Gå til innhold

Leveringsstans av Xbox 360


EI?IK

Anbefalte innlegg

"EI?IK" har 1 innlegg totalt og "jabbadabba32" er den ivrigste i denne tråden ;) hmm. Det lukter muffens.
De er nok en og samme bruker. Som igjen er MagnarP og en haug med andre jeg ikke husker navnet på. jabbadabba32 måtte lage enda en bruker for han kunne ikke lage tråd nummer 3 med samme brukernavn og få den stengt også. Det er min teori.

 

Nei jeg er ingen andre enn meg selv. Jeg registrerte meg fordi de andre trådene ble stengt (ikke så rart, dere er jo ikke spesielt interessert i å holde dere til topic) og fordi jeg er nysgjerrig på hva som skjer med xbox.

Ang. påstandene om at jeg er noen andre, regner jeg med at moderator kan sjekke ip-adressen, eller på annen måte kontrollere at dette ikke stemmer :)

 

Så til topic:

Hvis folk leser hva jeg har sitert komplett på, så er ikke det at DE har sluttet å selge xbox, men at det fra leverandør ikke vil leveres mer før til høsten, og at dette gjelder for hele verden. Jeg tolker ikke det i retning av at norske butikker ikke er interessert i å ha xbox på lager.

 

Det er naturlig at mange nettbutikker har xbox på lager en stund til, hvis de har store nok partier på lager i utgangspunktet, men hva skjer når det blir tomt?

Endret av EI?IK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så til topic:

Hvis folk leser hva jeg har sitert komplett på, så er ikke det at DE har sluttet å selge xbox, men at det fra leverandør ikke vil leveres mer før til høsten, og at dette gjelder for hele verden. Jeg tolker ikke det i retning av at norske butikker ikke er interessert i å ha xbox på lager.

 

Er akkurat dette som er så merkelig, så sant vi ikke får "slim" utgave eller lignende veldig snart, så ser jeg ikke helt grunnen til hvorfor microsoft skal stoppe å levere ut konsoller. Høsten er jo en stund, som vil bety en god del tapte penger samt brukere vil jeg tro.

 

Dog vi får sikkert vite mer på E3, er vel mest sannsynlig at vi får en "slim" utgave eller lignende, dog for microsoft skyld håper jeg den isåfall kommer så fort som mulig, for å vente helt til høsten uten å selge noen flere konsoller er vel ikke akkurat lurt.

Lenke til kommentar

Har hvertfall vanskelig for å tro at de store kjedene kutter ut Xbox 360. Hvertfall her jeg bor (Jessheim) så har de dobbelt så mye Xbox spill, kontra Playstation spill. Dette gjelder både Elkjøp, Expert, Spaceworld og Gamestop. Det er generelt mye større utvalg av 360 spill, og virker også som de har de mest fremtredene hyllene med spill.

Lenke til kommentar

MS har nok betalt butikkene en god del for hylleplass i butikkene. Men har sett i det siste at de fleste har kuttet mye ned på 360 og økt på PS3 særlig.

 

Hvis MS liksom skulle ha sluttet å selge xbox på verdensbasis frem til høsten, da ville vi hørt om det for lenge siden. Og butikker som Play og amazon ville ikke hatt masse på lager.

 

Dette ser kun ut til å være et nordisk fenomen.

Lenke til kommentar

 

Er akkurat dette som er så merkelig, så sant vi ikke får "slim" utgave eller lignende veldig snart, så ser jeg ikke helt grunnen til hvorfor microsoft skal stoppe å levere ut konsoller. Høsten er jo en stund, som vil bety en god del tapte penger samt brukere vil jeg tro.

 

 

 

Det er dette jeg også reagerer på.

Hvis det ikke kommer noe nytt innen noen uker, synes jeg det er rart at de har stanset levering av xbox frem til høsten. Mistenker at det enten blir helt ny modell eller nye bundler mye fortere enn vi tror. Det jo være noe på gang hos microsoft nå.

Lenke til kommentar

 

Hvis MS liksom skulle ha sluttet å selge xbox på verdensbasis frem til høsten, da ville vi hørt om det for lenge siden. Og butikker som Play og amazon ville ikke hatt masse på lager.

 

Dette ser kun ut til å være et nordisk fenomen.

 

Hvorfor skulle ikke play og amazon hadde "masse" på lager? Jeg har ikke sjekket lagerstatusen eller kapasiteten de har, men jeg vil anta at amazon har relativt stort lager. Da er det ikke usannsynlig at det vil ta litt tid før de blir påvirket av en eventuell leveringsstans.

Uten å være frekk med deg, har jeg større tro på det komplett.no sier, enn dine antakelser ;)

Endret av EI?IK
Lenke til kommentar

jabbadabba32: Jeg tror jeg skriver for alle her, INGEN bryr seg om hva du skriver. Du latterliggjør deg selv med den "skjulte" sony fanboyismen som gjennomsyrer hvert bidige innlegg du skriver.

 

Du kommer med påstand etter påstand uten noe som helst kildehenvisning. Og i tilegg presenterer du det som fakta. .

 

 

 

Topic: Blir kun spekulering, men henger meg på bølgen om at en slim kan være rett rundt hjørnet. Brått er produksjonen av de vanlige stoppet og slim blir masseprodusert. :p

Lenke til kommentar

Fakta er at elkjøp har ikke solgt 360 på snart 1 måned.

Og hva annet har jeg påstått, at 360 gjør det dårlig i europa? Det vet jo alle.

 

Her er siste salgslista fra tyskland som et eksempel.

