Gå til innhold

klokking! help!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo det du skal finne ut av selv...

Ikke bli sint nå, men jeg synes det er unødvendig å svare slikt. Det hjelper jo personen ingenting. Gi et godt/brukbart svar eller la være..! :) [/minepersonligemeninger]

Du begynner f.eks. med minnet og skrur dette opp 5 MHz om gangen. Du sjekker hele tiden med noen runder i 3DMark. Når det begynner å komme artifacs, streker og blink på skjermen har du oversteget grensen og du klokker litt ned igjen.

Deretter gjør du det samme med GPU. Kortet går ikke i stykker hvis du holder deg litt under grensen. Men det er alltid en risiko og den får du ta selv.

Her er forresten en gammel artikkel fra overklokking.no som tar opp saken. Vet ikke hvor relevant den er i dag, men jeg vil tro du kan lære noe av den..;

OC-guide til grafikkort

Du får uansett ha lykke til! :)

Lenke til kommentar

skru opp veldig få mhz om gangen, 1-3mhz omtrent og kjør 3dmark03 og 3dmark01 for å sjekke om det krasjer, når det krasjer første gangen så har du nådd grensa, da klokker du litt ned og finner ut hvor høyt du kan klokke kortet men fortsatt være i en stabil stilstand :D

gjør det samme på gpu som minne :)

Lenke til kommentar
Det er jo det du skal finne ut av selv...

Ikke bli sint nå' date=' men jeg synes det er unødvendig å svare slikt. Det hjelper jo personen ingenting. Gi et godt/brukbart svar eller la være..! :) [/minepersonligemeninger']

Bra sagt Havegg.

Hvis man hadde funnet ut alt selv hadde litt av poenget av å ha et forum som dette blitt borte.

Lenke til kommentar
nogard:

3dmark er noe PISS! :lol: , geforce/ati slenger med dritt i driverne for å få bedre resultater. tester det med vanlige spill. :wink:

tror ikke du skal utale deg så veldig mye med tanke på ditt oppsett !

P III 7333mhz

- creative geforce 2 titanium 200 64ddr

- 384ram

- 20 gb ibm 7200rpm

7333mhz ????? litt for mange tall kansje.hvis du ikke er en xxxxxxoverklokker... :lol:

Lenke til kommentar
Fr3drik^: jeg ser du har greid å få små tall i sigen din så jeg regner med du greier det med resten.

Hint:

[size=9]tekst[/size]

Bare idiotisk med en signatur som bruker så stor plass, og SIGen din bruker 11 linjer! :x

Han har jo ikke brukt size for å få tallene små. ASCII inneholder opphøyd i tall som jeg kan sette inn her ¹º, dette er ikke noe jeg har laget til med size da ville det ikke sett sånn ¹º ut, men sånn 10 ;)

Men jeg er enig i at siggen er altfor stor. Har en lignende som du har PantZman selv.

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...