 12 kr, figuren det er veldig billig, da umalte figurer i samme størrelse kan koste så mye som $2.5 så her er det altså mulig å få malte figurer for mindre enn hva umalte koster. uten at figurene er dårligere eller dårligere malt.

Men du kan også finne super malte figurer der du metaler 1000kr for 24 infanteri eller 12 kavaleri,

Så du kan få det man vil utifra hva man betaler.

Og det er ikke bare Napoleons krigene man kan holde på med, finnes figurer for alle kriger fra 5000 f.ks til i dag, Romere, Vikinger, Riddere, mongolger, engelske borgerkrigen, 30 års krigen, spanske arvefølge krigen, 7 års krigen amerikanske revolusjonen, carlist krigen, krim krigen, amerikanske borgerkigen, zulu krigen, fransk prøysiske krigen, WW1, russiske revolusjonen og borgerkrigen, WW2, Korea, Vietnam, teoretiske kald krig kriger, falklandsk krigen libanon, bosina, gulf krigen, somalia, afganistan, irak,osv osv. Bare for å nevne noen, du har også, westen, og noair, div fantasi og sci fi osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg drev med Ringenes Herre "warhammer" og også litt tradisjonell warhammer og 40K. Jeg greide dog aldri å male store hærer. Greide maks kanskje 10 like figurer før jeg gikk lei. Jeg var flinkere til å male helter for da fikk jeg se resultatet raskere og kunne gjøre meg ferdig uten og måtte tenke på at jeg skulle male 20 +++ like figurer til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg drev med LOTR en del for noen år siden og malte sikkert godt over 600 figurer. Dessverre forsvant deler av interessen etterhvert. Interessen forsvant vel egentlig ikke når jeg tenker meg om, den gikk bare over i interesse for landskapet fremfor figurene. Brukte etterhvert mye mer tid på å lage landskap andre kunne spille på, både modulære og litt mer spektakulære permanente brett. Synd jeg aldri tok noen bilder av verken figurene eller brettene, men jeg vurderer å begynne og lage brett igjen. Har litt bedre ressurser, plass og evner nå enn før.

Av de 600+ figurene mine var det vel en fungerende Dverg-hær, en High-Elf hær med diverse wood-elves, Mordor, Isengard, Rohan og Gondor. Favoritten må ha vært dvergene. De små, men latterlig tykt pansrede muskelbuntene var steintøffe tvers igjennom og rustningene deres i rent metall var en fryd å male. Nå ligger flesteparten hos forskjellige kompiser jeg ikke har så mye kontakt med, men jeg liker å tro at de er mer nyttig der enn her.

Jeg har vel bare en Aragorn og en Balrog igjen her hjemme nå tror jeg. Tok noen bilder av dem for anledningen:

th_Balrog.jpg

th_Aragorn.jpg

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet det. Pengene er det ikke så farlig med så lenge jeg kan få solgt de til mer eller mindre samme pris som materialene koster. Problemet nå er plass. Når jeg nå flytter mot jul/nyttår vil jeg kanskje få en garasje jeg ikke har noen bil til enda, og selv med en bil vil det vøre nok plass der til å styre med brett. Vi får se hvordan det går, men jeg håper at jeg kan komme i gang igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Størrelse er det på disse?

Du er en kløpper til å male slike figurer, og fargene er historisk riktige i tillegg om jeg kan tippe? Fikk lyst til å male litt Warhammer 40k igjen jeg nå ^_^

EDIT: Skal se om jeg får lagt opp noe bilde av de figurene jeg er mest fornøyd med. Men jeg har ikke noe kamera å ta bilde med (Hvis vi ser bortifra mobilkamere, det er ikke noe bra) så jeg får vente til broren min kommer innom en tur.

Endret av Xifi
Lenke til kommentar

Oi, dette drar fram litt minner. Hadde selv noen figurer fra Ringenes Herre. Orker, Urukhai, og en del soldater fra Gondor/Minas Tirith. Spilte ikke så mye, syns det var morsommere å male dem. Kan prøve å ta noen bilder av de få figurene jeg ennå har, og legge dem inn her :) Om det er ønskelig. Men du er dyktig å male, hadde aldri særlig tålmodighet til å gå inn på ansiktene, syns det var for vanskelig.

Lenke til kommentar

Størrelse er det på disse?

Du er en kløpper til å male slike figurer, og fargene er historisk riktige i tillegg om jeg kan tippe? Fikk lyst til å male litt Warhammer 40k igjen jeg nå ^_^

EDIT: Skal se om jeg får lagt opp noe bilde av de figurene jeg er mest fornøyd med. Men jeg har ikke noe kamera å ta bilde med (Hvis vi ser bortifra mobilkamere, det er ikke noe bra) så jeg får vente til broren min kommer innom en tur.

Ja, de er alle malt historisk korrekt, det er britiske fusiliers, franske linje, franske legere, russiske musketeerer både fra 1807 og 1812 perioden, det er russiske jegere, russiske dragoons, russiske kossaker, franske chessurs, franske hussar, prøysiske musketeerer fra 1806 og prøysiske landwehr fra 1813

Ja ta bilder av figurene dine

De er ca. 2cm høye fra skoene til hatten,

Oi, dette drar fram litt minner. Hadde selv noen figurer fra Ringenes Herre. Orker, Urukhai, og en del soldater fra Gondor/Minas Tirith. Spilte ikke så mye, syns det var morsommere å male dem. Kan prøve å ta noen bilder av de få figurene jeg ennå har, og legge dem inn her :) Om det er ønskelig. Men du er dyktig å male, hadde aldri særlig tålmodighet til å gå inn på ansiktene, syns det var for vanskelig.

Ja ta bilder og post dem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...