Gå til innhold

Age of Conan i dag, sammenlignet med release?


Anbefalte innlegg

Jeg er nok en av veldig mange som gledet meg stort til Age of Conan skulle bli sluppet, som satt klar flere timer før serverne ble åpnet og ventet for å starte det hele!

 

 

Men som mange andre med meg ble jeg svært skuffet, det som skulle være noe av det største og mest revolusjonerende innen MMO-spill, ha DirectX10 effekter og det hele viste seg å ikke inneha DirectX10 ved release overhode og det som så ut til å være et utrolig gjennomført spill de første 20 nivåene ble fort en utvanna suppe, med massevis av BUG's som aldri så ut til å bli fikset, DirectX10 effekter som ble lovet som ble utsatt i det uendelige og det hele ble tilslutt for mye når du nådde level 40+ og oppdaget at du faktisk måtte grinde monstret i flere nivåer før du fikk nye området og oppdrag.

 

 

Må jo helt ærlig innrømme at det var noe av det beste jeg har spilt av MMO-spill de første 20 nivåene i start området, områdene var vakre, ytelsen var stabil, voice-over på samtlige NPC'er og oppdragene var nokså varierte og jeg satt igjen med et utrolig godt inntrykk, noe som egentlig hele verden gjorde da spillet fikk vannvittig gode anmeldelser verden over av anmeldere som ikke hadde kommet seg stort lengre enn nivå 20.

 

 

Men jeg merket jo fort at jo lengre ut i spillet du kom, jo mindre gjennomført og mindre innhold ble det, selv hele områder var jo direkte uspillbare fordi hele spillet krasjet så fort du entret områdene.

 

 

Dette kombinert med et crafting system som strengt tatt ikke fungerte overhode, bortsett fra det at du kunne sette opp en guild by som ikke kunne bli brukt til noe som helst egentlig og en travling som var håpløs hvor det å ta selvmord å spawne ved andre graveyards faktisk nærmest ble en nødvendighet om du ikke ville gå deg ihjel av kjedsomhet på veien igjennom langstrakte området fikk meg fort til å glemme hvor behagelig og gjennomført spillet var i starten, det var akkurat som hele fokuset fra utviklerne var å få optimalisert starten som gav spillet et gjennomført førsteinntrykk var i hovedfokus og at innholdet utover i spillet hadde blitt fullstendig bortglemt i forbifarten og rett og slett ikke var ferdig i tide?

 

 

Typiske eksempler er også det avanserte PVP-systemet, DirectX10 effekter osv som vi så ingenting til ved release?

De kritiske feilene som også var i spillet, området som krasjet og oppdrag som rett og slett ikke lot seg fullføre så ikke ut til å bli fikset med det første heller, og jo mer de første å rette opp i ting, jo flere nye problemer oppsto? Det virket som Funcom virkelig hadde tatt seg selv fullstendig vann over hode?

 

 

 

 

 

Det store spørsmålet er om tingene har falt på plass nå, er feilene luket ut og spillet "polert og ferdig" som det burde vært tilbake da spillet ble utgitt? Eller ser vi fremdeles mye av det samme? Sliter Funcom fremdeles med ineffektivitet når det kommer til å legge inn nytt innhold og rett på feil som dukker opp i spillet? For det er jo faktisk en veldig viktig del av MMO-spill å være rask og effektiv med å rette opp i feil som måtte oppstå og legge til nye og interessante ting som spillere kan henge fingrene sine i, og selv 1-2mnd etter release så kunne ikke jeg seg stort til innhold som faktisk var lovet ved release, eller oppretting av relativt kritiske feil som var i spillet fra dag en?

 

 

Det er jo liten tvil om at spillet har potensiale, men er barnesykdommene og formkurven til spillet begynt å nærmere seg sitt potensiale og de enorme lovnadene vi fikk før release, eller er det mye av det samme gamle?

