Gå til innhold

Leker med tanken på gaming pc

Anbefalte innlegg

Går med tanken på å snekkre sammens en ny gaming pc med noe attåt...må ikke koste for mye men samtidig dra kjærringa.

Her er hva jeg vurderer...feedback og tips til alternativer osv er kjempe fint!

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

HIS Radeon HD 5970 2GB GDDR5 noe usikker på det kortet her, for det første jævla dyrt men jeg må ha mulighet for EYEFINITY da jeg tenker på 3 skjermer ved siden av hverandre. Noe det kortet her støtter ASUS Radeon HD 5870 2GB EYEFINITY 6

B-Tech BT7333 Bordstativ for 3 skjermer

3 stykk BenQ 21,5" LED V2210 Eco evnt sjekke med Komplett om det er mulighet for 3stk BenQ 24" LED V2410 Eco siden det er LED og skjermene kanskje ikke "spiser" så mye plass på sidene.

Ang resten så er det jo SSD som frister men som koster litt mer en det smaker, et bra kabinett med super lufting og muligens en værsting CPU kjøler noe ala Cooler Master V8 CPU Kjøler

Ang kabinett så vet jeg ikke helt, men likte dette litt pga støydempning Fractal Design Define R2 Black Pearl

Hvilke RAM brikker som er bra vet jeg ikke...flere år siden jeg har bygget noe selv.

Hva tror folket? Det her må vel bli morro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler dette kabinettet hvis du skal ha miditower: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=497292 kaldt, stilig og holder det verste av støvet ute.

Jeg har forøvrig en V2410 også, og det er ikke store forskjellen på kanbredde faktisk(forskjell fra vanlig benq 24" uten led belysning).

Og moro kan det bli, men den V8 kjølern tror jeg er høylytt. Denne her har jeg siklet litt på

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803 Den skal visst være noe av det råeste på viftemarkedet.

Lenke til kommentar

De fleste kortene i AMD sin 5 serie kjører jo Eyefinity, så du trenger nok ikke dytte inn det aller dyreste du finner.

Og SSD koster ikke mer enn det smaker. Jeg hadde glatt hoppet ned et hakk på skjermkort og gått for SSD.

Jeg tok overgangen til SSD for et par mnd siden og det var som dag og natt. Aldri mer PC uten SSD.

Lenke til kommentar

Takk for feedback folkens, virket heftig det du linka Mammakamel v2.0.

Ang SSD så ja det frister jo voldsomt får se hva det blir til...det må ikke bli alt for dyrt og om jeg skal kjøre 3 skjermer så blir det fort penger...må prøve å sette sammens noe.

Evnt så har jeg tenkt å kjøpe et værsting skjermkort og slenge inn i den maskinen jeg sitter på nå...og så kjøpe 3 skjermer for så å invistere i nytt HK og CPU senere om behovet kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...