Gå til innhold

Leveringsstans av Xbox 360


EI?IK

Anbefalte innlegg

Ser det har vært to andre tråder rundt lagerstatus og at "de selger den fortsatt på expert i...", men formulerer denne litt annerledes så det ikke skal være noen tvil om hva tråden dreier seg om.

 

Komplett.no har svart en person på twitter rundt det at xbox360 er fjernet fra nettbutikken.

 

Spørsmål:

"Har dere sluttet å selge Xbox 360 nå?, ser konsoll kategorien er borte.."

 

Komplett:

"Hei! Det blir ikke sendt ut flere fra leverandør før til høsten (gjelder hele verden)." [Ref.1]

"Man kan jo dra noen slutninger for seg selv som jeg ikke skal utdype ;-)" [Ref.2]

 

Ved nærmere ettersyn kan man se at bl.a Komplett, MPX, Elkjøp, og Lefdal har fjernet konsollen fra nettbutikkene sine.

Kan dette tyde på at at det vil lanseres ny versjon ("slim") i løpet av veldig kort tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg også tror det er en Slim utgave påvei her slik, er bare noen uker til E3 hvor Microsoft kommer garantert til å vise oss endel snacks.

 

At Norges største nettbutikker ikke har en eneste X360 pålager er ikke en tillfeldighet tror nå jeg, tid vil vise.

Lenke til kommentar

Altså en ting fatter jeg ikke.

 

Hvis det er sånn at det skal komme en 360 slim. Vil ikke microsoft tape masse penger nå som konsollen er vanskelig å finne på butikkene?

 

Syntes det er helt utrolig det komplett skriver at dem ikke får noe fra leverandør før i august, da er det 3 måneder norges største nettbutikk ikke selger xbox 360.

 

Det må da microsoft tape penger på?

Lenke til kommentar

Akkurat det tror jeg er ganske tvilsomt. Det meste tilsier at en eventuell slim versjon vil bli sluppet samtidig med Natal. Dessuten er ikke en slim versjon offisielt offentliggjort. Kanskje de bare har sluttet å sende ut bundle'en?

Hva er annerledes med denne Slim? Er det liksom Xbox 360 #2? Som er mye bedre og får spill som ikke vanlig Xbox 360 kan spille?

 

Tror den eneste forskjellen vil være at den er tynnere og kanskje mindre. Den vil spille av akkurat de samme spillene.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at det er fordi 360 selger så dårlig i norge. Butikkene vurderer å kutte den ut. Eller så er det MS som driter i oss nettopp pga det dårlige salget.

 

Er da ingen mangel på 360'er i England f.eks, hvor den selger klart best i europa. Hvorfor skulle det da liksom være mangel på maskiner her? Henger ikke på greip.

 

Sier seg selv at hverken MS eller butikkene ville godtatt 3-4 måneder uten 360 salg hvis den solgte bra.

Lenke til kommentar

Umulig å finne tall. Men jeg har sett mange artikler om at PS3 selger klart best i norge.

Dårlig hardware salg og mye piratkopiering er ikke akkurat noen suksessoppskrift for butikkene. Det er spillsalg de tjener penger på.

 

http://www.elgiganten.se/catalog/spel-konsoler/se_spelkonsol/spelkonsol

 

Selger ikke 360 på elkjøp i sverige og danmark heller. Så enten så er det elkjøp som kutter ut 360, eller så er det MS som kutter ut norden.

 

Elkjøp har allerede vært uten 360 snart i 1 måned nå.

Lenke til kommentar

Bryr meg fint lite om hvem som "selger best", det å bare kutte ut en konsoll er idioti uansett, spesielt når man fortsatt selger tilbehør og spill.

 

 

Edit: Dette berører jo egentlig ikke meg uansett, da jeg både har PS3 og X360, men syns det virkelig er merkelig at noe skal stoppe å selges flere måneder før, vi evt. får en "oppgradert" maskin.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Toppsäljare

 

PS3GOW3BUN

Playstation 3 Slim & God of War 3

 

Paketerbjudande med Playstation 3 spelkonsol, 250 GB hårddisk och God of War III.

 

3 490:-

 

Fler toppsäljare

 

Playstation 3 Slim - 250GB - SPARA 20% på tillbehören! 4 090:-

 

Playstation 3 Slim 2 890:-

 

Wii Spelkonsol inkl. Wii Sports 1 890:

 

Som vi ser så herjer PS3 i sverige også. 3 forskjellige PS3 pakker på de 3 første plassene hos elkjøp, alle foran Wii.

 

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_GetCMSContent-Start?ContentKey=24884

 

De har også et ganske sykt Live tilbud. Halv pris hvis man kjøper et spill. Så det er mye som tyder på at de vil bli kvitt det resterende de har av 360.

Lenke til kommentar

Det vil fortsatt komme til nye folk som skal ha 360, så da skjønner jeg ikke hvorfor de slutter å selge den konsollen, uavhengig om det er PS3 som selger mest. Folk flest vil reise til f.eks Elkjøp når de skal ha et eller annet, fordi de selger til en rimeligere pris enn det en ren spillbutikk gjør.

Lenke til kommentar

Elkjøp gidder jo ikke selge en maskin hvis den selger dårlig og de ikke har noen fortjeneste på den. PS3 selger vel rundt 4-5 ganger bedre, hvorfor skal de da gi dyrebar plass til 360? De tjener garantert mye mer på PS3. Og Wii.

 

360 selger bra i amerika og England. I europa ellers er det rimelig dødt.

Lenke til kommentar

Elkjøp gidder jo ikke selge en maskin hvis den selger dårlig og de ikke har noen fortjeneste på den. PS3 selger vel rundt 4-5 ganger bedre, hvorfor skal de da gi dyrebar plass til 360? De tjener garantert mye mer på PS3. Og Wii.

 

360 selger bra i amerika og England. I europa ellers er det rimelig dødt.

 

Om butikker skulle kutte ut alt som ikke solgte like bra som det som solgte mest, så tror jeg ikke det ville vært mye å velge mellom i butikkene. Så lenge det er noen som vil kjøpe så burde butikkene selge varen. Og at ingen her i Norge kjøper x360 lengre, det kan jeg ikke helt se for meg.

 

@Mr 170: Helt riktig at værtfall @jabbadabba32 er veldig ivrig på å få dette til å virke som at X360 feiler. Men det topicen handler om, stemmer rimelig godt, da om du tar turne innom elkjøp/komplett så ser du at du ikke lengre har muligheten til å kjøpe x360 konsoller fra websidene deres.

 

Så det er et eller annet på gang her.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

"EI?IK" har 1 innlegg totalt og "jabbadabba32" er den ivrigste i denne tråden ;) hmm. Det lukter muffens.

 

De er nok en og samme bruker. Som igjen er MagnarP og en haug med andre jeg ikke husker navnet på. jabbadabba32 måtte lage enda en bruker for han kunne ikke lage tråd nummer 3 med samme brukernavn og få den stengt også. Det er min teori.

Lenke til kommentar

Elkjøp gidder jo ikke selge en maskin hvis den selger dårlig og de ikke har noen fortjeneste på den. PS3 selger vel rundt 4-5 ganger bedre, hvorfor skal de da gi dyrebar plass til 360? De tjener garantert mye mer på PS3. Og Wii.

 

360 selger bra i amerika og England. I europa ellers er det rimelig dødt.

 

Du er vel klar over at ingen konsoller selges med noe særlig profitt? Faktisk kan de til tider gå med underskudd når de selger konsoller. Det er i spill pengene ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...