 

 

 

Det er et par irritasjonsmomenter som jeg er stygt rett for at alltid vil være der, som et nokså håpløst travling system, dette med at spillet er sammensatt av så ufattelig mange soner / instancer så du må laste inn nye områder støtt og stadig, men jeg håper da hvert fall at du nå havner i samme "sone" som de du faktisk er i gruppe med i spillet? For selv ikke det var en selvfølge ved release, du kunne stå på nøyaktig samme sted som to av de andre som var i gruppe med deg uten å se fnurten av dem på grunn av du selv hadde blitt kastet inn i sone1, mens de var kastet inn i sone3 og sone5, noe som for meg er og blir et helt håpløst system.. En ting er mye lasting og heftig soneinndeling for å ha mulighet for såpass god grafikk i et MMO-spill, men at du da attpåtil skal spre spillerne utover forskjellige soner innenfor ett og samme området så spillere på en server faktisk blir delt inn i alt fra 6-12 forskjellige soner av en sone ødelegger mye av poenget med et MMO-spill om du spør meg.

 

 

 

 

Jeg vurderer nå sterkt å plukke opp Age of Conan igjen å gi det et nytt forsøk, men er det virkelig verdt det?

Jeg vil selvsagt ha en tøff kamp med å bekjempe det dårlige førsteinntrykket jeg fikk, det vil nok alltid sitte friskt i minnet og det skal nok ikke så alt for mye til før den vonde bi-smaken dukker opp i ganen igjen.

 

Men jeg og kjæresten vurderer som sagt sterkt å sette oss ned å prøve oss på Age of Conan til helgen, hun har jo heldigvis null erfaring med Age of Conan, eller MMO-spilling generelt egentlig med unntak av ca totalt 9-10timer med World of Warcraft for ca 14dager tilbake som til min store begeistring slo an veldig, så hun nå er veldig positiv til MMO-spilling og faktisk av egent initiativ spør som vi skal sette oss ned og spille.

 

Men jeg har litt lyst til å legge fra meg World of Warcraft frem til Cataclysm kommer til vinteren, men jeg har samtidig lyst til å sette meg ned å spille et eller annet spill med henne og da kommer Age of Conan opp som et høyst aktuelt alternativ, spesielt siden hun er såpass fersk i gamet og jeg selv finner Age of Conan (hvert fall fant) endel mer "casual" vennlig enn World of Warcraft når jeg spilte tilbake i tiden, samtidig som hun er en kunstner og virkelig verdsetter pene og korrekte omgivelser, nøyere customization av karakterer osv som du ikke akkurat finner så mye av i World of Warcraft for å si det sånn, også har hun ingenting i mot nakenhet, pupper, voldelighet og røff dialog i spill!

 

 

 

 

Derfor lurer jeg på om det er noen som kan beskrive litt hvordan spillet har forandret seg fra release og frem til nå, har det blitt drastiske forbedringer? Hva har eventuelt forbedret seg? Hvilke irritasjonsmomenter kan vi eventuelt forvente oss, hva er ulempene med spillet disse dager? Hva kan jeg glede meg til nå, som overhode ikke var i spillet sist jeg spilte?

 

 

 

Også over til noe helt annen, nemlig Rise of the Godslayer og dets virkning på spillet..

Har jo naturligvis fått med meg at det nettopp har kommet ut en stor utvidelsespakke til spillet, men er litt usikker på om jeg ser på dette som noe positivt i det hele og store, etter å da hatt ganske så dårlig erfaring med Age of Conan release, så ser jeg jo for meg at det kan bli mye av det samme med utvidelsen hvor det er mye feil som må rettes opp i og det rett og slett kan være en utvidelse som har blitt sluppet 1år for tidlig fordi Funcom trengte mer penger i kassa? Noe jeg ikke håper er tilfellet, men tanken slår meg jo ettersom det på mange måter var det konklusjonen ble etter å ha spilt spillet ved release.

 

 

Jeg tenkte jo også bare å kjøre 2x Trial kontoer for meg og kjæresten til å stare med, ettersom jeg har forstått så er det jo faktisk ikke noen begrensing på trial kontoer i Age of Conan slik det er i blant annet World of Warcraft? Ingen begrensing i form av maks nivå, maks grense på penger eller noe? Altså en trial konto gir deg syv (eller er det ti?) gratis dager med spilling, hvor du spiller spillet akkurat som om du skulle eid fullversjonen? Hvis dette stemmer så er jo det ypperlig, men det jeg lurer på er at ettersom prøveversjonen ikke inneholder Rise of the Godslayer, vil det da være ting vi mister mens vi spiller? Har ikke sett noe informasjon om nye raser eller klasser, men det kan jo godt være at vi mister noen customization muligheter (noe jeg vet kjæresten ikke vil like blant annet), kan være at vi mister endel innhold og oppgrader osv.. Eller legger ikke utvidelsen til noe som helst nytt i de lavere nivåene som gjør at vi overhode ikke vil merke noe forskjell på å spille de første 15-30 nivåene med eller uten Rise of the Godslayer aktivert?

