Gå til innhold

Leveringsstans av Xbox 360


EI?IK

Anbefalte innlegg

Vel, for å (muligens) drepe argumentet om at Elkjøp har sluttet å selge Xbox360 så er dette svaret jeg fikk fra kundeservice da jeg spurte dem om hvorfor Xbox360 ikke var tilgjengelig for kjøp:

"Vi kommer fortsatt til å selge xbox på nettet, men vi har ikke fått noe dato på når vi vil få det inn igjen."

 

Kan jo tenkes at de bare lurer meg og at de egentlig har kuttet produktet. Jeg for min del tror vi får svaret på alle spekulasjoner på E3.

Nå skal ikke jeg spekulere for mye, men jeg jobbet en god del i butikk for noen år siden, og det at dem ikke vet når de får det inn igjen er merkelig. Du trenger ikke gi en eksakt dato, men du vet sånn ca, det skal stå på dataen med han/Hun du snakker med. Merkelig greier.

 

Samtidig selvom noe ikke er på lager, fjerner de som regel ikke produktet fra hjemmesiden, som både elkjøp og komplett har gjort.

 

Ønske gamer tok tak i dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fakta er at elkjøp har ikke solgt 360 på snart 1 måned.

Og hva annet har jeg påstått, at 360 gjør det dårlig i europa? Det vet jo alle.

 

Her er siste salgslista fra tyskland som et eksempel.

 

Germany :

Week 17, 2010

 

01 (01) [PS3] Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City

02 (__) [PS3] 2010 Fifa World Cup South Africa *

03 (02) [NDS] Pokemon Soulsilver

04 (04) [WII] Monster Hunter tri

05 (09) [WII] New Super Mario Bros. Wii

06 (03) [NDS] Pokemon Heartgold

07 (__) [PS3] Super Street Fighter IV

08 (05) [WII] Wii Fit Plus + Balance Board

09 (10) [PS3] God of War III

10 (06) [360] Splinter Cell Conviction

 

GTA PS3 episodene, som har vært ute på 360 i evigheter, er på 1 plass to uker på rad. Fifa world cup bare PS3 versjonen på lista. Samme med Super SF4.

 

Og splinter cell selger så som så. Falt raskt. Det kom ut samtidig som GTA PS3 episodene bare for å sette det i perspektiv på hvor dårlig det selger.

 

SC er tross alt en 360 eksklusiv mens GTA episodene er en gammel 360 port.

 

Så jeg finner det ikke rart i hele tatt hvis noe kjeder kutter ned på 360.

 

Den eneste "troverdige" kilden du har kommet med etter alle postene jeg har lest. At GTA DLC pakkene har vært på i evigheter på 360 er da irrelevant? Folk med kun PS3 har da ikke fått spilt før nå, og med tanke på at vi snakker om Grand Theft Auto, så er det ikke rart at det har vært på toppen i to uker.

 

At du drar frem enkle nettbutikker som har PS3 på toppen er bare tragisk, like tragisk som om jeg skal si at alle mine venner på facebook har X360 og at det er det som selger mest i Norge, siden alle dem har det og ingen har PS3.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke denne tråden her, ja kanskje noen butikker ikke har Xbox 360 og ja det kan være mange forskjellige grunner men dette blir regne konspirasjon tenking her fra noen.

 

Jeg finner Xbox 360 konsoll hos:


  •  
  • CDON
  • Expert
  • Amazon
  • Siba
  • L'Easy
  • Thorn

Alle disse har Xbox 360 konsoll på lageret, så der kan du kjøpe en hvis du trenger.

 

Istedenfor å prøve finne et problem så ser jeg heller etter en løsning ;)

Det er vel ikke så viktig for oss at alle nettbutikker har en Xbox 360 til salgs?

Det er tross alt sommer nå snart, tror ikke hovedfokus er å kjøpe inn konsoll på dette tidspunktet hvis det er tomt.

 

Dette stinker fanboy krangel av noe slag jeg ikke forstår meg på.

Liksom "i garasjen til onkel har vi 50 biler", "min onkel har 200 biler på kjøkkenet".

