Gå til innhold

Et godt abbonement for datatrafikk?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og kikker litt på nettsidene til disse som tilbyr mobilabbonement i Norge, og jeg blir usikker på hva jeg bør velge. Det er så mye rare forklaringer på de fleste at jeg til slutt ender opp med å ikke forstå noe som helst.

Jeg trenger et abbonement som har ubegrenset datatrafikk hver eneste måned. Abbonementet skal ikke ha noen tullete begrensninger som at dette ikke gjelder videotelefoni eller at det gjelder kun opp til 200MB per måned og at vi deretter må betale skyhøye summer per MB osv. Kort forklart vil jeg da altså ganske enkelt ha et abbonement som gir meg ubegrenset datatrafikk, som da gir meg en fastpris på internettbruk. Har mobiloperatørene noen problemer med dette med tanke på disse rare begresningene dem skriver om på de forkjellige abbonementene sine?

Saken er at jeg vil være tilkoplet internett stort sett uansett hvor jeg er, og det er ikke aktuelt all den tid jeg kan risikere at jeg plutselig må betale 5kr for hver eneste MB jeg laster ned. At jeg må sjekke hvor mange MB jeg har igjen før en slik grense dem har er nådd er ikke aktuelt, og jeg syns det er helt tullete av mobiloperatørene og tro at kundene har noen interesse av å sjekke slikt.

Ringepris er ikke så viktig. Jeg ringer lite, og jeg sender ikke veeldig mye sms. Jeg synes det blir vanskelig å finne et abbonement som passer for meg her.

Alt jeg vil ha er fastpris på datatrafikk, uten masse tull og begrensninger.

Hvilket abbonement ville du valgt, som privatperson?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter og kikker litt på nettsidene til disse som tilbyr mobilabbonement i Norge, og jeg blir usikker på hva jeg bør velge. Det er så mye rare forklaringer på de fleste at jeg til slutt ender opp med å ikke forstå noe som helst.

Jeg trenger et abbonement som har ubegrenset datatrafikk hver eneste måned. Abbonementet skal ikke ha noen tullete begrensninger som at dette ikke gjelder videotelefoni eller at det gjelder kun opp til 200MB per måned og at vi deretter må betale skyhøye summer per MB osv. Kort forklart vil jeg da altså ganske enkelt ha et abbonement som gir meg ubegrenset datatrafikk, som da gir meg en fastpris på internettbruk. Har mobiloperatørene noen problemer med dette med tanke på disse rare begresningene dem skriver om på de forkjellige abbonementene sine?

Saken er at jeg vil være tilkoplet internett stort sett uansett hvor jeg er, og det er ikke aktuelt all den tid jeg kan risikere at jeg plutselig må betale 5kr for hver eneste MB jeg laster ned. At jeg må sjekke hvor mange MB jeg har igjen før en slik grense dem har er nådd er ikke aktuelt, og jeg syns det er helt tullete av mobiloperatørene og tro at kundene har noen interesse av å sjekke slikt.

Ringepris er ikke så viktig. Jeg ringer lite, og jeg sender ikke veeldig mye sms. Jeg synes det blir vanskelig å finne et abbonement som passer for meg her.

Alt jeg vil ha er fastpris på datatrafikk, uten masse tull og begrensninger.

Hvilket abbonement ville du valgt, som privatperson?

Jeg ville sett på NetCom sitt iConnect abo, for 249,- pr mnd kan du surfe ubegrenset og i tillegg ha rimelige ringeminutter og smssatser. Tho hvis du laster ned mer en 5gb (som er veldig mye på en mobiltelefon) settes hastigheten ned.

Endel andre operatører har også rimelige datapakker, men ikke med ubegrenset surfing.

Håper dette er til hjelp!

Fredrik

Lenke til kommentar

Fredrik, takk for et godt tips.

Jepp, 5GB tenker jeg skal holde altså, og biten med at vi plutselig ikke må betale mye penger per MB etter grensen er gått ut var også veldig bra. Grenser på 200MB og 500MB derimot, som var å finne hos veldig mange andre var litt for lite synes jeg, og for dem som virkelig vil bruke telefonene til det dem er i stand til vil fort bruke det opp.

iConnect fra Netcom ser veldig bra ut, og ser ut til å dekke det meste. Det blir nok det abbonemenetet jeg går for en av dagene nå, uten tvil.

Takk igjen. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...