 

 

 

 

Det siste spørsmålet blir jo det samme gamle "hvilke klasser og raser skal vi / burde vi spille".

Dette er jo et spørsmål som blir stilt om og om igjen, og jeg selv er ikke noen særlig stor fan av å stille slike spørsmål, men det er litt annerledes når du skal velge ut to klasser som skal spinne sammen hele veien, vi kommer aldri til å spille når vi begge ikke kan, så vi kommer til å spille i gruppe all the way og da er det jo greit å finne noe som faktisk fungerer greit sammen!

 

Når jeg spilte ved release satt jeg igjen med følelsen av spellcasters generelt var både overpowered (med unntak av demo som hadde en haug av bugs og knapt fungerte som klassen skulle) og langt enklere å spille ettersom du overhode ikke hadde noen comboer å ta hensyn til, det blir kanskje kjedeligere i lengden da det "interessante og nyskapende kampsystemet" aldri kicker inn, hvert fall ikke når jeg prøvde noen low-level spellcasters, men det var hvert fall sett på som en vannvittig stor fordel ved release at du ikke kunne misse på comboer og bare måtte forholde deg til å "trykke på knappen" som i hvilket som helst annet spill.

 

 

Er det fremdeles slik at spellcasters blir sett på som enklere å spille på grunn av dette? Og at dette fremdeles gir dem en liten fordel fremfor meele klasser? Eller har det skjedd noe med spillet som har rettet på / snudd om på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke testet expansionen og spillet på 4-5 måneder. Men spillet er egentlig knallbra. Det som fikk meg til å stoppe hver gang jeg aktiverte kontoen var balanse. Hele tiden store guilds som samarbeidet med å drepe meg som var alene. Da satt jeg der og ble veldig sint over at all kamp er i sanntid. Jeg kom vel til konklusjon at jeg aldri skal røre et MMO mer om det ikke foregår alt i sanntid. Når alle kamper er avhengig av stats og level så blir det misbrukt. Jeg vil komme i en kamp der jeg faktisk kan ta 2-3stk pga jeg er god, har bra reaksjonsevne og flink med bevegelsene.

 

MMO rushet er ikke for meg, å være god pga level og stats betyr ingenting. Kor kult hadde det ikke vært å hatt slags avansert Rune spill hvor alt foregår i sanntid med fysikk i en stor åpen verden ? ahhhh

Lenke til kommentar

Klipper inn svaret mitt fra et annet sted, så andre kan nyte av det også.

 

----

 

oi, oi, her var det en del å svare på...

 

Jeg orker nok ikke å svare på alt i dag, men skal ta noen punkter i første omgang da du har tatt deg svært god tid til så skrive innlegget tenker jeg!

 

Letteste og enkleste svaret er "Kjør Trial og test selv!" men du spør litt mer en det trial dekker også ser jeg. Så da setter jeg i gang:

 

 

DX10 kom i andre halvdel av 2008 en gang, og jeg har kjørt med DX10 "ever since" for å si det slik. Ytelsen er ikke 60 FPS all around med min PC, men jeg ligger for det meste på 30-40 FPS tror jeg. Lavere i sonene/områdene jeg har svært god utsikt, og langt over i mindre områder.

DX10 var tungt i starten, men har blitt forbedret/utvidet i flere omganger, så det fungerer bedre i dag enn i 2008. Jeg har kun krasjet 2-3 ganger siden jeg startet å spille, og alle krasjene mine var i 2008/starten av 2009. (Vista 64-bit å takke mon tro?)