 

Som regel når noe er utsolgt så står det "Utsolgt, forventet på lager xx.xx.xx", eller det er hva jeg er vandt til. Greia med at denne saken her er litt rar, er fordi, istede for å se det jeg skrev over, har nettbutikken Elkjøp, Komplett og noen få andre, fjernet produktet helt fra sine sider. Noe som for min del gjør meg litt nysgjerrig på hvorfor, og det er akkurat det vi gjerne vil finne ut av her, slik jeg har forstått det.

 

Og tror de fleste her er fult klar over at det ikke er noe mangel av X360 konsoll her i landet, er ikke noe problem å få tak i, er bare det at Elkjøp og Komplett + noen andre har fjernet den helt fra sidene sine, noe som jeg finner lit uvanlig værtfall.

Lenke til kommentar

"Den eneste "troverdige" kilden du har kommet med etter alle postene jeg har lest. At GTA DLC pakkene har vært på i evigheter på 360 er da irrelevant? Folk med kun PS3 har da ikke fått spilt før nå, og med tanke på at vi snakker om Grand Theft Auto, så er det ikke rart at det har vært på toppen i to uker.

 

At du drar frem enkle nettbutikker som har PS3 på toppen er bare tragisk, like tragisk som om jeg skal si at alle mine venner på facebook har X360 og at det er det som selger mest i Norge, siden alle dem har det og ingen har PS3."

 

 

 

Episodene solgte dårlig på 360 i europa bortsett fra engalnd. Var nesten ikke på noen salgslister. På PS3 derimot topper det overalt. Det er uansett ikke den største indikatoren på dårlig 360 salg. Fifa 360 ikke en gang på lista er det. Det nevnte du selvsagt ikke. Eller mangel på street fighter.

 

At Splinter Cell selger så dårlig er også et tegn på hvor dårlig det går for 360.

Vi snakker om den største 360 eksklusiven på lang tid. Likevel er til og med god of war 3 foran på lista i tyskland og det kom ut for lenge siden.

 

Og tingenes tilstand er enda verre i de andre store europeiske landene. Italia og Spania blant andre er 360 nesten helt død. I Spania har jeg hørt mange butikker har så godt som kuttet den ut.

Lenke til kommentar

Mulig scenario: Elkjøp, Komplett og alle de andre som har tatt Xbox 360 ut av sortimentet sitt er tomme for dagens konsoller men MS prøver å skape en etterspørsel på konsollen som vil dekkes om halvannen månede når en ny Xbox 360 lanseres. Hver gang det snakkes om Natal er de flinke til å påpeke at det vil fungere med alle Xbox 360er. Det er noe underliggende i det som kan hinte til at det kommer en ny konsoll.

 

Det er såklart bare synsing, men jeg ser på det som et meget mye mer mulig scenario enn at landets største butikker velger å slutte å føre en spillkonsoll.

Lenke til kommentar

elkjøp har jo hatt xbox av og på i flere år.. men rart at ingen andre har på nettlager heller

Jeg forstår ikke denne tråden her, ja kanskje noen butikker ikke har Xbox 360 og ja det kan være mange forskjellige grunner men dette blir regne konspirasjon tenking her fra noen.

 

Jeg finner Xbox 360 konsoll hos:


  •  
  • CDON
  • Expert
  • Amazon
  • Siba
  • L'Easy
  • Thorn

Alle disse har Xbox 360 konsoll på lageret, så der kan du kjøpe en hvis du trenger.

 

Istedenfor å prøve finne et problem så ser jeg heller etter en løsning ;)

Det er vel ikke så viktig for oss at alle nettbutikker har en Xbox 360 til salgs?

Det er tross alt sommer nå snart, tror ikke hovedfokus er å kjøpe inn konsoll på dette tidspunktet hvis det er tomt.

 

Dette stinker fanboy krangel av noe slag jeg ikke forstår meg på.

...

 

Fanboykrangel?

Jeg prøver ikke å se problemet, men jeg prøve å skjønne hva som ligger bak når leverandøren av xbox har sagt til komplett at det er stans i leveringer til over sommeren, og at dette gjelder hele verden.

Som sagt, dette dreier seg ikke om hvor vi skal kjøpe xbox (noe du strengt tatt burde ha fått med deg om du har lest tråden) men at dette har blitt fjernet helt fra flere nettbutikker.