 

Germany :

Week 17, 2010

 

01 (01) [PS3] Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City

02 (__) [PS3] 2010 Fifa World Cup South Africa *

03 (02) [NDS] Pokemon Soulsilver

04 (04) [WII] Monster Hunter tri

05 (09) [WII] New Super Mario Bros. Wii

06 (03) [NDS] Pokemon Heartgold

07 (__) [PS3] Super Street Fighter IV

08 (05) [WII] Wii Fit Plus + Balance Board

09 (10) [PS3] God of War III

10 (06) [360] Splinter Cell Conviction

 

GTA PS3 episodene, som har vært ute på 360 i evigheter, er på 1 plass to uker på rad. Fifa world cup bare PS3 versjonen på lista. Samme med Super SF4.

 

Og splinter cell selger så som så. Falt raskt. Det kom ut samtidig som GTA PS3 episodene bare for å sette det i perspektiv på hvor dårlig det selger.

 

SC er tross alt en 360 eksklusiv mens GTA episodene er en gammel 360 port.

 

Så jeg finner det ikke rart i hele tatt hvis noe kjeder kutter ned på 360.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig MS kommer til å lansere slim før Natal? Snakker om teit strategi. Når planen til MS er og totalt relansere 360 med Natal så vil de selvsagt ikke slippe den før Natal kommer ut.

 

Og de vil uansett garantert ikke lansere den før E3 som er i Juni og det er en måned til. Da har det gått 2 måneder uten xbox i butikkene her. Sier seg selv at de ikke slutter å selge maskinen månedsvis i forveien bare fordi det kommer ny modell.

 

Er noe annet som grunnen til dette.

Lenke til kommentar

Tråden sporer noe av her med litt fanboy rage...

 

Men fakta er at nettbutikkene til Elkjøp,Komplett og Mpx for å ta dem største ikke har en eneste X360 å selge.

 

Og det må være en grunn for dette...synes Gamer.no skal sjekke opp litt i dette og evnt lage en liten artikel. Ikke kun for oss her på forumet men for folk ellers der ute som lurer på hvorfor dem ikke kan kjøpe en X360 på nettet lenger.

Lenke til kommentar

I don't like it.

Denne tråden virker meningsløs, siste jeg har å si.

Denne tråden er vel like lite meningsløs som andre tråder. Den ble opprettet fordi jeg kom over et svar fra komplett, som er nevnt i første post, og i stor grad fordi jeg ikke fant noe snakk om dette noen andre steder (ser da bort fra de 2 andre trådene som er opprettet på temaet).

Jeg syntes det var interessant at en såpass stor aktør på det norske markedet, i svar til en kunde sier at det er leveransestopp på xbox t.o.m høsten, og deretter sier :

"Man kan jo dra noen slutninger for seg selv som jeg ikke skal utdype ;-)"

Det er jo ikke helt sikkert at det vil skje noe ekstraordinært, men sjansen er jo der, og det er jo nettopp det vi diskuterer her.

Lenke til kommentar

Altså du får jo fortsatt tak i X360, det er ikke problemet, men greia er, hvorfor har ikke Komplett og Elkjøp sine nettbutikker flere x360 konsoller igjen?

 

Ifølge komplettno sin twitter som ble posta i førstepost, så er leveringen fra leverandørene stanset frem til høsten, og dette skulle vist gjelde hele verden. Jeg syns det høres litt i drøyeste laget, så jeg tar den med en klype salt.

 

Greit at de har stoppet leveringene midlertidige, men da må eneste grunn være at vi snart får noe nytt, altså en slim utgave eller lignende. Kan overhode ikke se for meg at microsoft kutter ut konsollen sin helt frem mot høsten, da skyter de seg selv i foten vil jeg tro.

 

 

Edit: og @jabbadabba32, vi har skjønt at du mener X360 har feilet, du trenger ikke å gjenta deg i hver eneste post.

 

Edit2: Eller kanskje det hele bare er leveranseproblemer? Med tanke på flystreiken osv... Eller ikke, flere ting hadde vel blitt berørt da, om jeg tenker meg om.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg er enig med _LarZen_ sin post (#36). Det er mange butikker som enda har xbox på lager, noe som kan skyldes f.eks stor lagerkapasitet eller høye priser.

Men når man ser at komplett, mpx, elkjøp og lefdal har fjernet kategorien "konsoll" under Xbox360, så kanskje dette at komplett har rett i sine uttalelser om at det er leveringsstopp på xbox frem til over sommeren [Ref.]. Etter min oppfatning er vel de fire nettbutikkene jeg nevner her blandt de største i Norge, de har værtfall ganske gode priser, som gjør dem til en attraktiv butikk å handle xbox hos. Ergo er det kanskje de som selger mest xbox i Norge, de som tømmer lageret raskest, og blir de første som fjerner konsollen fra nettbutikken.

De er vel neppe interessert i at kunder bestiller xbox hos dem, og må vente noen måneder før de får den levert. De kunne sikkert lagt inn en notis med krigsfonter om at det er lang leveringstid, men klok av skade fjernet de likegjerne hele kategorien. Ingen kan bestille, ingen kan klage på at det tar lang tid å få levert.

 

Som mange påpeker er det fremdeles mulig å oppdrive konsollen i Norge fortsatt, men det er ikke det diskusjonen dreier seg om.

Endret av EI?IK
Lenke til kommentar

Vel, for å (muligens) drepe argumentet om at Elkjøp har sluttet å selge Xbox360 så er dette svaret jeg fikk fra kundeservice da jeg spurte dem om hvorfor Xbox360 ikke var tilgjengelig for kjøp:

"Vi kommer fortsatt til å selge xbox på nettet, men vi har ikke fått noe dato på når vi vil få det inn igjen."

 

Kan jo tenkes at de bare lurer meg og at de egentlig har kuttet produktet. Jeg for min del tror vi får svaret på alle spekulasjoner på E3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...