Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er i markedet for ny TV, og kunne tenke meg en Led-tv. Har hatt Samsung UE46B6050 i kikkerten en stund. Leser av test her på teknofil at bildekvaliteten er tilnærmet lik på 6000 serien som 7000.. Men så har det jo nå kommet en ny serie Led tver fra samsung.. Og har da sett litt på UE46C6005, som ligger noe høyere i pris enn B6050.. Er dette en mye bedre TV? Regner med at B6050 vil komme på en del tilbud nå i ukene fremover og vil bli faset ut.. er det da lurt å kjøpe B6050, som er en 1. generasjons LED tv, men til en billigere pris? Eller legge mer penger i den nye serien?

Forøvrig har jeg skjønt at begge har 100Hz?

Har også sett på modeller fra LG og Sharp, men leser av andre forum tråder her, at dette ikke er ett kjempebra valg, med tanke på speil og dårligere bilde..

Takk på forhånd på svar!

Endret av Sba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det disse LED tvene ifra Samsung som er med 3D?

Ja, men ikke C6XXX, bare C7XXX og C8XXX har 3D..

Tror det er litt tidlig å kjøpe 3D tv, spesielt nå som dette er nytt, Dyrt og kansje ikke helt optimalt enda.. Men om 1 år vil nok dette være mer aktuelt. for min del da..

Lenke til kommentar

Jeg bare lurte på hvem serier jeg :). Takker for informajonen.

Jeg hadde sikkert gått for en 3D TV etterhvert også ventet litt til disse andre seriene har gått ned i prisen. Men det er meg.

Vi i Teknofil jobber nå med å hente inn 3D TV-er til test, så om ikke så alt for lenge skal vi kikke på kvaliteten både på 3D-teknologien og hvordan TV-ene står seg mot andre LED-TV-er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bildemessig er det ikke så stor forskjell mellom C6 og B7/6 serien. C6 kan, hvis jeg husker riktig, kobles til Canal Digital-parabol via kortleser og ta opp på USB-penn. Hvis dette er uviktig for deg, så kan du velge etter lommeboka.

Men hvis du vil ha et tips, så gå heller for Samsung PS50B855 - fantastisk skjerm som er overlegen LED-skjermene i mine øyne, både på sortnivå og bevegelse. Den er også like tynn dersom det betyr mye. Mulig å kjøpe den for i underkant av 13 laken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...