 

 

De første 20 nivåene er legendariske ja, men ikke på samme måte for alle. Noen emner det var et svakere punkt av spillet (tro det eller ei) så meningene er mange her. Jeg mener det var en nydelig intro, men forventet ikke at dette skulle fortsette utover lvl 20, siden det var annonsert lenge før release. Post lvl 20 har det vært flere meninger, alt ettersom hva man er vant til her. Nyere MMO spillere er vant med å bli servert quests igjennom hele prosessen, mens eldre spillere er vant til å grinde litt/svært mye! (Funcom har jo AO!) Tidene har jo forandret seg og dette måtte jo Funcom innse, mange mange quests ble lagt til i tiden etter launch. Så jeg kan si dette om post lvl 20 områdene:

 

20-40 Her er det så mange quests at du vil aldri klare å gjennomføre alle på en figur innenfor nivået, ferdig med den saken! I veste fall kan du bli nødt til så oppsøke mer enn et område post-Tortage hvis du ikke klarer å utnytte områdene fullt ut.

 

40-50 For meg gikk dette uten noen problemer, men jeg er vant med å drepe det jeg kommer over, og ikke snike meg utenom fiendene for å spare tid, jeg tjente mye på dette merket jeg ofte!

 

50-60 Her kom det store endringer med Ymir`s Pass i Oktober/Nov 2008 som sørger for at ingen noensinne vil mangle quests i dette området. Jeg gjorde det ihvertfall ikke!

 

60-70 Ymir`s Pass fungerer utover 60+, og gjør dette nivet enklere, så her bør det ikke være noen problemer.

 

70-80 Her var vel den verste grinden før, da de siste nivåene krevde mye XP, og det var kun ett område. Særlig på slutten var det ille for mange. Funcom la til området Tarantia Commons i 2009, som starter på ca. lvl 76-78 et sted, og hjelper deg til lvl 80. Det skal nevnes at det er noen som har problemer på 70-80 i dag, men mange har det samtidig ikke. Hva er forskjellen mellom dem? Hvem vet!

 

 

 

*********hente litt mer drikke for å skaffe energi til skrive mer*********

 

 

Crafting ja...

 

Var en del klager her, både på Gems og betydning av gear i 2008. Kort historie; Gems ble nerfet, og betydning av Gear ble endret i sommeren 2009, så det er mye mer gjenkjennelig nå.

 

Guild city har innvirkning på guildet og mulighetene, samt at nå har man Guild reown, som gir en horde av nye muligheter som forbedrer brukbarheten for medlemmene. Culture gear var før expansion det beste gear en kunne skaffe seg pre-raid i spillet, og det kunne kun craftes.

 

Traveltime og Age of Conan :

På grunn av en patch i 2009, og flere forbedringer av systemet, så er det ingen i dag som dør for å reise. Tvert imot i dag så KLAGER spillerne (noen av dem) på at det for raskt/enkelt å reise i spillet og etterspør lengre reisetid, mens noen er glad for forbedringene Funcom har gjort. Pick your side sier jeg bare, men nyt ordningen som lar deg reise raskt igjennom områdene i spillet.

 

Problemer som vedvarer:

Ved hver større patch, så er det en del problemer i starten for mange, men jo lengre tiden går, så løses disse igjen. Ser ut som hver gang FC fikser/legger til noe så skaper dette komplikasjoner, men så er jo kildekoden i spillet på 8 millioner linjer (per 2008!)

Noen sliter nesten ikke noe (Vista 64 bit igjen mon tro?)

 

De fleste problemene har blitt løst i spillet, selv om du sikkert alltid kan peke på noe smått som ikke har blitt ordnet siden ressursene til teamet er begrenset pga FCs andre prosjekter krever sitt det også.

 

Kritiske feil i spillet og barnesykdommer var et stort problem ved launch, og de første 3-9 månedene for mange, selv så trengte jeg ny PC, så når jeg startet å spille så hadde jeg ingen problemer, men så hadde jeg en splitter ny PC som aldri knelte heller.

 

AoC var kravstort, og er relativt kravstort fortsatt, men pga forbedringer, så kan mange flere spillere nå nyte det med stadig lavere maskinvare og nedsetting av innstillinger. Merk bare at man ikke får det megavakkert med et 4 år gammel 3D kort, da det vil være litt naivt.

