Gå til innhold

Fredrikstadmann lager film av spill

Anbefalte innlegg

Var litt usikker i vilken kategori jeg skulle putte denne men endte her pga spillet er et pc spill.

Harald Zwart skal altså lage en film av Rollercoaster Tycoon i samarbeid med Atari og Sony. Filmen blir en blanding av cgi og virkelig film.

http://www.f-b.no/kultur/zwart-lager-film-av-dataspill-1.5258844

Selv om jeg elsker Rollercoaster Tycoon og Harald Zwart sitt arbeid er jeg skeptisk til dette prosjektet. Lange Flate Ballær i fornøyelsespark?

Endret av Bocoraton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Üwe Boll er nok misunnelig nå mistenker jeg..

Uansett; det blir jo akkurat hva man gjør det til. Et latterlig valg - yep - men med litt fantasi er det jo ikke umulig å lage en .. brukbar .. film om noen som bygger fornøyelsesparker. Merkeligere ting har landet på film (.. og blitt bra).

For å ta et eksempel - The Truman Show kunne ha vært en filmatisering av The Sims-spillene, og fortsatt vært en god film.

Så la oss heller vri spørsmålet til: hva kan være gode idéer for filmer satt med et Rollercoaster Tycoon-emne?

• Sett fra en parkbruker hvor magiske ting dukker opp etter hvert som du tenker på dem. Disney lager merchandisen.
  • En ond parkskaper som tilfeldigvis bygger onde ting i parken sin som dreper tilfeldige deltagere (Sweeney Todd-versjonen).
  • Wall Street 3 - Det fantastisk spennende miljøet rundt businessen og kjøp og salg av .. eh .. ja. attraksjoner i en park! Labeauruurufff får nok hovedrollen her også.
  • Livet som ansatt spyskraper i en ledende fornøyelsespark... Hver dag mer spy. Mer spy. Oppkast. Spy. Spyle. Spy. Spy. Spy. Tommy Lee Jones blir castet etter In the valley of Elah.
  • Den hyggelige millionæren som har bygd opp en fornøyelsespark og så bare slipper inn alle gratis og lar folk ha det gøy med hva som helst med et par hundretusen ansatte. Adam Sandler spiller hovedrollen som en utilpass forretningsmann som har arvet alt fra sin ukjente far.
  • Steve Martin i hovedrollen som parkinspektør (Zwart burde ha erfaring med dette allerede) og som snubler over parken som vedkommende i tidligere forslag har bygd. Berg- og dalbanen har sagblader på tvers, men Martin mister hatten sin og dukker ned akkurat når vi kommer dit. Latterkule.
  • En magisk fornøyelsespark som ingen har vært i, men alle har hørt om. En konkurranse utlyses hvor folk kan vinne en billett for en fantastisk dag i parken. Alle som jobber der er minimennesker med rart hår og som synger rare sanger. En gutt som heter Charlie spiller hovedrollen.
  • Jeg glemte jo også forslaget som nevnt tidligere; Lange Flate Ballær i fornøyelsesparksetting. Fem kompiser fra Fredrikstad jobber som attraksjonsmekanikere, men holder på å gå konk. De bestemmer seg for å dra til Six Flags-hovedkontoret i USA for å få nye jobber eller lære seg noe nytt. Før de kommer så langt blir de imidlertid oppringt av presidenten i USA (Will Smith) som trenger hjelp til å drepe noen romvesen de har hatt kontakt med (Mars Attacks). Det meste tar selvsagt plass i Fredrikstad og guttæne kommer seg aldri ut derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...