For å presisere på nytt: vi leter ikke etter butikker som selger xbox. Vi bare poengterer at en av de største nettbutikkene har fått beskjed om at det er stans i leveringen i en stund fremover, visstnok gjelder dette i hele verden. Flere av de store nettbutikkene har i tillegg fjernet konsollen fra nettbutikken (det ble sikkert tomt på lageret).

Komplett har i forbindelse med dette hintet frempå at man kan

"Man kan jo dra noen slutninger for seg selv som jeg ikke skal utdype ;-)".

 

 

Fikk også denne meldingen på twitter idag:

@Spillprat: Kildene sier at det allerede er verdt å holde pusten frem til E3 - den blir Xbox sin beste noensinne. Vi håper!
Lenke til kommentar
Kan jeg bare spørre deg jabbadabba32, hvorfor er du så sykelig opptatt av at PS3-spill selger bedre enn X360-spill? Bare skjønner det ikke nemlig.

 

Jeg er opptatt av sannheten. Ikke nødvendigvis at PS3 selger bedre. Jeg skulle forresten heller ønsket at 360 solgte bedre fordi den er billigere og har flere og bedre spill.

 

Men det er sannheten så da må det frem. Det virker som mange tror 360 gjør det bedre enn den gjør. 360 gjør det skikkelig dårlig i de fleste europeiske land. Soleklar sisteplass.

Lenke til kommentar
Kan jeg bare spørre deg jabbadabba32, hvorfor er du så sykelig opptatt av at PS3-spill selger bedre enn X360-spill? Bare skjønner det ikke nemlig.

 

Jeg er opptatt av sannheten. Ikke nødvendigvis at PS3 selger bedre. Jeg skulle forresten heller ønsket at 360 solgte bedre fordi den er billigere og har flere og bedre spill.

 

Men det er sannheten så da må det frem. Det virker som mange tror 360 gjør det bedre enn den gjør. 360 gjør det skikkelig dårlig i de fleste europeiske land. Soleklar sisteplass.

 

Ok, fair det. Men må si at jeg synes det blir litt masete at du drar det frem så ofte som du gjør. Og er ikke helt enig med deg i at X360 har flere og bedre spill. Det virker nemlig for meg som at Microsoft kjører safe og satser på oppfølgere eller spill i samme bane som andre spill (ikke at det er noe gale med det), mens Sony tenker nytt og tar sjanser. Ta f.eks LittleBigPlanet, Heavy Rain, 3D Dot Game Heroes og kommende ModNation Racers. Så for min del har PS3 flere og bedre spill. Men X360 er mye billigere ja, så at den selger så elendig som du skal ha det til kan virke litt rart ja.

Lenke til kommentar

@Ligerio: Foreløpig er det ikke noen grunn til å stenge tråden siden den er innom emnet satt i førstepost med en tone som legger ann til diskusjon.

 

Den avgjørelsen vil revurderes så fort noen blir useriøse, starter med "fanboy"-aktige tilstander eller kommer med personangrep.

Det jeg, som moderator, vil se er kilder til påstander. Det gjelder samtlige deltagere som kommer med nye fakta og/eller påstander.

Lenke til kommentar

Fikk også denne meldingen på twitter idag:

@Spillprat: Kildene sier at det allerede er verdt å holde pusten frem til E3 - den blir Xbox sin beste noensinne. Vi håper!

Microsoft skrøt av dette allerede før Påske:

 

@Gamerno: E-post fra Microsoft: "2010 skal bli det største noensinne for Xbox 360 (...) og E3 vil bli vårt «kick off»".

 

I forhold til resten av diskusjonen: det er ingen merkelig greie med det brått blir leveringsproblemer på et produkt over en lengre periode. Det tar tid å skaffe enheter til et marked som er så lite som Norge, og det er fort 4-6 uker for å få en container fra Kina til Norge. Dersom det er sånn at det i tillegg er et bytte av produksjon, så er det ikke vanskelig å anta at det i tillegg er en del uker ekstra som stopper muligheten for å få enheter til Norge.