 

De fleste problemene (les: et sted mellom 90-100%)ble løst i starten av 2009 for mange, men det er alltid noen som sliter, enten det er md lavere PFS eller pga innstillinger de ikke får til. Det er vel hva tech support er for.

 

Dreamworld Engine er en kraftig motor for Funcom, men den skaper hodebry for spillere, da den krever svært mye mer enn det mange forventer at den skal kreve av deres PC. For å gjøre dette enklere, så har man da Playfields i spillet (Soner som White Sands)som kan befolkes av et viss antall spillere, før det kan bli stressende for både maskiner og server å behandle, da deler den seg i to deler for å gjøre saken greiere. Nå Som expansion er i gang er nå flere versjoner av startområdene igjen da mange nye lager nye figurer. Før release av expansion var det ofte 1-2 av de fleste områdene da det var færre aktive.

 

Som før er det mindre områder i Tortage, og større områder jo lengre du kommer. De nye expansion områdene er også designet på en helt annen måte enn tidligere, da mange følte seg fanget i orginalspillet, så de er så å si 100% åpene og ganske store.

 

Hadde Funcom brukt lavere grafikk (betydlig lavere) så hadde det sikkert vært mulig med en større verden, men slik er det ikke. Husk at selv WOW er egentlig inndelt i soner, men de loader mens du flyr/rir/går inn i dem "on the fly" da de krever mindre. Så det handler om valg, og hva spillere liker å oppleve. Jeg venter gjerne for litt ekstra kvalitet på opplevelsen (IMO)

 

-----------------

 

Det er definitivt verdt å forsøke en gang til med spillet, selv om det betyr å spille igjennom Tortage en gang til også. Du er ikke den eneste med dårlig bismak i munnen, bare les litt rundt på engelske forum selv. Mange som hadde minst like dårlig opplevelse som deg, som har forsøkt igjen nå før expansion og tidligere, og flere av dem måtte bite det sure eplet og banke i bordet på at spillet var av en helt annen verden enn det de opplevde i 2008. De som fortsatt er kritiske er PvP elskere som mener det er litt tomt for dem fortsatt, men det kommer vel i de neste 6-12 månedene mer der da expansion skulle være 100% PvE.

 

Når du og din kjære tar frem spillet til helgen så anbefaller jeg først og fremst å velge en ren PvE Server, slik som Crom f. eks. for best mulig startopplevelse. Hvis du ønsker mer PvP så kjører man Fury, men ikke gjør det fra dag en, mange har fått et negativt inntrykk av AoC på PvP servere. Er en ganske nådeløs stemmning.

 

Hva du kan forvente deg av endringer kommer helt ann på når du sluttet, men denne helt splitter nye artikkelen kan hjelpe deg:

 

http://www.massively.com/2010/05/16/age-of-conan-anniversary-retrospective/

 

Les også kommentarene der for mer tips.

 

Denne siden tar for seg alle endringene steg for steg forklaret på en enkel måte:

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=publish.show&func_id=1109&table=PUBLISH&template=news_features_game&selected=1109

 

Backup websider:

http://support.ageofconan.com/article.php?id=185

 

Rise of the Godslayer er en bra utvidelse, og den er relativt stabil. Noen har problemer med krasjer, mens andre sliter med performance pga store områder i expansion. Innstillinger av settings, og det å spille litt hjelper da kartet laster mer ned når man spiller, så det går fortere jo lengre man spiller på området. Uansett, så er det fra lvl 20-40 det nye området dekker før lvl 80+ så du går ike glipp av mye, og orginalområdene er mer enn bra nok hvis du likte dem.

 

Trial kontoer ja, her kan det være noen feller. Det er nemlig flere versjoner av trials nå, hvor den ene er begrenset, mens den andre er ikke det. Unlimited Trial er for lvl 1-20 så lenge du gidder å spille, men man får ikke forlate Tortage under her. Hvis man får tak i en buddy key, så mener jeg at men fortsatt kan forsøke standard trial, som er mindre begrenset, og man kan fortsette utenfor Tortage. Pga beskyttelse mot Goldsellers, så kan man ikke snakke i Global og kanskje ikke sende tells i Trialmode så pass opp hvis dette er viktig for dere. Dere kan lese global, men ikke delta. (Litt usikker på praksis her da jeg aldri har vært i trial selv)

 

Nå kan jeg nevne at Rise of the Godslayer selges med orginalversjonen som følger med, så hvis man skal kjøpe spillet, kan man like godt ta med expansion da det selges til en rimelig pris fleste steder. Da trenger man bare patche 500-900 mb et sted, mens jeg måtte patche nesten 4 GB. Da får du med alt fra dag en, og alt av features som Alternative Advancement fra lvl 20. Offline leveling har begge spillene.

 

Så pass på at dere setter av tid til oppdatering ved start, og ikke gjør det først til helgen, da forsvinner den fort til venting. Spillet tar ca. 30GB med expansion, og litt mindre uten (25GB+)

 

---------------------

Når det gjelder klasseduoer, så fungeres det aller meste i spillet da alle healere også kan sparke ganske godt fra seg, så prøv det som smaker best. Alle soldatklassene kan tanke i en eller annen forstand, og klassen som sist fikk en oppdatering er Assasins. Neste i tur er Guardians og Rangers så de vil bli bedre fremover.

 

Kjenner godt til caster dilemmaet i spillet ja, men de fikk en grunnleggende "nerf" som gjør at de ikke lengre slipper så lett unna, og når assasins ble sterkere, og alle soldatene fikk tilgang på tyngre armor så ble oddsen forbedret kratig tror jeg.

 

 

Da tror jeg at jeg har dekket ca. 90% av det du lurte på ihvertfall. Noen siste spørsmål?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det som hovedsaklig skremte meg bort i starten var ihvertfall ekstreme memory leaks som gjorde at spillet kræsjet gang på gang. Jeg hadde nettopp kjøpt meg ny PC også så gledet meg veldig som mange andre å spille AoC, så av ren frustrasjon sluttet jeg, og begynte igjen noen måneder etter. Har enda ikke kommet til høyeste lvl da, bare til 59 på min HoX.

Slutta ihvertfall nok en gang pga FC enda ikke hadde rettet mange av de kritiske bugsa og crasha som plaget både meg og mange andre, samt jeg følte noe av det samme som Avean nevner over.. Det at det er Free-for-all trodde jeg igrunn var en bra ting i starten, men når guilds går sammen og camper der man skal queste er ikke særlig kult. PvP er morro det, men at det blir rent ganke kaos der man har 0% vinnersjanse er lite sjarmerende. Så slutta nok en gang og begynte igjen nå nylig da tillegspakken kom ut.

Merka veldig mange gode forandringer, så ble veldig positivt innstilt på det. Droppa HoX'en på Fury (PvP serveren) og begynte en Barbarian på Crom (normal server). Slipper ihvertfall den paranoide følelsen :p prøvde også Assassin som faktisk var ganske gøy, merker at dem gjør en del mer skade nå enn før selvom dem er veldig squishy når man får 2 - 3 mobs på seg omgangen, genial til PvP da.

Må uansett innrømme at jeg begynner å bli litt lei, men kan ha mye med at jeg spiller mye solo. Er i guild, men jeg kjenner ingen venner som spiller det lenger.

Uansett jeg syntes funcom har gjort en bra jobb nå og de nye områdene er pene, selvom det tok litt tid med diverse problemer som har fått meg til å slukne lysten på å spille så mye mer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vel folkens, det er aldri for sent å forsøke. Free trial finnes fortsatt på www.ageofconan.com/trial men det er nok bare Tortage det gjelder mener jeg fortsatt.

 

Ja men ka med character transfer? Jeg kunne tenke meg å flytte mine level 80 Pom og DT til en PVE server. Husker dette kostet penger sist jeg vurderte å gjøre det.

Lenke til kommentar

Vel folkens, det er aldri for sent å forsøke. Free trial finnes fortsatt på www.ageofconan.com/trial men det er nok bare Tortage det gjelder mener jeg fortsatt.

 

Ja men ka med character transfer? Jeg kunne tenke meg å flytte mine level 80 Pom og DT til en PVE server. Husker dette kostet penger sist jeg vurderte å gjøre det.

 

Det koster nok fortsatt penger med mindre det er en free transfer event som har vært ved noen spesielle tilfeller (merges osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...