 

Norge er også et knøtteland i forhold til å få tildelt enheter, så dersom det er en generell mangel på konsoller i markedet (det at det er vanskelig å få tak i konsoller betyr jo i tilfelle at alle forsvinner - og Norge har hatt veldig lav pris på Xbox 360 i det siste - 799,- (som vel Lefdal kjørte) tømmes fort lagrene over konsoller som er tilgjengelig) - ender nok fort konsollene opp i helt andre land enn Norge.

 

Med andre ord; det er ikke nødvendigvis et tegn på at en ny Xbox dukker opp, men at enkelte importører ikke ser penger i å selge konsollene for øyeblikket slik markedet er. Samtidig skal man ikke avskrive at timingen er veldig god...

Lenke til kommentar

Jeg tror vi får en Slim utgave av 360 og det er grunnen til att de store som Komplett osv ikke har noen 360 på lager. Hvorfor bestille ett nytt stort parti med 360 hvis det kommer en ny utgave om relativt kort tid. Da sitter man med ett lager man antakeligvis ikke får solgt iom att det kommer noe nytt. Disse tendensee så man delvis att PS3 salget sank når PS3 slim ble annonsert, hvorfor? fordi de som hadde planer om å kjøpe heller venta litt for å få slim.

Lenke til kommentar

Jeg hadde phat 80GB PS3 før jeg skaffet meg PS3 Slim 120gb, forundrer meg ikke det kommer en Xbox 360 Slim til 2300kr 250gb som blir annonnsert på kommende E3

 

Bare å save penger til snacks and shizz jeg skal ha under hele E3 :)

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Kan jeg bare spørre deg jabbadabba32, hvorfor er du så sykelig opptatt av at PS3-spill selger bedre enn X360-spill? Bare skjønner det ikke nemlig.

 

Jeg er opptatt av sannheten. Ikke nødvendigvis at PS3 selger bedre. Jeg skulle forresten heller ønsket at 360 solgte bedre fordi den er billigere og har flere og bedre spill.

 

Men det er sannheten så da må det frem. Det virker som mange tror 360 gjør det bedre enn den gjør. 360 gjør det skikkelig dårlig i de fleste europeiske land. Soleklar sisteplass.

 

No offence, men huff så lei jeg er av deg og fanboynismen din.

Lenke til kommentar

Episodene solgte dårlig på 360 i europa bortsett fra engalnd. Var nesten ikke på noen salgslister. På PS3 derimot topper det overalt. Det er uansett ikke den største indikatoren på dårlig 360 salg. Fifa 360 ikke en gang på lista er det. Det nevnte du selvsagt ikke. Eller mangel på street fighter.

 

At Splinter Cell selger så dårlig er også et tegn på hvor dårlig det går for 360.

Vi snakker om den største 360 eksklusiven på lang tid. Likevel er til og med god of war 3 foran på lista i tyskland og det kom ut for lenge siden.

 

Og tingenes tilstand er enda verre i de andre store europeiske landene. Italia og Spania blant andre er 360 nesten helt død. I Spania har jeg hørt mange butikker har så godt som kuttet den ut.

Kan det ha noe med at spillet ble lastet ned når dem kom? Siden pakkene ikke kom samtidig som det gjorde nå med PS3/PC?

 

Fifa har jeg ikke peiling på, men selv har jeg det det originale Street Fighter 4 og Tekken 6 på PS3, ikke fordi jeg "foretrekker" PS3 på den måten, men D-paden er mye bedre til slike spill, om Fifa styres med D-paden har du nok svaret på det også, og selvfølgelig er Sony litt sterke her i Europa også.

 

Du sammenligner Conviction med GoW 3? Uansett hvor lenge siden GoW 3 ble lansert, så er det jo et av flaggskipene til PS3. Conviction er jo langt i fra det for 360 Det er jo ikke en gang 2.parts utviklere til spillet. Spillet kunne jo like gjerne kommet på PS3. At det er den største eksklusiven på lang tid er jeg enig med, siden 360 har vært fattig mtp på eksklusiver. Alan Wake er en verdig konkurrent for GoW 3.

 

Du har hørt så mye rart! Og sier så mye rart. Hvor er kildene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...